Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník1. Vzdělávací oblastOdborné vzdělávání Vzdělávací oborStolničení Tematický okruhSpolečenská výchova a komunikace TémaV restauraci Jméno autoraBc. Jaroslav Hrůza Vytvořeno dne15.8.2013 Metodický popis (anotace)Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint seznamuje žáky s pravidly chování v restauraci. Prezentaci lze uložit rovněž ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání.

2 V RESTAURACI Podle úrovně rest. volíme oblečení Do rest.vchází první muž, vychází žena Dobrá rest.dnes nabízí menší výběr pokrmů (čerstvost) Trend konzumace - více menších porcí spojené s nápoji (víno) Muž sedí tak, aby mohl komunikovat s obsluhou Žena zády ke zdi (pocit bezpečí), čelem do místnosti Žena sedí v 1/3 židle > za ní místo na kabelku

3 V RESTAURACI Na obsluhu nemáváme, neluskáme Přivoláme pohledem Párátko u stolu nepoužíváme > toaleta Plátěný ubrousek si rozložíme do klína, nikdy neodkládáme do prázdného talíře Papírový ubrousek složíme a odložíme na okraj talíře pod složený příbor na 16h Zkřížený příbor > host pokračuje v konzumaci

4 V RESTAURACI Nedotýkáme se lokty hrany stolu, ruce ne v klíně Gestikulujeme úměrně, ne s příborem Pečivo se neukusuje, ale ulamuje na malé kousky > vkládáme přímo do úst Masovou vidličku držíme hroty dolů Brambory krájíme vidličkou Sklenice držíme ve spodní části (ne za tělo) Před napitím si otřeme ústa

5 V RESTAURACI Přípitky a proslovy Pečlivá příprava – uvědomit příležitost akce Většinou hostitel nebo čestný host 1) Slovo na přivítanou 2) Přípitek významnému hostu 3) Blahopřání 4) Poděkování

6 V RESTAURACI Přípitky a proslovy Řeč krátká, vtipná > měla by gradovat Nehovoříme déle než 3 minuty, proslov nečteme Vystoupení vyzkoušet (zrcadlo), znát text, vědět co dělat s rukama, jak se pohybovat, tvářit se Při trémě – možná pomoc > můžeme se soustředit na jednoho diváka, kt. nás poslouchá Pokud zapomeneme text > pokračujeme „dalším“ tématem

7 V RESTAURACI Video – v restauraci http://www.youtube.com/watch?v=TALZl9OCW-Y Video – přípitky http://www.youtube.com/watch?v=4h3B5w73VAY

8 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora ŠPAČEK L., Nová velká kniha etikety, Mladá fronta a. s., Praha 2008, 288s., ISBN 978-80-204-1954-5

9 Použité obrázky


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google