Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Testy svalové dysbalance jako součást všeobecného vzdělání a prevence vadného držení těla PaedDr. Jan Tupý VÚP v Praze
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Plánování ve školní tělesné výchově
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Název projektu: Moderní škola
Proměny vody Alena Maurová.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
FYZIOLOGIE PRO RVS Milan Mojžíš A34/dv.207 Konzultační hodiny:
Osobnost Přednáška 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města Prahy.
Velikost nářadí.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Použitá literatura CINGLOVÁ,L.: Hygiena. Praha. FTVS UK, 2002.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 7: Jednotažky
Psychologie zdraví.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Jak nám roste krokus vnímání.
Včela medonosná.
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Vnímání, poznávací schopnosti
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Co si vezmu na….
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Barevné korálky vnímání.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Řady puntíků a čísel.
Hudební nástroje vnímání.
Transkript prezentace:

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Tématický plán – 3. lekce Teorie Tělesná zdatnost. Držení těla. Praxe Rozvoj pohyblivosti a síly paží. Příklad „povinné“ rozcvičky.

Tělesná zdatnost Tělesnou zdatnost chápeme jako produkt procesu adaptace organismu jedince jako celku na pohybové činnosti. Tělesnou zdatnost z hlediska dopadu dělíme na:  zdravotně orientovanou zdatnost,  výkonově orientovanou zdatnost,  psycho-sociálně orientovanou zdatnost,  výchovně-vzdělávací zdatnost. Pro hodnocení úrovně zdravotně orientované zdatnosti posuzujeme tři základní skupiny faktorů: 1. Strukturální - složení těla, hmotnost, výška 2. Funkční a) kardiorespirační zdatnost (aerobní zdatnost) b) svalová zdatnost c) flexibilita (pohyblivost v kloubně-svalových jednotkách) 3. Držení těla v základních posturálních polohách a kvalitu základních pohybových stereotypů.

Držení těla Držení těla je složitý vnější projev stavu hybného systému člověka, který je vymezen tvarem páteře, stavem kosterního svalstva, psychickým stavem a dalšími četnými vlivy. Vzpřímené držení těla je zajišťováno posturální funkcí organismu, která může být ovlivněna i aktuálním psychickým stavem a funkcí vnitřních orgánů. Posturální funkce probíhají podvědomě, z čehož vyplývá i obtížnost měnit případný nevhodný posturální program.

Orientační posouzení držení těla Orientační představu o držení těla ve stoji nám dává porovnání modelové představy s individuálním držením těla každého žáka. ”Modelově” by správné držení těla mělo z mechanického hlediska splňovat následující podmínky: A. Těžnice spuštěná z bočního průmětu zvukovodu by měla procházet středem ramenních a kyčelních kloubů a spadat před kloub hlezenní. B. Těžnice spuštěná z hrbolu kosti týlní by se měla dotýkat hrudní kyfózy, probíhat rýhou mezihýžďovou a spadat mezi paty C. Těžnice spuštěná z mečíkovitého výběžku kosti prsní by se měla lehce dotýkat břišní stěny

Příklad rozcvičky

Doporučená literatura BUNC, V. Pojetí tělesné zdatnosti a jejich složek. TVSM 64,5. Praha, UK FTVS,1995 KRIŠTOFIČ, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha. ISV nakladatelství, 2000, ISBN KRIŠTOFIČ, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha.: Grada, ISBN NOVOTNÁ,V., ČECHOVSKÁ, I., BUNC, V. Fit programy pro ženy. Praha. Grada, 2006, ISBN SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha. Karolinum, 2005, ISBN ZÍTKO, M. Kompenzační cvičení. Praha. NS Svoboda, s. ISBN ZÍTKO, M. Posuzování tělesné zdatnosti. Pohyb je život 1/2003, příloha č. 22