Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

 HYDROSFÉRA  created by: Wolf & Pipes ®.
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
PROJEKT „ BEZ VODY NELZE ŽÍT“
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda a její okolí.
VODA (H2O) Sumárním vzorcem H2O.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Voda a vzduch = základ života
HYDROSFÉRA - Vodní obal.
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Krajina a krajinná sféra
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Pohyb vody na Zemi.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zpacoval:Miroslav Trumpeš
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Složky krajiny a životní prostředí
Hydrosféra oceánská voda
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Koloběh vody v přírodě Dominik Cilc.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Biosféra.
Hydrosféra Vodní obal země.
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
+. Adam Mach 12 let, 7.A Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Voda Mgr. Helena Roubalová
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Voda je velmi důležitá pro život! Bez vody člověk vydrží mnohem kratší dobu než bez jídla.Před mnoha miliony let se život vyvinul právě ve vodě.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Součásti neživé přírody
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
VY_32_INOVACE_
Hydrosféra – vodní obal země.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Voda na pevnině 2. února 2005.
Transkript prezentace:

hydrosféra

obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky

úvod veškeré vodstvo Země v jakékoli podobě hydrosféra = vodní obal Země vodní pára kapalina led na povrchu pod povrchem nad povrchem

podoby - skupenství vody vodní pára kapalina led

výskyt vody v přírodě voda na Zemi se vyskytuje: A.ve světovém oceánu B.na pevninách C.v atmosféře (vodní pára) povrchová podpovrchová

zásoby vody voda na Zemi zabírá asi 2/3 celkového povrchu Země celkové zásoby vody činí asi km³ - z toho sladká voda 3 % pro lidi dostupná sladká voda představuje pouze 0,015 % celosvětových zásob vody

zásoby vody v procentech formaprocent z celku moře a oceány97,25 % ledovce 2,05 % spodní voda 0,68 % jezera 0,01 % půdní vlhkost 0,005 % v atmosféře 0,001 % řeky 0,0001 % biosféra 0, %

význam vody základní podmínka života ▫základní stavební jednotka lidského organismu (70%) a rostlin (až 90%) ▫součást všech tělních tekutin ▫obsažena v každé buňce nejdůležitější surovina všech průmyslových odvětví základní podmínka rostlinné a živočišné výroby zdroj obživy v přímořských státech významný dopravní kanál vliv na klima voda je využívána při osobní hygieně, rekreaci a sportu minerální voda má léčivé účinky

funkce vody biologická - výživa lidstva, podnebný a půdní činitel zdravotní - osobní a veřejná hygiena člověka, čistění, odstraňovaní odpadků, vytápění, klimatizace atd. kulturní a estetická - zkrášlení krajiny

biologická funkce vody v lidském těle  přepravuje látky nutné ke stavbě buněk  rozpouští živiny  odvádí z těla škodlivé látky  reguluje tělesnou teplotu zajištění výživy lidstva pro některé živočišné druhy je voda životním prostředím účast při fotosyntéze

zdravotní funkce vody

použití vody Jaký druh vody byste v daných situacích použili? zalévání zahrádky doplňování elektrolytu v autobaterii vaření polévky doplňování kapaliny v chladiči průmyslová výroba mytí nádobí příprava limonády mytí aut plnění napařovacích žehliček destilovaná voda pitná voda z vodovodu užitková voda balená stolní voda

oběh vody koloběh vody na kontinentech začíná srážkami: jakmile dopadne voda z mraků na povrch, může putovat 3 cestami: 1.zpravidla víc než 50% (někdy i 100%) se znovu vypaří 2.méně než 30% (většinou %) steče do potoků, řek a nakonec do moře 3.10 % a méně (ale také nic) se může vsáknout

oběh vody voda v krajinné sféře je ve stálém pohybu - neustále dochází k přesunu vody rozeznáváme dva hlavní oběhy vody: velký oběh oběh vody mezi oceánem a pevninou malý oběh probíhá pouze nad pevninami a pouze nad oceány

velký oběh: voda z oceánů se neustále vypařuje, vznikají oblaka - vítr je zanese nad pevninu, kde oblaka vyprší část vody se vsákne, část se vypaří a zbytek odteče zpět do oceánu

malý oběh nad pevninami: voda se z pevniny vypaří, vytvoří se oblaka a v podobě srážek spadne zpět na jiné místo pevniny

malý oběh nad oceány: voda se vypaří z oceánu, vytvoří se oblaka a v podobě srážek spadne zpět na jiné místo v oceánu

kontrolní otázky 1.V jaké podobě se nachází voda na Zemi? kapalina, led, vodní pára 2.Kde se voda v přírodě vyskytuje? v oceánu, na pevnině, v atmosféře 3.Nejvíc vody na Zemi je v ledovcích - v oceánu - pod zemí. 4.Voda v krajinné sféře je neměnná - v neustálém pohybu. 5.Oběh mezi oceánem a pevninou se nazývá… velký 6.Malý oběh probíhá… pouze nad pevninami nebo nad oceány 7.Po dopadu srážek na povrch Země jich nejvíc steče vodními toky do moře - vsákne se - znovu se vypaří.