Odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj 12. září 2016 Ostrava 117D081 – Demolice budov v sociálně vyloučených lokalitách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
JEDNÁNÍ MONITOROVACÍ SKUPINY projektu Podpora procesů v soc. službách dne
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj 12. září 2016 Ostrava 117D815 - Podpora obnovy a rozvoje venkova.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Dotační programy Ústeckého kraje
Ing. Eva Fialová, Ing. Ilona Kunešová, Ing. Filip Novosád
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Podpora materiálně technické základny sportu – ÚSC, SK a TJ investiční dotační podprogram sloužící k modernizaci a výstavbě sportovišť pro ÚSC a spolky.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Schválením žádosti projekt nekončí
Besip Zlínského kraje Zlín,
Občanské soudní řízení I.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Obnova obecního a krajského majetku po živelních pohromách v roce 2017
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Program na podporu lesních ekosystémů
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Občanské soudní řízení I.
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Cyklus malého projektu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Seminář k Národnímu rozvojovému programu mobility pro všechny
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj 12. září 2016 Ostrava 117D081 – Demolice budov v sociálně vyloučených lokalitách

 Cíl podprogramu: Podprogram je zaměřen na podporu demolic budov v obcích s blízkou sociálně vyloučenou lokalitou. Demolice objektu musí být následována celkovou revitalizací prostoru, včetně možné výstavby objektu, který bude sloužit jinému účelu než bydlení (školské zařízení, komunitní centrum, sportovní zařízení atd.). Cílem programu je připravit území tak, aby jej bylo možné znovu plnohodnotně využít v dalším rozvoji obce a zamezit tak vzniku oblastí se sociální segregací.

 Dotační tituly Dotační titul č. 1 je určen pouze pro obce ležící na území Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje. Dotační titul č. 2 je určen pro obce ležící na území České republiky vyjma krajů uvedených v dotačním titulu 1.  Vymezení účastníka podprogramu - žadatele Účastníkem podprogramu může být pouze obec, která má ve svém katastru území, které je možné definovat jako sociálně vyloučenou lokalitu dle Analýzy sociálně vyloučených lokalit v ČR, nebo se nachází ve správním obvodu obce s rozšířenou působností.

 Předmět podpory – objekt demolice Předmětem podpory jsou objekty pro bydlení, rekreaci nebo ubytovací zařízení, které se nacházejí ve špatném technickém stavu a jsou nezpůsobilé k bydlení. Předmět podpory musí být ve výhradním vlastnictví příjemce podpory bez omezení vlastnického práva. Na objektu určeném k demolici a s ním spojeném pozemku nesmí váznout žádné závazky. Předmět podpory musí mít ke dni vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace platné Povolení odstranění stavby nebo souhlas stavebního úřadu s odstraněním stavby.

 Forma podpory Podpora je poskytována jako systémová investiční nebo neinvestiční dotace Dotace je poskytována až do výše 80 % skutečně vynaložených uznatelných nákladů akce. Dolní limit dotace na jednu akci činí 300 tis. Kč. Horní limit dotace pro jednoho účastníka programu v rámci jedné výzvy činí 5 mil. Kč (může být rozloženo do více žádostí) Dotace bude vyplácena dílčím způsobem na základě předložených faktur, a to buď v režimu ex post nebo ex ante. Účastník podprogramu musí disponovat účtem u ČNB, na který budou finanční prostředky převáděny.

 Náklady Uznatelné náklady vznikají nejdříve den po podání žádosti, tj. den po zaevidování žádosti o dotaci na podatelně ministerstva, a souvisí výhradně s realizací akce. Uznatelnými náklady nejsou  náklady na výkup nemovitostí,  náklady na přípravu a podání žádosti,  náklady na zhotovení projektové dokumentace, realizaci zadání veřejné zakázky ani jiné projektové nebo manažerské činnosti (například vypracování Projektu následného využití revitalizovaného území),  náklady na přípravu pro zatravnění a zatravnění pozemku po demolici.

 Projekt následného využití revitalizovaného území – příloha č. 5 Zásad podprogramu  projekt musí být v souladu s platnou územně plánovací dokumentací  projekt musí být schválený nejvyšším orgánem obce (zastupitelstvem)  projekt musí obsahovat harmonogram prací, ekonomickou rozvahu, podklady (analýzy a průzkumy), na jejichž základě je dané využití daného prostoru navrhováno  projekt je podstatnou součástí hodnocení žádosti.  projekt musí být zrealizován do 3 let od ukončení realizace akce – demolice  Účastník podprogramu může za určitých podmínek požádat o změnu projektu

 Výběr dodavatele Příjemce dotace musí při výběru dodavatele postupovat podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách s následujícím zpřísněním podmínek:  u zakázek do 2mil. Kč bude postupováno dle interních směrnic účastníka programu  u zakázek malého rozsahu přesahujících hodnotu 2 mil. Kč (bez DPH) budou realizována otevřená zadávací řízení dle § 27 ZVZ  u podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek (§ 12 ZVZ) budou vždy realizována otevřená zadávací řízení podle § 27 ZVZ a hodnotící kritéria budou nastavena dle článku zásad podprogramu

 Podmínky dotace Žádost o dotaci nelze předložit pro akce již započaté. Za započatou se považuje akce, kde nabyl platnosti první právní akt spojený s realizací akce před podáním žádosti o dotaci (podepsána smlouva o dílo, potvrzená objednávka). Účastník podprogramu musí po dobu 5 let od ukončení realizace akce zabezpečovat podmínky, které jsou nezbytné pro řádné plnění Projektu následného využití revitalizovaného území. Majetek, který bude dotčen poskytnutím dotace z tohoto podprogramu (revitalizovaný pozemek), nesmí účastník podprogramu po dobu 10 let od ukončení akce převést na jinou právnickou nebo fyzickou osobu nebo jiným způsobem omezit volné nakládání s ním, dále nesmí být tento majetek (pozemek) poskytnut jako předmět zástavy.

 Přílohy, které musí být přiloženy k předkládané žádosti:  doklad o vlastnictví majetku (výpis z KN nebo z dálkového přístupu do KN podepsaný a opatřený razítkem žadatele, nabývací smlouva v podobě originálu nebo ověřené kopie),  doklad o splnění podmínky účel objektu je posuzován dle výpisu z KN. Pokud KN neobsahuje doslovně, že se jedná o objekt určený k bydlení, rekreaci nebo ubytovací zařízení a daný objekt byl prokazatelně k těmto účelům využíván, je účastník programu povinen toto doložit jiným způsobem – např. kolaudačním rozhodnutím, nájemními smlouvami apod.  katastrální mapa s vyznačením umístění stavby (z webových stránek ČUZK – aplikace nahlížení do katastru nemovitostí),  předpokládaný rozpočet akce podrobněji členěný podle věcných položek (položkový rozpočet),  harmonogram činností,  fotodokumentace aktuálního stavu (vytisknuté barevné fotografie v kvalitním rozlišení), pokud není možné stav objektu posoudit dle fotodokumentace, může si administrátor vyžádat doplnění podkladů vztahující se k technickému stavu budovy.  prohlášení statutárního zástupce (volnou formou), že daná stavba není zapsána v Ústředním seznamu kulturních památek ČR,  projekt následného využití revitalizovaného území schválený radou (zastupitelstvem) obce doložený usnesením a zápisem z jednání,  dokumentace bouracích prací dle §128 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v rozsahu částí A, B a C přílohy č. 8 k vyhlášce č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb,  ohlášení záměru odstranit stavbu dle §128 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) odstavce (1) potvrzené stavebním úřadem

 Nejčastější chyby při podání žádosti  datum doručení  vazba žádosti  nevložení příloh do elektronického systému  nepodepsané, neorazítkované, neoriginální přílohy  nesoulad s podmínkami programu  Nejčastější chyby při realizaci akce  nedodržení termínů uvedených v rozhodnutí o poskytnutí dotace  nedostatečná a pozdní komunikace s administrátorem akce  nedodání dokumentace Závěrečného vyhodnocení akce ve stanovené termínu

Příklady vazby žádostí - správně

Příklady vazby žádostí - špatně

Ing. Zuzana Šebestíková Děkuji Vám za pozornost