Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODPORA TRANSFORMACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Ivana Příhonská Praha /
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Individuálně, ale společně a jinak
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
31 Základní typy zdravotnických systémů
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Nízkoprahová denní centra
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Pracovnělékařské služby
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Digitální učební materiál
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
zpracovaný v rámci projektu
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Nabízené služby společnosti
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Standardy kvality sociálních služeb

soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné pro jakoukoli sociální službu bez ohledu na její charakter, velikost či právní formu zařízení.

Role standardů Standardy jsou určeny hlavně uživatelům a zájemcům o sociální služby, jejich rodinám (event. i další široké veřejnosti) a poskytovatelům sociálních služeb. Jsou metodickým nástrojem pro inspekci kvality sociálních služeb. Měly by zajistit, udržet a kontrolovat, zda jsou sociální služby dostatečně kvalitní.

Standardy rozdělujeme dle zaměření na: A) Procedurální standardy B) Personální standardy C) Provozní standardy

A) Procedurální standardy stanovují kritéria, jak má vypadat poskytování služby (její přizpůsobení jednotlivým uživatelům, podmínky pro jednání a uzavření smlouvce zájemcem). Obsahem je i ochrana práv uživatelů služeb, tzn. řeší střet zájmů, ochranu osobních dat, postup při řešení stížností.

A) Procedurální standardy II - standardy č. 1 – 8: Cíle a způsoby poskytování sociálních služeb Ochrana práv osob Jednání se zájemcem o sociální službu Smlouva o poskytování sociální služby Individuální plánování průběhu sociální služby Dokumentace o poskytování sociální služby Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby Návaznost poskytované sociální služby na další dostupné zdroje

B) Personální standardy týkají se nároků na vzdělání, dovednosti a kvalitu pracovníků, jejich další vzdělání, vedení a pracovní podmínky. Řeší i minimální počet pracovníků vzhledem k obsahu a povaze práce a jejich rozmístění na pracovních pozicích. Standard číslo 9 a 10: – Personální a organizační zajištění sociální služby – Profesní rozvoj zaměstnanců

C) Provozní standardy definují podmínky pro poskytování soc. služeb (prostory – jejich rozloha a vybavení, ekonomické zajištění služeb, rozvoj jejich kvality). Standard č. 11 – 15: – Místní a časová dostupnost poskytované sociální služby – Informovanost o poskytované sociální službě – Prostředí a podmínky – Nouzové a havarijní situace – Zvyšování kvality sociální služby

Inspekce kvality poskytování soc. služeb systematické ověřování a hodnocení postupů a metod užívaných při poskytování sociálních služeb (kvalita služeb, plnění podmínek stanovených pro registraci poskytovatelů soc. služeb a plnění povinností poskytovatelů soc. služeb)

Rozeznáváme 3 druhy inspekcí kvality sociálních služeb: a) plná inspekce – zpravidla 1. inspekce b) kontrolní inspekce – kontroluje, zda byla učiněna náprava při zjištění nedostatků při plné inspekci c) inspekce vykonávaná v rámci prověření stížnosti na kvalitu péče event. jako prevence včasného zjištění požadované kvality služby. Tato inspekce není dopředu ohlášená.

Zdroje: Goldman R. a kol. Vybrané kapitoly ze sociálních disciplín. Olomouc: UPOL, ISBN Matoušek O. a kol. Sociální služby.Praha: Portál, ISBN Standardy kvality sociálních služeb – příručka pro uživatele. Praha: MPSV, ISBN Standardy kvality sociálních služeb – výkladový slovník pro poskytovatele. Praha: MPSV, Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách (příloha č.2) Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších změn a doplňků.108/2006 Sb., o sociálních službách Zavádění standardů sociálních služeb do praxe. Průvodce poskytovatele. Praha: MPSV Internetový portál: www. MPSV.cz