NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Předmět Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0109 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přívlastek (Pk).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Větné členy PŘÍSUDEK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní větné členy – přísudek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český jazyk a literatura. ROČNÍK: 7. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_13_6Č-Předmět AUTOR: Mgr. Jana Chmelíková DATUM TVORBY: březen 2014 OVĚŘENÍ: ANOTACE: Prezentace slouží k seznámení žáků s větným členem, možnostmi jeho vyjádření, je zakončena dvěma praktickými cvičeními a tajenkou.

Předmět vyjadřuje osobu, zvíře nebo věc, které slovesný děj přímo zasahuje nebo kterých se přímo týká (babička čte dětem pohádku, máma peče bábovku, váza je plná květin, seznámili jsme se s novými kamarády, učím se plavat)

závisí na slovese nebo na přídavném jméně ptáme se na něj pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu závislost je vyjádřena řízeností – řídící větný člen řídí pád předmětu postavil dům – koho,co – Pt 4.p. je chtivý majetku – koho,čeho – Pt 2.p. jsme závislí na rodičích – na kom, čem – Pt 6.p. pomáhejme starým lidem – komu,čemu – Pt 3.p. nemluvím s ním – s kým, čím – Pt 7.p.

bývá vyjádřen podstatným jménem, zájmenem nebo infinitivem kočka chytá myši - podstatné jm. čekám na tebe - zájmeno potřebujeme nakoupit - infinitiv jsem zvyklý si denně číst - infinitiv

slovesa předmětová – může na nich záviset předmět – stavět, malovat, číst, telefonovat, podobat se, zúčastnit se, dosáhnout, mluvit… slovesa bezpředmětová – předmět na nich záviset nemůže, bývají rozvita příslovečným určením – jet (kam), bydlet (kde), spát (jak, kde),…

Doplňte vhodné předměty: Žáci se zúčastnili běžeckého _________. Lyžař konečně dosáhl _______ závodu. Zabal si do kufru všechny ______ a nezapomeň na _______. Pošli mi ______________z dovolené. _________se na táboře velmi líbilo. Klavírista zahrál hezkou ___________. Maminka mi přikázala ________ ______. Dům byl zaplaven ________. závodu cíle věci pas pohlednici Dětem skladbu zamést smetí vodou

Vyhledejte ve větách předměty, určete jejich pád, z písmen nad předměty složte tajenku : Kamarád mi půjčil zajímavou knihu. Lékař doporučil tátovi zhubnout. Řidič se ptal kolemjdoucích na cestu. Ten člověk je všeho schopný. Děti se podobají rodičům. Nikdo se o tom s tebou nebaví. mi – Pt 3.p., knihu- Pt 4.p. tátovi – Pt 3.p. zhubnout – Pt inf. kolemjdoucích – Pt 2.p. na cestu – Pt 4.p. všeho – Pt 2.p. rodičům – Pt 3.p. o tom – Pt 6.p. s tebou – Pt 7.p. K A Z B H D Y O J F U G P Ř C N M Í S G CH L Š R Y T Ě V

TAJENKA AHOJ ÍŠTŘPĚ

Citace a zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí je Mgr. Jana Chmelíková Ilustrace kliparty MS Office