WORKSHOP „Prioritizace“ a pravidlo „De Minimis“ Kamil Nejezchleb Svatomartinská konference 11.-12.11.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CENOVÁ SOUTĚŽ V PRAXI PRÁVNÍ SOUVISLOSTI S POSKYTOVÁNÍM SLEV Kateřina Davidová.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
1. PCP (pre-commercial procurement) Zkušenosti s PCP v České republice Pavel Slípek.
Veřejná podpora, podpora de minimis a dočasný rámec Seminář pro žadatele – výzva č. 36 GG pro oblast podpory 1.2 Praha, 22. března 2010 Ing. Ivana Projsová.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Michael MIKULÍK Sekce hospodářské soutěže Svatomartinská konference 2015 NARUŠENÍ HOSPODÁŘSKÉ SOUTĚŽE ORGÁNY VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Zahájení a průběh správního řízení
Pojem přeměna obchodní společnosti
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Evropské fondy: Řízení rizik podvodů
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Úvod do tržní hodnoty a hromadného oceňování
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Zpráva o uplatňování ÚP
31 Základní typy zdravotnických systémů
Sekundární právo v oblasti sociální politiky
Hospodářská soutěž v EU I. Soutěžní právo obecně Zakázané dohody
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Aktivní veřejný pořádek (Nutně použitelné normy)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Účetní pravidla, změny v účetních odhadech a chyby
9. Heterogenní a homogenní skupiny
SOUTĚŽNÍ PRÁVO EU – PRAVIDLA PRO PODNIKY
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
2. ČNB a její role v platebním styku.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Obecné výklady o důkazech
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lineární regrese.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Seminář o stavebním spoření
Transkript prezentace:

WORKSHOP „Prioritizace“ a pravidlo „De Minimis“ Kamil Nejezchleb Svatomartinská konference

ZÁKLADNÍ OTÁZKY DE MINIMIS a PRIORITIZACE – velmi základní rámec PREZENTACE „Mystérium metodiky“ „I Komise se může mýlit“ a „Když dva dělají totéž není to totéž – „prioritizace“ v ČR a EU“ DISKUZE PROGRAM

Jedná se o nástroj sloužící ÚOHS k možnosti soustředit se na významné případy s ohledem na své omezené zdroje, nebo je to ve skutečnosti díky svému zákonnému nastavení a soft law vlastně obecné objektivní omezení působnosti úřadu v případech, které májí „mikro“ charakter, byť se formálně jedná o tvrdá protisoutěžní jednání? Jak by měla být nastavena kritéria prioritizace, aby šla efektivně a bez obav zneužití používat v praxi a plnila svůj účel objektivně a smysluplně? Možnosti obrany a důsledky prioritizace? Opravdu ÚOHS potřebuje „oficiální“ prioritizaci? ZÁKLADNÍ OTÁZKY – „Prioritizace“

Je po judikátu Expedia, dle kterého jakákoliv dohoda, jejímž cílem je narušení hospodářské soutěže, má značný efekt a za existence specifických guidelines pro mnoho různých forem horizontální i vertikální spolupráce, ještě vůbec potřebné mít obecné pravidlo „de minimis“? Na jaké typy jednání je vlastně toto pravidlo v současné době skutečně použitelné (kdy má dohoda cíl narušit hospodářskou soutěž, resp. kdy je vlastně pravidlo „de miminis“ aplikovatelné)? Závaznost De Minimis Notice Komise pro ÚOHS? ZÁKLADNÍ OTÁZKY „De Minimis “

PRIORITIZACE velmi základní rámec PODSTATA ROZSAH APLIKACE APLIKAČNÍ KRITÉRIA PROCESNÍ KRITÉRIA

„De Minimis“ velmi základní rámec PODSTATA ROZSAH APLIKACE APLIKAČNÍ KRITÉRIA PROCESNÍ KRITÉRIA

J. BEJČEK „Mystérium metodiky“ Diskuze J. KINDL „I Komise se může mýlit“ a „Když dva dělají totéž není to totéž – „prioritizace“ v ČR a EU“ Diskuze PREZENTACE

PODSTATA Umožnit úřadu soustředit omezené zdroje na podstatné případy Skutečně je prioritizace nastavena tak, aby mohla sloužit účelu, s jakým byla přijata? malý (10% / 15%) podíl na trhu a že se nejedná se o cílovou dohodu je dostatečnou zárukou, že soutěž podstatně není narušena Je následování prahových podílů nastavených dle Komise vhodné v podmínkách ČR? Je vhodné, aby pravidlo de minimis nebylo aplikovatelné na žádné cílové dohody? ROZSAH APLIKACE Dohody, Zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů Mělo by jít prioritizovat rovněž jednání orgánů veřejné správy? Zakázané dohody DISKUZE PRIORITIZACEDE MINIMIS

DISKUZE APLIKAČNÍ KRITÉRIA Veřejný zájem s ohledem na nízkou míru škodlivého účinku jednání na hospodářskou soutěž. ZOHS:  Povaha jednání a způsob jeho provedení  Význam dotčeného trhu  Počet dotčených spotřebitelů METODIKA + :  Délka trvání narušení  Způsob odstranění vzniklých účinků  Nejedná se o nestandardní případ (zájem na judikatuře)  Žádný nebo nízký dopad na kvalitu soutěžního prostředí  Zanedbatelnost trhu z hlediska počtu dotčených spotřebitelů, geografického hlediska a jeho trvání Nutno číst „veřejný zájem“ vždy ve spojení se „škodlivým účinkem na HS? Která ze zmíněných kritéria nejsou vhodná? Další relevantní kritéria? Nutnost zjistit zda má posuzovaná dohoda cílových charakter Nutnost vymezit relevantní trh Nutno zjistit tržní podíl soutěžitelů na relevantním trhu.  U horizontálních dohod do 10 %  U vertikálních dohod do 15 %  V pochybách do 10%  Kumulativní účinek dohod 5 %, resp. 30 % hromadně Co charakterizuje „cílovost“ dohody? Jak vymezit spolehlivě relevantní trh a přesto nezahajovat řízení? Nutnost vycházet z nastavení Komise?

PROCESNÍ KRITÉRIA Před zahájením správního řízení Díky současné praxi ÚOHS před místním šetřením Možnost prioritizovat po zahájení správního řízení – ano či ne? Před i po zahájení správního řízení. DISKUZE DALŠÍ OTÁZKY??? SPECIFICKÉ OTÁZKY?!