Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statutární město Brno Městská policie Brno
Advertisements

Statutární město Brno Městská policie Brno
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Správní právo Pojem správního práva.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Alena Paulová Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu 1.
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Registrace agend orgánů veřejné moci
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Nástroje územního plánování
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Elektronická spisová služba a zákon o ochraně osobních údajů
Městská (Obecní) policie je orgán obce, který zřizuje a ruší zastupitelstvo města obecně závaznou vyhláškou (OZV č. Městská policie a č. Městská policie,
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Právní procesy. Právní řád Předpisy zákonné –Ústava –Ústavní zákony –Zákony –Zákonná opatření Předpisy prováděcí –Vládní nařízení –Vyhlášky –Vyhlášky.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Osobní údaje při registraci domén Praha září 2007 Mgr. Martina Šnajderová, DiS. Úřad pro ochranu osobních údajů.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
prof. Vladimír Sládeček
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Informační bezpečnost jako rámec ochrany osobních údajů v orgánech veřejné správy Hradec Králové
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Zákon o obcích Zlín 2015 Mgr. Michal Abrahámek Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
Subjekty trestního řízení
Právní procesy.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Subjekty trestního řízení prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
ZÁKLADY TEORIE PRÁVA III. Normativní právní akty Právní normy I.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Nakládání s daty v prostředí internetu Tomáš Nielsen NIELSEN MEINL, advokátní kancelář, s.r.o.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Vybrané otázky nového ZÁKONÍKU PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Odpovědnost za disciplinární správní delikty. Pojem disciplinárního správního deliktu disciplinární (kázeňský delikt)=porušení disciplíny kázně disciplinární.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
KAMEROVÉ SYSTÉMY NA ČERPACÍCH STANICÍCH
Když nejsou pravidla, povinnosti a zákony dodržovány.
Obsah veřejných rozpočtů III
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Stavební právo.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
GDPR a obec Praha Mgr. Jan Vobořil, Ph.D. 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GDPR - náhled po 133 dnech JUDr
GDPR a budoucí redakční praxe
Transkript prezentace:

Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ

Zpracování osobních údajů východiska  Záznam pořizovaných záznamů (zvukový či obrazový  Účelem je využití k identifikaci (přímé či nepřímé) fyzických osob v souvislosti s jejich určitým jednáním 2

Podmínky pořizování záznamů  Je-li to nezbytné pro ochranu práv a právem chráněných zájmů správce nebo jiného subjektu  Je-li to nezbytné pro dodržení právní povinnosti - zákon č. 273/2008 Sb. o Policii ČR - zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii - zákon č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti  Na základě souhlasu subjektu údajů 3

Oznamovací povinnost  Plnění oznamovací/registrační povinnosti dle § 16 odst. 1 zákona č. 101/2000 Sb.  Registrace prostřednictvím vyplnění registračního formuláře na webových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů  Výjimky z registrační povinnosti: - fyzická osoba - zpracování ukládá zvláštní zákon - provozování v režimu on-line (bez záznamu) 4

Dokumentace ke kamerovému systému  Analýza variant ochrany  Analýzy rizik  Projektová dokumentace  Dokumentace přijatých technicko-organizačních opatření  Smluvní dokumentace  Předpis/směrnice k provozu kamerového systému 5

Informační povinnost označení monitorovaného prostoru  Informační tabulky  Vstup do monitorovaného prostoru, monitorovaného objektu  Obsah: minimálně piktogram/obrázek kamery, identifikace správce, odkaz na místo/osobu k získání podrobnějších informací  Podrobné poskytnutí informací o provozu kamerového systému

Poskytnutí informací z kamerového systému  Oprávněné subjekty (zejména orgány činné v trestním či správním řízení)  Subjekt údajů příp. jeho právní zástupce  Další subjekty (pojišťovny při likvidaci škod)  Kontrolní orgány  Určení postupu při poskytování informací 7

Zabezpečení kamerových systémů  Přijmout technicko-organizační opatření  Dokumentovat přijatá technicko-organizační opatření  Zabránit neoprávněnému přístupu k pořízeným záznamům  Vést evidenci přístupů k pořízeným záznamům (logování) 8

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích  § 35 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb.: samostatná působnost obcí – „ochrana a rozvoj zdraví“; „ochrana veřejného pořádku“  § 35a odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb. : Obce mohou zřizovat obecní policii. Zřízení a činnost obecní policie upravuje zvláštní zákon 9

Zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii  § 1 odst. 2 – obecní policie zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku nebo v rámci působnosti obce a plní další úkoly, pokud tak stanoví tento nebo zvláštní zákon  § 2 rozsah úkolů, které jsou svěřeny obecní policii – taxativní vymezení 10

§ 2 Obecní policie při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku a plnění dalších úkolů podle tohoto nebo zvláštního zákona a) přispívá k ochraně a bezpečnosti osob a majetku, b) dohlíží na dodržování pravidel občanského soužití, c) dohlíží na dodržování obecně závazných vyhlášek a nařízení obce, d) se podílí v rozsahu stanoveném tímto nebo zvláštním zákonem na dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, e) se podílí na dodržování právních předpisů o ochraně veřejného pořádku a v rozsahu svých povinností a oprávnění stanovených tímto nebo zvláštním zákonem činí opatření k jeho obnovení, f) se podílí na prevenci kriminality v obci, g) provádí dohled nad dodržováním čistoty na veřejných prostranstvích v obci, h) odhaluje přestupky a jiné správní delikty, jejichž projednávání je v působnosti obce, i) poskytuje za účelem zpracování statistických údajů Ministerstvu vnitra na požádání údaje o obecní policii. 11

Oprávnění obecní policie zpracovávat osobní údaje § 24a (1) Obecní policie zpracovává osobní údaje, které potřebuje k plnění úkolů podle tohoto nebo zvláštního zákona. (2) Obecní policie poskytuje osobní údaje podle odstavce 1 policii, orgánům obce a dalším orgánům veřejné moci, je-li to nutné k plnění jejich úkolů. (3) Obecní policie nejméně jednou za 3 roky prověřuje, jsou-li osobní údaje zpracovávané podle odstavce 1 potřebné k plnění jejích úkolů podle tohoto nebo zvláštního zákona. Zjistí-li, že tyto údaje nejsou potřebné k plnění jejích úkolů podle tohoto nebo zvláštního zákona, provede bez zbytečného odkladu jejich likvidaci. (4) Ustanovení právních předpisů upravujících ochranu osobních údajů nejsou dotčena. 12

Oprávnění pořizovat zvukové, obrazové nebo jiné záznamy § 24b (1) Obecní policie je oprávněna, je-li to potřebné pro plnění jejích úkolů podle tohoto nebo jiného zákona, pořizovat zvukové, obrazové nebo jiné záznamy z míst veřejně přístupných, popřípadě též zvukové, obrazové nebo jiné záznamy o průběhu zákroku nebo úkonu. (2) Jsou-li k pořizování záznamů podle odstavce 1 zřízeny stálé automatické technické systémy, je obecní policie povinna informace o zřízení takových systémů vhodným způsobem uveřejnit. 13

Povinnost mlčenlivosti  § 26 zákona č. 553/1991 Sb. (1) Strážník je povinen zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, se kterými se seznámil při plnění úkolů obecní policie nebo v souvislosti s nimi a které v zájmu zabezpečení úkolů obecní policie nebo v zájmu jiných osob vyžadují, aby zůstaly utajeny před nepovolanými osobami. Tato povinnost trvá i po skončení pracovního poměru strážníka. (2) Každý, koho obecní policie nebo strážníci požádají o poskytnutí pomoci, je povinen, byl-li řádně poučen, zachovávat mlčenlivost o všem, co se v souvislosti s požadovanou nebo poskytnutou pomocí dozvěděl. (3) Povinnosti mlčenlivosti je oprávněn zprostit strážníka nebo osobu uvedenou v odstavci 2 starosta nebo jiná pověřená osoba.  § 15 zákona č. 101/2000 Sb.  § 303 zákona č. 262/2006 Sb. (ZP) 14

Výjimky ze zákona č. 101/2000 Sb. § 3 odst. 6 zákona č. 101/2000 Sb. ustanovení § 5 odst. 1 a § 11 a 12 se nepoužijí pro zpracování osobních údajů nezbytných pro plnění povinností správce stanovených zvláštními zákony pro zajištění: - bezpečnosti ČR - veřejného pořádku a vnitřní bezpečnosti 15

Porušení povinností  Pracovně-právní odpovědnost  Přestupek dle § 44 zákona č. 101/2000 Sb.  Správní delikt dle § 45 zákona č. 101/2000 Sb.  § 124 trestního zákoníku  § 180 trestního zákoníku 16

Děkuji za pozornost Úřad pro ochranu osobních údajů Pplk. Sochora Praha 7 17