Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Advertisements

Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Lidská společnost digitálního věku
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Z-Uhlí, s.r.o. Výroba biouhlí pomocí hydrotermální karbonizace.
Marketingové nástroje
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Společenská odpovědnost ve školství
Základní formy prodeje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Plánování Marketingový plán.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Marketingové nástroje
CENA.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Digitální učební materiál
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
RIZIKO.
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Digitální učební materiál
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
RIZIKO.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Produkt Zavádění nového produktu na trh

Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles

Nový produkt Celosvětově Výrobková řada Rozšíření řady Zdokonalení výrobku Přemístění Změna technologie (náklady) Obal, design

Selhávání Tlak managementu Tržní potenciál Projekt Umístění Cena a náklady Propagace Konkurence Nápady Omezení Finance a kapitál Doba vývoje Životní cyklus

Získání nového produktu Koupě firmy Spojením firem Koupě licence (značky) Koupě patentu Výzkum a vývoj

Proces vývoje nových produktů Průzkum Posouzení nápadů Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace

Průzkum Cíle, trhy Tvorba nápadů Zaměstnanci Zákazníci, uživatelé, neuživatelé Dodavatelé, distributoři, obchodníci Zkoumání konkurence Analýza vlastností a vazeb Identifikace potřeb

Pravděpodobnost celkového úspěchu Pravděpodobnost úspěchu technického řešení (odhad např. 50%) Pravděpodobnost úspěchu komercializace daného technického řešení (např. 60%) Pravděpodobnost úspěchu ekonomického úspěchu dané komercializace (např. 70%) 0,50 x 0,60 x 0,70 = 0,21 tj. 21%

Posouzení nápadů Kritéria spjatá s produktem Tržní kritéria Finanční kritéria Feasibility study

Kritéria spjatá s produktem Novost Soulad s výrobním zařízením Zkušenosti v oboru Nároky na servis Technická uskutečnitelnost Legislativa

Tržní kritéria Velikost trhu Podíl na trhu Tempo růstu trhu Pozice na trhu Kanibalizace Konkurence Distribuce

Finanční kritéria Zisk ROI Nároky na investice Riziko (a zisk) Příjmy, cash flow

Dimenze produktu Komunikativnost Důvěryhodnost Stupeň potřeb Stupeň odlišnosti Vnímaná hodnota Kupní zájem Uživatelské cíle Frekvence nakupování

Koncepce Návrh Model Prototyp Vzorek

Vlastnosti Funkční Psychologické

Ekonomická analýza Odhad poptávky Odhad nákladů Odhad tržeb

Produkty kupované často Produkty kupované zřídka Produkty kupované jen jednou

Vývoj a testování prototypu Funkční testy Spotřebitelské testy

Test nového produktu/vzorku Testy spotřebních předmětů Testy výrobních prostředků Laboratorní testy Testy v reálném prostředí

Komercializace Vstup na trh  Kdy  Kde  Komu

Proces adaptace spotřebitele Inovátoři Včasní adaptéři Včasná většina Pozdní většina Opozdilci a/nebo neuživatelé

Vlivy na míru adaptace Relativní výhoda Kompatibilita Inovační složitost Inovační dělitelnost (možnost zkusit) Komunikativnost

Strategie zavádění nových produktů Penetrace trhu Geografická expanze Nové segmenty zákazníků  Modifikovaná nabídka  Modifikace produktu pro stávající zákazníky  Modifikace produktu pro geograficky rozptýlené zákazníky  Modifikace produktu pro nové segmenty zákazníků Inovace produktu Geografická inovace Kompletní inovace

Strategie zavádění nových produktů Propagace - Cena Strategie rychlého sbírání Strategie pomalého sbírání Strategie rychlé penetrace Strategie pomalé penetrace

Životní cyklus produktu

Cíle a strategie životního cyklu Zavádění ProdejNízký NákladyVysoké ZiskyNegativní ZákazníciInovátoři KonkurenceMalá CílePovědomí, touha, vyzkoušení ProduktZákladní CenaNákladový DistribuceVýběrová ReklamaInformační, povědomí včasných adaptérů a dealerů Podpora prodejeSilná; předvádění, vyzkoušení

Cíle a strategie životního cyklu Růst ProdejRychlý růst NákladyPrůměrné náklady na zákazníka ZiskyRůst ZákazníciVčasní adaptéři KonkurenceRůst CíleMaximalizace tržního podílu ProduktModifikace, služby, záruky CenaPenetrace trhu pomocí ceny DistribuceIntenzivní ReklamaMasový zájem zákazníků Podpora prodejeSnížení

Cíle a strategie životního cyklu Zralost ProdejVrchol NákladyNízké ZiskyVysoký ZákazníciStřední většina, modifikace trhu KonkurenceStálý počet, později pokles CíleMaximalizace zisku, udržení tržního podílu ProduktObměna značek a modelů, inovace, modifikace produktu CenaCenou proti konkurenci DistribuceIntenzivní ReklamaRozdíl značek a užitků Podpora prodejePodpora značky a její změny

Cíle a strategie životního cyklu Pokles ProdejPokles NákladyNízké ZiskyKlesající ZákazníciOpozdilci KonkurenceKlesající CíleSnižování nákladů, sklízet, zbavovat se ProduktVyřadit slabé CenaSnížit DistribuceVyřazovat slabá, výprodeje, outlety ReklamaMinimální Podpora prodejeMinimální (3 za 2)

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK, Marketingové nástroje Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2011