Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Advertisements

Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Sociální oblast. Podpora sociálních služeb Přímá podpora obcí a jejich organizací Podpora provozních nákladů nestátních neziskových organizací v obcích.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Členění území naší vlasti
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
Regionální politika a regionální rozvoj 1. cvičení Mgr. Jaroslav Biolek.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Paliativní a hospicová péče v Libereckém kraji. Koncepce paliativní péče v Libereckém kraji  Koncept spolu s časovým harmonogramem vzniku jednotlivých.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Policie České republiky Kriminalita za rok 2013.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Analýza potřeb venkova Josef Bezdíček místopředseda Svazu měst a obcí ČR Předseda Komory obcí 22. června 2012 Senát PČR, Praha.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Výroční zpráva o plnění regionálních funkcí krajských knihoven na území ČR za rok 2015 Vícezdrojové financování – možný trend regionálních funkcí… PORADA.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Dětské domovy pro děti do 3 let věku a dětská centra 2007–2016 NZIS REPORT č. K/33 (08/2017)
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Helena Chodounská Ukazatele potřebnosti sociálních služeb
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Česká republika územní členění.
Členění území naší vlasti
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Financování silnic II. a III. třídy
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
ODBOR AZYLOVÉ A MIGRAČNÍ POLITIKY
V Jihomoravském kraji Financování sociálních služeb
Rozbor financování NNO z veřejných rozpočtů v roce 2012
Transkript prezentace:

Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana

1. Olomoucký kraj poskytl v roce 2010 neziskovým organizacím dotace ve výši cca 14 milionů Kč. Proti roku 2009 je to méně o 72 milionů. 14 milionů v roce 2010 jsou nejmenší krajské dotace neziskovému sektoru v České republice (pouze data z Hradeckého kraje nejsou k dispozici), tj. např. 13x menší než v Jihomoravském kraji a 20x menší než v Jihočeském kraji). DOTAZ : Učiní Olomoucký kraj v tomto volebním období kroky, aby se změnila nelichotivá statistika v této oblasti sociální politiky?

 Informace uvedené v dotazu pravděpodobně pocházejí z dokumentu ROZBOR FINANCOVÁNÍ NESTÁTNÍCH NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ Z VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ V ROCE 2009, který vzala vláda na vědomí usnesením č. 14 ze dne 5. ledna 2011 a který je zveřejněn na webových stránkách vlády České republiky.  V tomto dokumentu jsou pro rok 2010 uvedeny pouze předběžné údaje, které však nejsou v souladu se skutečnou výší dotace.

 Z tohoto dokumentu ale vyplývá, že v minulých letech přispívaly NNO více než Olomoucký kraj pouze 4 kraje + hl. m. Praha. (dle indexu dotace z krajských rozpočtů na obyvatel)

Olomoucký kraj vynaložil v roce 2009 o méně finančních prostředků určených pro nestátní neziskové organizace než v roce 2008 a v roce 2010 o Kč méně než v roce Základním faktorem, který sehrává klíčovou roli při rozhodování o tom, kolik veřejných zdrojů lze na financování sociálních služeb (potažmo na dotace NNO) vynaložit, je výkonnost ekonomiky. V posledních letech se kraj se potýká s nepříznivým vývojem příjmové části rozpočtu, v důsledku celosvětové ekonomické krize.

2. Přímá finanční podpora Olomouckého kraje sociálním službám, které nejsou poskytovány příspěvkovými organizacemi Olomouckého kraje je, vyjma oblasti protidrogové prevence, nulová. I tato skutečnost je ve většině krajů ČR jiná. Programové prohlášení Rady Olomouckého kraje na období 2008 – 12 deklaruje v oblasti Sociální péče a rodina jako jeden z programových cílů:  poskytovat dotace poskytovatelům sociálních služeb na základě jejich opodstatněné potřebnosti v závislosti na standardech kvality poskytovaných sociálních služeb bez rozdílu zřizovatele DOTAZ: Zavede Olomoucký kraj v tomto volebním období ve svém rozpočtu kapitolu či dotační titul na spolufinancování sociálních služeb i jiných poskytovatelů, než jen organizací zřizovaných krajem?

 V letošním roce Olomoucký kraj o zavedení samostatného dotačního titulu na spolufinancování sociálních služeb neuvažuje.  Od roku 2012 by, dle zákona o sociálních službách, mělo financování sociálních služeb přejít zcela do kompetence krajů - Olomoucký kraj nebude přijímat krátkodobá provizorní řešení, ale zaměří se na nastavení financování sociálních služeb po převedení kompetencí na kraj.  Současně není možno souhlasit s tím, že by Olomoucký kraj neplnil výše uvedené programové prohlášení.

 Olomoucký kraj zastává rovný přístup k poskytovatelům sociálních služeb různých právních forem a zřizovatelů. Příklady podporující tento fakt uvádím v tabulkách níže.  Podporu poskytovatelům sociálních služeb je nutno vnímat v širších souvislostech. Kraj přispívá „svým“ příspěvkovým organizacím (které jsou významnými poskytovateli sociálních služeb v kraji) značnou finanční sumu, tím současně zůstává více finančních prostředků na přerozdělení pro organizace dalších právních forem. Tento systém navíc přináší významné zjednodušení dotačního procesu.

V sociálních službách je podstatné zohlednit výši finančních prostředků na poskytování sociálních služeb (dotace MPSV, krajské prostředky, individuální projekty) které jsou určeny na poskytování sociálních služeb v kraji celkem – bez rozdílu poskytovatele. Prostředky z individuálních projektů taktéž zvyšují poměrnou část financí z MPSV určenou k přerozdělení ostatním poskytovatelům sociálních služeb. Prostředky z IP v 96% čerpají NNO.

 Ke konci roku 2009 bylo pro první etapu realizace projektu uzavřeno 58 Smluv mezi Olomouckým krajem a poskytovateli sociálních služeb, kteří mají zaregistrovanou sociální službu sociální prevence podle zákona o sociálních službách a uspěli ve veřejné soutěži.  Celkem se jednalo o 32 organizací.  Smlouvy byly uzavřeny do konce roku 2010 v celkové hodnotě 98 mil. Kč.

 Pro druhou etapu realizace projektu bylo uzavřeno 74 smluv mezi Olomouckým krajem a poskytovateli sociálních služeb, kteří mají zaregistrovanou sociální službu sociální prevence podle zákona o sociálních službách a uspěli ve veřejné soutěži.  Celkem se jedná o 39 organizací.  Smlouvy byly uzavřeny do v celkové hodnotě Kč.

Pečovatelská služba v Olomouckém kraji: CelkemPO OKOstatní Kapacita %53% Dotace z MPSV celkem: Což je XX % z celkové dotace MPSV 43%57% Dotace na uživatele

„Domovy“ (domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy se zvláštním režimem, domovy pro seniory) CelkemPO OKOstatní Kapacita411974%26% Dotace z MPSV celkem: Což je XX % z celkové dotace MPSV 63%37% Dotace na uživatele

Při zohlednění všech zdrojů financování sociálních služeb, které jsou kraji známy (kraj nemusí znát všechny zdroje financování) je Olomoucký kraj mimo hl. m. Prahy krajem s nejvyšší průměrnou dotací na registrovanou sociální službu v republice.

Tato částka činila v roce Kč na jednu registrovanou sociální službu.

2 010 Celkem zdroje na službu Jihočeský Jihomoravský Karlovarský Královehradecký Liberecký Moravskoslezský Pardubický Plzeňský Středočeský Ústecký Vysočina Zlínský Olomoucký

Děkuji Vám za pozornost Mgr. Yvona Kubjátová