Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského."— Transkript prezentace:

1 Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského kraje pro oblast sociálních věcí, neziskového sektoru a rodinné politiky

2 Proč registrovat sociální služby?

3 X důvodů proč registrovat sociální službu….
Proč registrovat sociální služby? X důvodů proč registrovat sociální službu…. Ochrana práv klientů Garance kvality sociální služby Garance kvality zdravotních služeb v pobytových službách Ochrana pracovníků jako zaměstnanců Možnost zapojení do komunitních plánů a do krajské sítě sociálních služeb Možnost získat finanční prostředky na provoz služby

4 Proč registrovat sociální služby?
Ochrana práv klientů Klienti jsou ve zranitelném postavení, jsou závislí na pomoci jiné osoby, potřebují pomoc jiné osoby pro zabezpečení a uspokojení svých potřeb. Klientům je garantováno: Rovné postavení Právo na důstojné zacházení a ochranu jejich základních lidských práv Uspokojení jejich individuálních potřeb Finanční zůstatek po zaplacení úhrady (15 % příjmu v pobytové službě) Vyřízení jejich stížnosti v případě nespokojenosti se službou Informování o tom, jak služba funguje, o jejich pravidlech a o povinnostech Uzavření ústní nebo písemné smlouvy o poskytnutí služby

5 Garance kvality sociální služby pro klienty
Proč registrovat sociální služby? Garance kvality sociální služby pro klienty Garance kvality pro klienty v registrující službě je dána: Před získáním registrace: Prověřením subjektu, který chce péči zajišťovat, ověřováním materiálně technických podmínek pro poskytování služby, prověřením odbornosti a bezúhonnosti osob, jež službu budou zajišťovat aj. Po získání registrace: Kontrola dodržování standardů kvality soc. služeb (dozor inspekce kvality pracovníky MPSV) Kontrola zdravotní péče, kontrola jiných subjektů

6 Garance kvality zdravotních služeb pro klienty
Proč registrovat sociální služby? Garance kvality zdravotních služeb pro klienty V pobytových sociálních službách povinnost zajistit poskytování zdravotních služeb Pro klienty: Poskytování odborné zdravotní péče kvalitními pracovníky Odborný vyškolený zdravotní personál Získání možnosti uzavření smlouvy se zdrav. pojišťovnami za provedení výkonů

7 Proč registrovat sociální služby?
Ochrana pracovníků Pracovníci, kteří ve službě pracují jsou v zaměstnaneckém poměru (jedná se o hlavní pracovní poměr, dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce) Ze strany poskytovatele mají nárok: na vzdělávání, kterým si pracovník obnovuje, upevňuje a doplňuje kvalifikaci (v rozsahu 24 hodin za rok, jedná-li se o sociální pracovníky či pracovníky v sociálních službách) na odpovídající pracovní podmínky dle zákoníku práce na hodnocení a ocenění ze strany zaměstnavatele Poskytovatel sociální služby je pojištěn proti odpovědnosti za škodu

8 Proč registrovat sociální služby?
Možnost zapojení do komunitních plánů a do krajské sítě sociálních služeb Registrované sociální služby: deklarují veřejným závazkem pro koho jsou a co dělají jsou partnery pro ostatní poskytovatele sociálních služeb a ostatní subjekty jsou partnery v místní lokalitě v procesu komunitního plánování mají možnost dostat se do komunitních plánů ve svých lokalitách mají možnost se dostat do krajské sítě sociálních služeb mají možnost získat finanční prostředky z územně samosprávných celků na provoz své služby

9 Financování sociálních služeb

10 Financování sociálních služeb
§ 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách K plnění povinnosti uvedené v § 95 písm. g) a h) zákona o sociálních službách se krajům poskytuje ze státního rozpočtu účelově určená dotace na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi u jednotlivých druhů sociálních služeb. Výši dotace kraji stanoví Ministerstvo práce a sociálních věcí ve výši procentního podílu kraje na celkovém objemu finančních prostředků vyčleněných ve SR na podporu sociálních služeb pro příslušný rozpočtový rok, výše procentního podílu kraje je uvedena v příloze zákona o sociálních službách. Výše procentního podílu Zlínského kraje na celkovém objemu finančních prostředků vyčleněných ve SR na podporu sociálních služeb pro rozpočtový rok 2017 činí 7,07 %.

11 Financování sociálních služeb
Na základě „Rozhodnutí č. 1 o poskytnutí dotace z kapitoly 313 – MPSV státního rozpočtu na rok 2017“ byla Zlínskému kraji poskytnuta dotace v  celkové maximální výši  Kč. Počet obyvatel ve Zlínském kraji byl dle ČSÚ k obyvatel. Podíl dotace na 1 obyvatele činí cca Kč. V níže uvedené tabulce je vývoj podílu dotace na 1 obyvatele v letech – 2017, který vykazuje mírný posun směrem nahoru *použity data po řádném kole dotačního řízení, tzn. bez navýšení v průběhu roku 2015 2016 2017 Objem dotace ze SR (v Kč) Počet obyvatel ve ZK Podíl na 1 obyvatele (v Kč) 916 1 005 1 077

12 Financování sociálních služeb
Kraj Objem dotace ze SR 2017 (v Kč) Počet obyvatel* Podíl na 1 obyvatele (v Kč) Hlavní město Praha 563 Jihočeský 930 Jihomoravský 696 Karlovarský 1 019 Královehradecký 882 Liberecký 837 Moravskoslezský 881 Olomoucký 1 096 Pardubický 925 Plzeňský 748 Středočeský 728 Ústecký 1 052 Vysočina 927 Zlínský 1 077 CELKEM 842 *data ČSÚ k

13 Finanční podpora Zlínskému kraji ze SR v roce 2017
Řádné kolo DŘ Dotace ZK ze SR (v Kč) % dotace z požadavku Požadavek ZK o dotaci ze SR* 100,00 % Dotace poskytnutá ZK ze SR na základě Rozhodnutí č. 1 93,40 % * dle predikce v Akčním plánu rozvoje SSL ve ZK pro rok 2017

14 Finanční podpora k zajištění dostupnosti pro rok 2017
Maximální celkové náklady 2017 (v Kč) Celkový objem finanční podpory k zajištění dostupnosti 2017 (v Kč) Počet žádajících poskytovatelů SSL 85 Počet služeb 273 Počet podpořených poskytovatelů SSL 84 Počet podpořených služeb 270 Neuznatelné náklady (v Kč) Rozdělená výše finanční podpory k zajištění dostupnosti (v Kč) Výše finanční podpory k zajištění dostupnosti – rozvoj (v Kč)

15 Přehled finančních podpor pro rok 2017
Finanční podpora Výše finanční podpory (Kč) Program k zajištění dostupnosti Program k zajištění Priorit CELKEM

16 Předpokládaný podíl ÚSC pro rok 2017
Předpokládaný podíl územních samospráv na financování sociálních služeb ve Zlínském kraji je stanoven pro každý druh sociální služby samostatně. Dle doporučení Ministerstva práce a sociálních věcí by podíl územních samospráv měl činit minimálně 10% z obvyklých nákladů sociální služby. Stanovení podílu územních samosprávných celků vychází ze statistické významnosti cílové skupiny sociální služby. Celkový podíl byl modelován v návaznosti na analýzu financování sociálních služeb z rozpočtů územních samospráv ve Zlínském kraji za dva kalendářní roky předcházející roku, ve kterém byla analýza prováděna. Kompletní přehled předpokládaných podílů územních samosprávných celků je v dokumentu „Podmínky pro stanovení finanční podpory k zajištění dostupnosti sociálních služeb ve Zlínském kraji“ (ZZK dne , č. usnesení 0712/Z21/16)

17 Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017
Pobytové služby sociální péče Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Domovy pro osoby se zdravotním postižením 1% - 2% Domovy pro seniory 3% - 5% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demencí 3% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby s duševním onemocněním 4% Domovy se zvláštním režimem – pro osoby závislé na návykových látkách Chráněné bydlení 6% Odlehčovací služby - pobytové 3% - 4% Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče 1% Týdenní stacionáře 5%

18 Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017
Ambulantní, terénní služby sociální péče Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Centra denních služeb 20% - 25% Denní stacionáře 15% Pečovatelská služba 20% Odlehčovací služby - terénní 15% - 20% Osobní asistence Podpora samostatného bydlení

19 Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017
Pobytové služby sociální prevence Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Azylové domy – pro muže a ženy bez přístřeší 5% Azylové domy – pro rodiny s dětmi 9% Domy na půl cesty 6% Služby následné péče - pobytové 10% Sociální rehabilitace - pobytová

20 Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017
Ambulantní, terénní služby sociální prevence Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Intervenční centra 13% Kontaktní centra 35% Nízkoprahová denní centra 15% Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež 20% Noclehárny 10% Raná péče Služby následné péče – ambulantní Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi - ambulantní 17% Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením - ambulantní 20% - 25% Sociálně terapeutické dílny Sociální rehabilitace - ambulantní 17% - 20% Sociální rehabilitace - terénní Telefonická krizová pomoc Terénní programy - pro děti, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby závislé na návykových látkách Tlumočnické služby

21 Přehled předpokládaných podílů ÚSC pro rok 2017
Služby sociálního poradenství Druh sociální služby Podíl ÚSC (od – do) Odborné sociální poradenství 20%

22 Dostupnost SSL pro seniory v jednotlivých ORP
Okres SO ORP Počet obyvatel ORP Počet obyvatel nad 65 let Počet lůžek (dle AP 2017) Počet osob na lůžko (dle AP 2017) Počet lůžek (ZK-registrované SSL) Počet osob na lůžko (ZK-registrované SSL) Úvazky (dle AP 2017) Počet osob na úvazek Vsetín 66 022 11 620 288 40 57,60 202 Rožnov pod Radhoštěm 35 269 6 207 229 27 15,52 400 Valašské Meziříčí 41 598 7 321 129 57 134 55 38,66 189 Celkem okres Vsetín 25 148 646 39 651 111,78 225 Zlín 98 749 19 355 516 38 657 29 44,96 430 Vizovice 16 777 3 288 16 205 216 15 3,58 918 Otrokovice 34 177 6 699 267 25 20,97 319 Luhačovice 18 802 3 685 92 18,86 195 Valašské Klobouky 23 212 4 550 152 30 22,88 198 Celkem okres Zlín 37 577 991 1 332 28 111,25 338 Uherské Hradiště 89 587 16 394 453 36 483 34 43,82 374 Uherský Brod 52 310 9 573 186 51 209 46 95,89 100 Celkem okres Uherské Hradiště 25 967 639 26 692 139,71 Kroměříž 69 264 12 675 507 582 22 33,43 379 Holešov 21 431 3 922 170 23 10,63 369 Bystřice pod Hostýnem 15 507 2 838 74 18,99 149 Celkem okres Kroměříž 19 435 751 826 24 63,05 308 PŘEPOČET ZA CELÝ KRAJ 3 027 3 501 31 425,70 254

23 DĚKUJI ZA POZORNOST Michaela Blahová, členka RZK tel
DĚKUJI ZA POZORNOST Michaela Blahová, členka RZK tel.:


Stáhnout ppt "Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského."

Podobné prezentace


Reklamy Google