1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC
2 FIC Praha je Stanoviště letových provozních služeb ― poskytující: Letovou informační službu Pohotovostní službu ― neřízeným letům VFR v sektoru Čechy Služby jsou poskytovány bezplatně v režimu H24 Provozní frekvence: 126,1 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part West) 136,175 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part East) Telefonní kontakt:
3 Od vstupuje v platnost změna AIP ENR 1.2 – Pravidla pro lety za viditelnosti a souvisejících dokumentů VFR příručka a předpis L- frazeologie. Kromě formálních změn a úprav se mění následující: Dosavadní zrušení letového plánu VFR za letu se nově označuje ukončení letového plánu VFR za letu. Použitá frazeologie je: Letadlo: UKONČUJI LETOVÝ PLÁN / CLOSING MY FLIGHT PLAN Stanoviště ATS: LETOVÝ PLÁN UKONČEN V … / FLIGHT PLAN CLOSED AT … Ukončení letového plánu VFR za letu není povoleno, jestliže let odlétá přes státní hranici z FIR Praha.
4 Prováděn í a publikování navijákových a odvijákových startů padákových a závěsných kluz á ků (d á le jen "navijákových startů PK/ZK") PGZ (paragliding zone - prostor pro navijákov é starty PK/ZK) Pro PGZ s označen í m „paraglidového padáčku", má tento symbol význam navigačn í výstrahy na prováděn í navijákových startů PK/ZK v hranic í ch vymezených PGZ. Pro PGZ se vymezuje prostor horizontálně kružnicí o poloměru 1 NM a vertikálně od GND do 4000 ft AMSL. Tato navigačn í výstraha plat í od TB do TE celoročně. PGZ se symbolem „paraglidového padáčku“ je zobrazen i na mapě ICAO 1: Osoba odpovědná za prováděn í navijákových startů PK/ZK je povinna oznámit telefonicky zahájen í činnosti minimálně 20 minut předem a neprodleně po jeho ukončen í na m í stně př í slušné stanoviště ATS nebo FIC Praha podle vhodnosti.
5 Plochy neoznačené symbolem „paraglidového padáčku“ U ploch, které nejsou uvedeny v tabulce, vyjma letišť, mohou být navijákové starty PK/ZK prováděny jen po vydání „navigační výstrahy" NOTAMem. Vydání tohoto NOTAMu nezbavuje provozovatele povinnosti ohlásit zahájen í a ukončen í činnosti. Borotice N E12 km E Znojmo Černiv N E7 km NW Budyně nad Ohří Hradčany N E5 km S Mimoň Malý Pěčín N E3 km NE Dačice Matějov N E7 km SW Žďár nad Sázavou Niva N E15 km NE Blansko Nové Sady N E3 km W Velká Bíteš Radkovice u Budče N E9 km NE Jemnice Koclířov N E3 km NE Svitavy Vidlatá Seč N E10 km SW Litomyšl Všechov N E4 km NW Tábor
6 Změny od ― Názvy prostorů se budou uvádět bez mezer (LKD, LKP, LKTRA…) ― LKR 1-5 se mění na LKTSA1-5, LKTSA2 se rozděluje na LKTSA2A/B/C, horní hranice se mění z FL410 na FL405 ― Prostor LKR 6 se mění na LKTRA6 ― Některé prostory zanikly, některé vznikly, u některých se změnily hranice vše vyčteme z mapy či AISVIEW
7 Omezený prostor (Restricted area) Vzdušný prostor vymezených rozměrů nad pevninou nebo teritoriálními vodami státu, ve kterém je let letadla omezen v souladu se stanovenými podmínkami. Dočasně vyhrazený prostor (TSA) je definovaná část vzdušného prostoru za normálních okolností, v pravomoci jedné složky letectví, která je, na základě společné dohody dočasně vyhrazená, pro výhradní použití jinou složkou letectví a přes kterou nebude povolen průlet jiného provozu Dočasně rezervovaný prostor (TRA) je definovaná část vzdušného prostoru za normálních okolností, v pravomoci jedné složky letectví, která je na základě společné dohody dočasně rezervovaná, pro specifické použití jinou složkou letectví a přes kterou může na základě ATC povolení proletět jiný provoz.
8 GEOREFERENCE - města
9 GEOREFERENCE - řeky
10 GEOREFERENCE - komunikace
11 GEOREFERENCE - letiště
12 GEOREFERENCE – plochy SLZ
13 GEOREFERENCE - meteostanice
14 Minimální bezpečná výška nad překážkami
15 Děkuji za pozornost