5. jednání ŘKV 28.listopadu 2005 Hotel Olympik - Tristar, sál Triumf Sokolovská 138, Praha 8 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Sekretariát ŘKV (odbor Rámce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
ESF v ČR RNDr. Jana Kouřilová, Ph.D. Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Úvod do regionální politiky EU v ČR Eurocentrum Praha,
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Výhled Nové programovací období SF 2007 – Obsah prezentace  Cíle podpory  Pravidla podpory  Národní rozvojový plán  Národní strategický referenční.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Členství ČR v EU II. Regionální politika EU března 2010.
FONDY EU Programové období
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Regionální politika RP ČR.
FONDY EU Programové období
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Členství ČR v EU I. Regionální politika EU a postavení ČR.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
© Berman Group. Ex-ante hodnocení NRP Presentace na jednání ŘKV 18. října 2005.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Konference „Další profesní vzdělávání“ Pardubice 26. září 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Evropské strukturální fondy v České republice v období 2007.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Národní rozvojový plán květen 2003 Ing. Drahomíra Vrbská ředitelka odboru integrace a strukturálních fondů, MMR.
Sektorový operační program ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ Rozvoj regionu Jihomoravského kraje Znojmo 13. května 2003 Mgr. Pavel Vicherek, MPSV ČR.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
4. jednání ŘKV 18. října 2005 Hotel Tristar, Sokolovská 138, Praha 8
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

5. jednání ŘKV 28.listopadu 2005 Hotel Olympik - Tristar, sál Triumf Sokolovská 138, Praha 8 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Sekretariát ŘKV (odbor Rámce podpory Společenství)

Národní rozvojový plán České republiky 2007 – 2013 Stručné shrnutí kapitol

1. ANALÝZA SOUČASNÉ SITUACE -Obecná charakteristika -Makroekonomická analýza a prognózy -Základní charakteristiky ekonomické, sociální a environmentální -Regionální rozvoj, rozvoj městských a venkovských oblastí -Zhodnocení dopadů realizace dosavadních rozvojových programů

2. SWOT ANALÝZA SILNÉ STRÁNKY MAKROEKONOMICKÁ SITUACE -Makroekonomická stabilita -Relativně rychlý ekonomický růst ve vztahu k EU -Stabilní cenový růst -Masivní příliv zahraničních investic … EKONOMICKÁ STRUKTURA ČR -Vysoký podíl soukromých podnikatelských subjektů -Existence státních agentur na podporu podnikání, investic a exportu -Snaha o modernizaci vybraných oblastí průmyslu -ČR je atraktivní oblastí pro zahraniční investice -Konkurenceschopnost cen služeb poskytovaných v oblasti cestovního ruchu… VÝZKUM, VÝVOJ, INOVACE A INFORMAČNÍ SPOLEČNOST -Kvalitní vzdělanostní infrastruktura -Zvyšování zaměstnanosti v kvartérním sektoru -Růst ročních výdajů na výzkum a vývoj -Relativně stejný podíl inovujících subjektů ve službách a ve zpracovatelském průmyslu…

SWOT ANALÝZA ČESKÁ SPOLEČNOST, LIDSKÉ ZDROJE A VEŘEJNÁ SPRÁVA -Regionálně diferencovaná a poměrně hustá síť vzdělávacích zařízení -Kvalifikovaná pracovní síla za konkurenční cenu -Profesionalizace výkonu územní veřejné správy… DOPRAVA, INFORMAČNÍ A TELEKOM. TECHNOLOGIE -Vysoká hustota dopravní sítě; rozvoj transevropské dopravní infrastruktury -Velké investice do infrastruktury -Vysoká penetrace prostředky mobilní komunikace… ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ -Pokračující trend zlepšování životního prostředí -Zvyšující se environmentální povědomí obyvatelstva -Vysoká rozmanitost přírodních stanovišť a typů krajiny… REGIONÁLNÍ ROZVOJ, ROZV. MĚST. A VENKOV. OBLASTÍ -Výhodná geografická poloha ČR; dobrá socioekonomická pozice Prahy -Endogenní potenciál příhraničních regionů -Pozitivní úloha regionálních center ve vývoji regionů…

SWOT ANALÝZA SLABÉ STRÁNKY MAKROEKONOMICKÁ SITUACE -Nadměrné rozpočtové deficity -Růst veřejného dluhu… EKONOMICKÁ STRUKTURA ČR -Nízká produktivita práce -Převaha výrob s nízkou přidanou hodnotou -Vysoká energetická náročnost výroby -Nedostatek investičních zdrojů -nízká míra spolupráce velkých podniků s MSP -Nízké kapacity podnikatelských inkubátorů -Nedostatečná úroveň dopravní a informační infrastruktury pro cestovní ruch… VÝZKUM, VÝVOJ, INOVACE A INFORMAČNÍ SPOLEČNOST -Nedostatečné výdaje na VaV; malý počet VaV institucí -Nízká mobilita vědců mezi veřejným a soukromým sektorem -Nedostatečná vybavenost IT…

SWOT ANALÝZA ČESKÁ SPOLEČNOST, LIDSKÉ ZDROJE A VEŘEJNÁ SPRÁVA -Podprůměrné výdaje na vzdělávání; malá spolupráce škol a zaměstnavatelů -Nízká mobilita pracovní síly; strukturální nezaměstnanost -Podcenění rozvoje státní správy… DOPRAVA, INFORMAČNÍ A TELEKOM. TECHNOLOGIE -Nedostatečně kvalitní úroveň dopravní infrastruktury; nedobudovaná síť TEN -Chybějící tangenciální propojení sídel v regionech -Nízké rozšíření vysokorychlostního přístupu k internetu… ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ -Regionálně rozdílná kvalita ŽP; překračování imisních limitů -Negativní vliv nárůstu nákladní dopravy na ŽP; -Energetická náročnost budov… REGIONÁLNÍ ROZVOJ, ROZV. MĚST. A VENKOV. OBLASTÍ -Zaostávání regionů v ekonomické výkonnosti ve srovnání s EU-15 -Regionální rozdíly z hlediska podílu a koncentrace strukturálních problémů; koncentrace ekonomických aktivit do Prahy a okolí…

SWOT ANALÝZA PŘÍLEŽITOSTI MAKROEKONOMICKÁ SITUACE -Možnosti oživení svět. hospodářství -Příznivá a udržitelná struktura hospodářského růstu -Pokračování přílivu zahraničních investic -Využití prostředků ze SF v období Růst migrace za prací; otevírání trhů práce v členských zemích EU -Reforma systému veřejných financí… EKONOMICKÁ STRUKTURA ČR -Účast na společném trhu EU -Prohlubování domácího trhu -Podpora vzniku a rozvoje podnikatelských inkubátorů -Zvýšení přílivu přímých zahraničních investic do oblasti průmyslových služeb -Rozvoj MSP zaměřených na průmyslové služby… VÝZKUM, VÝVOJ, INOVACE A INFORMAČNÍ SPOLEČNOST -Možnost zapojení do mezinárodních struktur v oblasti VaV -Navýšení výdajů na vzdělávání, vědu a výzkum; využívání prostředků EU -Rozvoj spolupráce vědeckovýzkumných institucí, škol a podniků…

SWOT ANALÝZA ČESKÁ SPOLEČNOST, LIDSKÉ ZDROJE A VEŘEJNÁ SPRÁVA -Zlepšování infrastruktury pro rozvoj lidských zdrojů -Navýšení výdajů na vzdělávání jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů -Zavedení systému celoživotního vzdělávání; rozvoj kvality vzdělávání… DOPRAVA, INFORMAČNÍ A TELEKOM. TECHNOLOGIE -Dobudování sítě dálnic a rychlostních komunikací (za fin. podpory EU) -Zvýšení atraktivity regionů jejich napojením na modernizované dopravní sítě -Další rozvoj systému e-government ve veřejné správě… ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ -Podpora ochrany ŽP jako klíčového pilíře udržitelného rozvoje společnosti -Podpora alternativních zdrojů energií; energetické úspory v oblasti výroby… REGIONÁLNÍ ROZVOJ, ROZV. MĚST. A VENKOV. OBLASTÍ -Atraktivní příroda a krajina jako potenciál možného rozvoje ekonom. aktivit -Ojedinělá kombinace rozvojových faktorů na úrovni regionů -Plné využití podpor strukturálních fondů EU pro rozvoj regionální politiky -Přeshraniční spolupráce v rámci zaměření strukturálních fondů…

SWOT ANALÝZA HROZBY MAKROEKONOMICKÁ SITUACE -Přetrvávání hospod. recese ve světových ekonom. centrech (zejména v EU) -Vývoj veřejného dluhu; rychlé posilování české měny; korupce a klientelismus -Nízká vymahatelnost práva; pomalá činnost soudů; byrokracie… EKONOMICKÁ STRUKTURA ČR -Pomalá přeměna tradičních průmysl. odvětví; nízká mobilita pracovní síly -Neprovázanost VaV na průmyslovou výrobu a rozvoj služeb -Nedostatek investičního kapitálu -Nedostatečná vazba vzdělávacího systému na potřeby trhu práce -Externí šoky ve světovém cestovním ruchu… VÝZKUM, VÝVOJ, INOVACE A INFORMAČNÍ SPOLEČNOST -Nedostatek pracovišť v oblasti VaV a jejich strnulá organizační struktura -Nedocenění výzkumné a vývojové spolupráce v sítích a klastrech -Nedostatečná spolupráce mezi VŠ, vědeckými institucemi a privát. Sektorem -Výrazně nižší podíl inovujících podniků oproti zemím EU-15…

SWOT ANALÝZA ČESKÁ SPOLEČNOST, LIDSKÉ ZDROJE A VEŘEJNÁ SPRÁVA -Dlouhodobě negativní vývoj přirozené měny obyvatelstva -Dopad vysokého podílu důchodců na hosp. situaci ČR a soc. a zdrav. systém -Uzavřenost systému školství a trhu práce -Chybí komplexní systém celoživotního učení -Odliv kvalitních pedagogů do lépe placených oborů… DOPRAVA, INFORMAČNÍ A TELEKOM. TECHNOLOGIE -Omezené zdroje pro investice do dopravní infrastruktury -Přetížené pozemní komunikace -Opožďování realizace infrastruktury vysokorychlostního internetu (celá ČR)… ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ -Zvyšování antropogenní zátěže prostředí v souvislosti s hospod. rozvojem -Růst nákladů vyvolaných energetickou náročností -Složité a nedořešené vlastnické vztahy u některých přírodních zdrojů… REGIONÁLNÍ ROZVOJ, ROZV. MĚST. A VENKOV. OBLASTÍ -Narůstání regionálních rozdílů v zákl. socioekonomických charakteristikách -Prohlubující se rozdíly mezi urbanizovanými a venkovskými oblastmi…

3. STRATEGIE NRP PRO OBDOBÍ Strategie NRP rozpracovává globální cíl politiky hospodářské a sociální soudržnosti: „Evropa musí obnovit základ své konkurenceschopnosti, zvýšit svůj růstový potenciál a svoji produktivitu a posílit sociální soudržnost, a přitom klást hlavní důraz na znalosti, inovaci a optimalizaci lidského kapitálu“(SOZS) Při nastavení strategie politiky soudržnosti v ČR se vychází z následujících zásad: -Nasměrování intervencí do oblastí s vysokým růstovým potenciálem, definovaných věcně i územně. -Rozvojová strategie navržená v NRP je komplementární s ostatními politikami Společenství realizovanými v ČR i s vlastními politikami ČR. Národní dotační tituly budou postupně harmonizovány tak, aby byly komplementární vůči strategii NRP, resp. vůči intervencím realizovaným prostřednictvím operačních programů.

STRATEGIE NRP PRO OBDOBÍ Zlepšení řízení veřejných záležitostí. Politika soudržnosti umožňuje nově zaměřit intervence rovněž na modernizaci a zefektivnění veřejné správy v ČR, a to na všech úrovních. -Podpora aplikace komplexního přístupu k územní soudržnosti. -Udržitelnost hospodářského růstu na bázi zlepšování životního prostředí. -Zaměření podpory do hnacích sil růstu a zaměstnanosti s výrazným multiplikačním efektem.

SYSTÉM STRATEGICKÝCH CÍLŮ Konkurenceschopná česká ekonomika -Tento strategický cíl bude realizován prostřednictvím prioritní osy Posilování konkurenceschopnosti české ekonomiky Otevřená, flexibilní a soudržná společnost -Tento strategický cíl bude realizován prostřednictvím prioritní osy Rozvoj moderní a konkurenceschopné společnosti Kvalitní fyzické prostředí -Tento strategický cíl bude realizován prostřednictvím prioritní osy Životní prostředí a dostupnost Vyvážený rozvoj území -Tento strategický cíl bude realizován prostřednictvím prioritní osy Vyvážený a harmonický rozvoj území České republiky

SYSTÉM STRATEGICKÝCH CÍLŮ Stanovené strategické cíle NRP a jim odpovídají prioritní osy (PO) budou naplňovány prostřednictvím priorit PO Posilování konkurenceschopnosti české ekonomiky -Konkurenceschopný podnikatelský sektor -Rozvoj udržitelného cestovního ruchu -Podpora kapacit VaV, inovací -Zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti

SYSTÉM STRATEGICKÝCH CÍLŮ Stanovené strategické cíle NRP a jim odpovídají prioritní osy (PO) budou naplňovány prostřednictvím priorit PO Rozvoj moderní a konkurenceschopné společnosti -Vzdělávání -Posilování sociální soudržnosti -Modernizace veřejné správy

SYSTÉM STRATEGICKÝCH CÍLŮ Stanovené strategické cíle NRP a jim odpovídají prioritní osy (PO) budou naplňovány prostřednictvím priorit PO Životní prostředí a dostupnost -Ochrana a zlepšení kvality životního prostředí - Zlepšení dostupnosti dopravy, informačních a komunikačních technologií

SYSTÉM STRATEGICKÝCH CÍLŮ Stanovené strategické cíle NRP a jim odpovídají prioritní osy (PO) budou naplňovány prostřednictvím priorit PO Vyvážený a harmonický rozvoj území České republiky -Vyvážený rozvoj regionů -Rozvoj městských oblastí -Rozvoj venkovských oblastí -Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost – Praha -Evropská územní spolupráce

POPIS VZTAHŮ MEZI JEDNOTLIVÝMI PRVKY STRATEGIE NRP Růst HDP Rozvoj lidských zdrojů – vzdělávání zaměstnano st a sociální začleňování UDRŽITELNÝ ROZVOJ Vyšší konkurenceschopnost ČR Výzkum, vývoj, inovace Podpora konkurenceschopno sti ekonomiky: průmysl, služby, cestovní ruch Fyzické prostředí životní prostředí doprava Regionální konkurence schopnost a soudržnost, rozvoj měst a městských oblastí, rozvoj venkova Faktory efektivnosti a proporcionality růstu ekonomiky

4. ZAMĚŘENÍ OPERAČNÍCH PROGRAMŮ CÍL KONVERGENCE OP Doprava (ERDF + FS) OP Životní prostředí (ERDF + FS) OP Podnikání a inovace (ERDF) 7 x regionální OP (ERDF) Integrovaný OP (ERDF) OP Technická pomoc (ERDF) OP Výzkum, vývoj a inovace (ERDF) OP RLZ a zaměstnanost (ESF) OP Vzdělávání (ESF) CÍL RKaZ Praha - 2 x OP CÍL EÚS NÁZVY OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MOHOU DOZNAT DÍLČÍCH ZMĚN

Konvergence (Cíl1) Evropská územ. spolupráce (Cíl 3) OP ŽP (MŽP) OP Doprava (MD) OP Vzdělávání (MŠMT) OP RLZ a zaměstnanost (MPSV) OP Podnikání a inovace(MPO) OP Výzkum, vývoj, inovace (MŠMT, UV) ROPX ROP2 ROP1 IOP (MMR) OP TP NSR (MMR) Region. Konkurencesch. a zaměstnanost (Cíl 2) OP Praha (ERDF) OP Praha (ESF) Meziregionální spolupráce Nadnárodní spolupráce CBCX CBC2 CBC MF(Platební orgán) Evropská komiseMMR (koordinátor NSR)

5. ROZLOŽENÍ FINANČNÍCH ZDROJŮ MEZI PRIORITNÍ OBLASTI Prioritní osa OP Podnikání a inovace OP Výzkum vývoj a inovace OP RLZ a zaměstnano st OP Vzdělávání OP Životní prostředí OP Doprava Integrovaný operační program Regionální operační programy OP Technická pomoc Posilování konkurenceschopno sti české ekonomiky Konkurenceschopný podnikatelský sektor XXXXXXXX Rozvoj udržitelného CR XXXXXX Podpora kapacit výzkumu a vývoje, inovací XXXXXXXX Zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti XXXX Rozvoj moderní a konkurenceschopné společnosti Vzdělávání XXXXXXXXX Posilování sociální soudržnosti XXXXX Modernizace veřejné správy XXXXXXXX Životní prostředí a dostupnost Ochrana a zlepšení kvality ŽP XXXXXXX Zlepšení dostupnosti dopravy, informačních a komunikačních technologií XXXXX Vyvážený a harmonický rozvoj území ČR Vyvážený rozvoj regionů XXXXX Rozvoj městských oblastí XXXXXX Rozvoj venkovských oblastí XXX

6. ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ Vytvoření Národního rámce politiky soudržnosti (NRPS) –Odpovědnost za účinnost, správnost řízení, provádění pomoci poskytované ze SF a FS. –Příprava základních strategických dokumentů HSS –Spolupráce s Komisí při přípravě SOZS –Koordinace přípravy OP a jejich provázanosti s NRP –Komunikace s EIB a EIF –Spolupráce s ŘO OP při předkládání velkých projektů

ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ –Monitoring a evaluace, předcházení nesrovnalostem –Komplementarita HSS se společnou zemědělskou politikou –Soulad cílů NSRF s Národním programem reforem –Zajištění souladu s ostatními politikami Společenství –Metodiky –Jednotný informační systém politiky HSS –Spolupráce s EK – ukazatele pro monitorování a evaluaci –Výroční zprávy pro Evropskou komisi

ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ –Informovanost, publicita –Princip partnerství – zapojení domácích subjektů –Stanovení pravidel způsobilosti výdajů na národní úrovni –Účetní systém, administrace pomoci –Dohled nad pravidly veřejné podpory Poradní výbor při NRPS Podpora efektivního řízení a koordinace politiky HSS

ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ Řídící orgány –Orgány se zkušenostmi v této oblasti –ŘO metodicky vedeny Národním rámcem politiky soudržnosti Zprostředkující subjekty –Veřejný nebo soukromý subjekt –Kompetence dle dohody s řídícím orgánem Rozdělení kompetencí mezi ŘO a ZS – v operačních programech

ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ Hodnocení –Zodpovídají řídící orgány –Informační systém spravovaný Řídícím orgánem NRPS Monitorovací výbory –Monitorovací výbor Národního rámce politiky soudržnosti –Monitorovací výbory operačních programů

ŘÍZENÍ A KOORDINACE POLITIKY SOUDRŽNOSTI V ČR V OBDOBÍ Platební a certifikační orgán –Odbor Národního Fondu Ministerstva financí –Součástí Národního rámce politiky soudržnosti –Nemá rozhodovací pravomoc v oblasti alokace zdrojů na projekty –Proplácení prostřednictvím platební jednotky –Certifikace splnění požadavků evropské legislativy

Mgr. Arnošt Marks, PhD., tajemník Řídicího a koordinačního výboru Kontakt: Sekretariát ŘKV Kontakty: erkv.strukturalni-fondy.cz (viz sekce Cíle politiky soudržnosti – Budoucnost regionální politiky EU) Děkuji Vám za pozornost.