III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 4 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BANKOVNÍ AKADEMIE Vlkova 12, Praha 3 – Žižkov
Advertisements

Platit se dá i jinak než penězi
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomická gramotnost
Bankovní poplatky Téma „Finanční trh“
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Změny v podnikové praxi vyplývající ze zákona o platebních službách Ondrej Simon.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_127 Jméno autora:Ing. Yvona Špílová Třída/ročník:2. ročník M/02 Obchodní akademie Datum vytvoření:11/2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
 Majitel účtu dá bance příkaz, aby provedla platbu z jeho účtu na jiný účet  Účet příjemce může být u téže banky nebo u kterékoli jiné banky  Příkaz.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 15 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 6 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 14 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 7. Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_14_Hotovostní placení TEMA:Finanční.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 7 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 10 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: září 2012 Ročník: 7. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 3 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: únor 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
Měnové právo II 12. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Elektronické bankovnictví
VY_62_INOVACE_ – Vedení účtů a platební styk Autor
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Moderní platební nástroje
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh 2.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost - Platit se dá i jinak než penězi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 4 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Finanční gramotnost Vzdělávací obor: Platební příkazy Tematický okruh: Finanční gramotnost VII. – IX. třída Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov

Metodika: Na prvním listě se žáci dozví, jaké pojmy se budou následující hodinu probírat. Od druhého listu jsou jednotlivé pojmy vysvětleny, tak aby žáci pochopili princip probíraného tématu. Jakmile jsou jednotlivé pojmy probrány, následuje názorný příklad a řešení. Na posledních listech jsou uvedeny ukázky formulářů.

FINANČNÍ GRAMOTNOST PLATEBNÍ PŘÍKAZY Z BANKOVNÍHO ÚČTU

Nejdříve si řekneme, co znamenají jednotlivé platby, které si můžeme z našeho účtu zadat. 1) Co je to platební příkaz? 2) Jaké mohou být platební příkazy? 3) Co je to souhlas s inkasem? 4) Co je to SIPO?

1)Platební příkaz neboli příkaz k úhradě slouží k zaslání platby na účet příjemce. 2)Můžeme ze svého účtu zadat Jednorázový platební příkaz a nebo Trvalý platební příkaz. Jednorázový platební příkaz slouží k zaslání jedné platby na účet příjemce, využívá se v případě, že se jedná o jedinou platbu dané výše příjemci. Trvalý platební příkaz slouží k opakovanému zasílání platby s neměnnou výší stejnému příjemci. 3) Inkaso nám zjednodušuje některé platby tím, že si odběratel naší platby stahuje příslušnou částku z našeho účtu pravidelně sám. U této platby vždy odběrateli stanovíme maximální limit. Pokud je platba vyšší než námi stanovený limit, musí nás odběratel požádat o svolení.

4) SIPO - (dříve Sdružené inkaso plateb obyvatelstva, nyní Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva) je služba poskytovaná Českou poštou. Tato služba umožňuje sdružit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností (např. za telefon, nájem, televizi, stravné apod.) do jediné platby, kterou strhne z účtu plátce. Plátci je přiděleno spojovací číslo, které stačí oznámit poskytovatelům služeb, kteří pak prostřednictvím SIPO dostávají peníze za své služby. Výhodou pro plátce je snížení počtu inkas z účtu na jedinou platbu, což je výhodné zejména pro klienty bank, kteří za provedení inkasní platby platí poplatky.

Příklad: Pan Kalousek má bankovní účet u banky ZUV. A protože nechce chodit vždy, když chce něco zaplatit, do banky, rozhodl se platit vše pomocí internetového bankovnictví. Teď jen potřebuje poradit, jak jednotlivé platby zadat, aby se o to nadále nemusel tolik starat. a) Na internetu si vybral televizi za 9.658,- Kč b) Přišel účet za telefon, který je každý měsíc jiný c) Každý měsíc platí alimenty na děti z prvního manželství. Rozhodněte, jakým způsobem by měl jednotlivé platby platit.

Řešení příkladu: a)Platbu za televizi by měl zadat jako jednorázový příkaz k úhradě, protože tuhle částku zaplatí jen jednou b)Platby za telefon je vhodné řešit souhlasem k inkasu, protože částka není každý měsíc stejná. Svému telefonnímu operátorovi stanoví limit, který mu zaručí, že v případě vyšší útraty za telefon se inkaso již nestrhne a o vyšší útratě se dozví. c)Alimenty na děti jsou většinou dané jednou částkou, proto doporučuji zavést trvalý příkaz.

Ukázka jak vypadá formulář na platební příkaz u České spořitelny Zdroj:

Zdroj: 1)