Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Azylové domy. poskytují pobytové služby na přechodnou dobu osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Výkonové vlastnosti osobnosti
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofické disciplíny
Není příloha, jako příloha
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Životní cyklus.
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
Synergie manažerského týmu
Psychologie pro učitele 4.přednáška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Organizace práce na prodejně
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Centra kolegiální podpory
Návykové látky Alkohol
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby

Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti - vlastnosti, které jedince motivují k činnosti - na jakou činnost se soustředí - čemu dává jedinec přednost - na co se zaměřuje

Do těchto vlastností patří: Potřeby, pudy Potřeby, pudy Zájmy, záliby, sklony Zájmy, záliby, sklony Aspirace, cíle, životní plány Aspirace, cíle, životní plány

Potřeby - Stav nedostatku nebo nadbytku něčeho

Potřeby můžeme rozdělit: Primární potřeby, které jsou spojeny s existencí jedince Sekundární Sekundární vznikají na základě interakce vznikají na základě interakce jedince se sociálním prostředím jedince se sociálním prostředím v průběhu individuální v průběhu individuální zkušenosti zkušenosti

Primární potřeby Primární potřeby - potřeba potravy - potřeba potravy - dýchání - dýchání - sexuální potřeby - sexuální potřeby

Jmenujte další primární potřeby. Jmenujte další primární potřeby.

Odpověď : Odpověď : např. potřeba např. potřeba - vyprazdňování - vyprazdňování - tepla - tepla - světla - světla - spánku - spánku

Potřeby sekundární 1) potřeby poznávací 1) potřeby poznávací - touha po informacích - touha po informacích - novinkách - novinkách - zajímavostech - zajímavostech

2) potřeby sociální a) potřeba obliby a) potřeba obliby – být druhým lidem – být druhým lidem sympatický sympatický

b) potřeba statusu – zaujímat mezi lidmi – zaujímat mezi lidmi své místo své místo c) potřeba prestiže – být oceňován – být oceňován

d) potřeba mít vzor - idol, který je možno - idol, který je možno napodobovat napodobovat - identifikovat se s - identifikovat se s ním ním

3) potřeba aktivity 3) potřeba aktivity – potřeba pracovní činnosti – potřeba pracovní činnosti - potřeba činnosti herní - potřeba činnosti herní - sportovní - sportovní - rekreační - rekreační - zájmové - zájmové

4) Potřeba dosahování výkonů - činnost – udělat, dokončit - činnost – udělat, dokončit - zvládnout lépe než předtím - zvládnout lépe než předtím

5) Potřeba existenciální – potřeba smyslu života – potřeba smyslu života - zvýšená vnímavost je např. - zvýšená vnímavost je např. - v dospívání - v dospívání - v době vážné nemoci - v době vážné nemoci

V jakých situacích, člověk ještě přemýšlí V jakých situacích, člověk ještě přemýšlí o smyslu života ? o smyslu života ?

Odpověď: - Smrt blízké osoby - Rozvod - Hrubá nespravedlnost

6) Potřeba citového vztahu - přijetí - přijetí - bezpečí - bezpečí - ochrany - ochrany

Vývojový stupeň potřeb Vývojový stupeň potřeb - Jedinec dospívá k vyšším potřebám až tehdy, dosáhne-li během svého dosavadního života uspokojení potřeb nižších. - Jestliže dítě soustavně strádá nedostatkem bezpečí či lásky, nedostatkem bezpečí či lásky, nedokáže v sobě rozvinout potřebu sebeúcty. nedokáže v sobě rozvinout potřebu sebeúcty.

Maslowa pyramida potřeb

Čáp, J. Čechová, V., Rozsypalová, M. : Psychologie 1. Praha, SPN 1995 Praha, SPN 1995 Štefanovič, J.: Psychologie pro gymnasia a pedagogické školy. Bratislava, SPN 1974 školy. Bratislava, SPN 1974 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985 Zdroje a použitá literatura

zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/casey-research-za- dluhovou-krizi-muze-nadbytek-meny http :// doma.nova.cz/clanek/stihlaafit/7-duvodu-proc-mate-stale-hlad.html byznys.lidovky.cz/klasicke-versus-usporne-zarovky-d4s- /energetika.aspx?c=A120118_160219_moje-penize_nev ceny-tepla.aspx http :// tom-tatinkove.html

http :// verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/cz/ocenovani-nejuspesnejsich- zaku-strednich-skol-v-moravskoslezskem-kraji / zivot/vyzkumy/realizace/cim-vyssi-vek-tim-mene-zajmu-o-dobro ona.idnes.cz/deti-potrebuji-muzsky-vzor-aneb-jeste-ze-mame-dedu-fsh- / deti.aspx?c=A110525_152820_deti_job http :// si-myslite /