FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Advertisements

Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Založení fiktivní firmy.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Fiktivní firma.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Založení a vznik Fiktivní firmy
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Didaktické prostředky
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výuka ekonomických předmětů VOŠ a SPŠ Šumperk. Výuka ekonomických předmětů SPECIFIKUM NAŠÍ ŠKOLY: – řada studijních oborů denního studia na SPŠ rozdílná.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Předmět: Řízení podniku 1
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.7.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Živnostenské oprávnění II
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Motivační dopis zadání
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Workshop profesního poradenství pro neslyšící v rámci projektu OPPA „Zvládneme to sami!“ Podnikatelské minimum Podnikatelská myšlenka / Podnikatelský.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Motol Sport. Co je to fiktivní firma Fiktivní firma pracuje jako skutečná firma - výrobní, obchodní nebo dopravní. Firma se řídí platnými právními předpisy,
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Obchodní společnosti.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Centrum ekonomického vzdělávání v Olomouckém kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Ing. Josef Peškar Obchodní akademie, Mohelnice, Olomoucká.
CEFIF PORTÁL nová internetová aplikace pro správu fiktivních firem Centrum fiktivních firem 2016/2017.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Zpracovali: Ing. Alena Zitová, Ing. Alena Nechutová (SOŠ Nové Město na Moravě) * Žákovský minipodnik 1.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Představujeme fiktivní firmu II
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.
Ing. Alena Zitová Ing. Alena Nechutová (SOŠ Nové Město na Moravě)
Didaktické prostředky
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Rozvoj výuky cizích jazyků
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_304 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
CENTRUM PEDAGOGICKÉ PRAXE PF UJEP
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ

 Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována  Nedochází k rozvoji týmové práce Ekonomická cvičení

 Úspory reálných nákladů  Učitel může ovlivňovat zadané úkoly  Výsledek práce nezávisí na ostatních školách  Chybí konfrontace s okolím  Menší zdání reality Cvičná kancelář

 Maximální přiblížení reálné praxi  Změna vztahu učitel – žák  Srovnání s ostatními školami  Podpora týmové práce  Neumožňuje systematické procvičení všech složek učiva  Potencionální vyšší reálné náklady Fiktivní firma

 Samostatnost a pocit zodpovědnosti za vlastní práci  Schopnost orientovat se v hospodářské praxi a pohotově reagovat  Aplikovat teoretické vědomosti při řešení praktických úloh v jednotlivých odděleních firmy  Schopnost komunikace, spolupráce a prezentace výsledků  Jazykové znalosti Fiktivní firma rozvíjí

 Dostatečné teoretické znalosti žáků  Vyučující ochotný vést fiktivní firmu  Vedení školy podporující výuku ve fiktivní firmě Předpoklady založení

 VOŠ  Obchodní akademie  Ostatní obory vzdělání kategorií L, M a popřípadě i K  Nástavbové studium  Obory vzdělání kategorie H FF a různé typy škol

 Učební praxe  Klasický vyučovací předmět  Nepovinný předmět  Odborná praxe Možnosti zařazení

 Doporučená hodinová dotace  Jednoletý kurz  Jedenapůlletý kurz  Dvouletý kurz FF v učebním plánu

 Znalost zákonných úprav jednotlivých ekonomických činností  Dovednost zpracovávat jednotlivé agendy  Vědomosti o organizaci podniku  Vědomosti a dovednosti práce s ekonomickým softwarem Požadavky na učitele

 Zvolení jména a předmětu podnikání  Obsazení jednotlivých pozic  Příprava podnikatelského záměru  Příprava marketingových nástrojů firmy  Účast na veletrzích  Obchodování Hlavní aktivity fiktivní firmy

 Obchodní rejstřík  Živnostenský úřad  Finanční úřad  Správa sociálního zabezpečení  Zdravotní pojišťovna Zdrafik  Pojišťovna CEFIF  Centrální dodavatel  Pojišťovna CEFIF  CEFIFBANKA  Banka FIBA Úřady CEFIF

 Mezinárodní síť FF EUROPEN/PEN International  Více jak 7500 ff v 42 zemích celého světa   Mezinárodní databáze fiktivních firem Mezinárodní spolupráce

 Hodnotit jednotlivce nebo celek?  Jakou formu má mít hodnocení?  klasická stupnice známek  slovní hodnocení  pracovní posudek

 Výběrové pro nejlepší žáky ve třídě  Předpoklady pro udělení:  hodinová dotace min. tři týdenní vyučovací hodiny za studium  přímá účast žáka na veletrhu FF  splněné výstupy směrem k CEFIF Certifikáty pro žáky

 Značná míra zjednodušení  jednoduchý podnikatelský záměr  kalkulace ceny  peněžní deník  vznik živnosti – základní JRF bez příloh  Škola hrou  Podporovat kreativitu žáků  Jiný přístup pedagoga  Obchod s ostatními žákovskými minipodniky  Kooperace s reálnými podnikatelskými subjekty? Fiktivní firma na základní škole

Lukáš Hula