Přežití lidstva v budoucnosti Vypracoval: Petr Skrutek Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Činnost Investiční kapitálové společnosti Komerční banky v Pelhřimově.
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna třetihor a čtvrtohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
HIV Vypracoval: David Pospíšil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceSíťový.
Roa. a) Jedná se o obří, asi devět metrů vysoké plovoucí bóje. Ty se komíhají na vlnách a právě tento pohyb vytváří elektrickou energii, která je pak.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Zamyšlení nad současnou zemědělskou produkcí a potřebou Václav Vaněk,
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
Název Světový ekologický problém: oceán
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Digitální učební materiál
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Seismologie Zpracoval: Ondřej Kubík Obor: Technické Lyceum Třída: 1L
Vznik a vývoj života.
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Mezinárodní hotelnictví
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Strach a proč se rádi bojíme
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Pozemkové úpravy.
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Předpověď živelních pohrom
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Neživá příroda - vzduch
DRUHOVÁ ROZMANITOST …neboli biodiverzita. Vztahy mezi druhy jsou důležité viz. potravní řetězec. Vyhynutím některého druhu se přeruší. Červená kniha ohrožených.
Život bez střeva , Praha.
Aktuální informace k dotačním titulům MŽP
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Přežití lidstva v budoucnosti Vypracoval: Petr Skrutek Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Základní otázky: ● Do jaké míry je udržitelný náš současný životní styl? ● Jakými způsoby můžeme dosáhnout pozitivních změn v řešení největších celosvětových problémů? ● Je možné v současnosti přesídlit lidský druh na jinou planetu? Pokud ne, bylo by to možné v době, kdyby se Země stala neobyvatelnou?

Základní informace ● Člověk ve svém vývoji nebral ohled na přírodní zdroje, vždyť příroda se s jeho zásahy zpočátku dovedla lehce vyrovnat. Narušování biologické rovnováhy se však postupně stupňovalo, jak si geometricky narůstající počet lidí na planetě likvidačně přizpůsoboval přírodu ke svým potřebám. ● Kritickým mezníkem tohoto vývoje je průmyslová revoluce na přelomu 17. a 18. století, kdy dochází k masivnímu znečišťování všech složek životního prostředí a k prvním vážným ekologickým škodám.

Dnešní doba ● Dnešní doba je v postoji k přírodním zdrojům dosti paradoxní. Na jedné straně máme celosvětové neziskové organizace, sdružující vědce z nejrůznějších zemí světa, kteří poukazují na hrozící nebezpečí vyčerpání přírodních zdrojů a nutnost přizpůsobit činnost člověka udržitelnému vývoji. Na straně druhé je neutuchající honba za ziskem a arogance peněz.

● Významným subjektem, globálně prosazujícím udržitelný vývoj a ochranu přírodních hodnot, je Světový fond na ochranu přírody, známý pod zkratkou WWF (World Wide Fund for Nature). Mottem této neziskové organizace, působící od roku 1961, je „budování takové budoucnosti, ve které budou lidé žít v harmonii s přírodou“. Od roku 1998 každé dva roky vydává WWF podrobnou analytickou studii Living Planet Report, která nám vykresluje obraz měnících se biosférických změn, zapříčiněných naší spotřebou přírodních zdrojů.

● Living Planet Report pobízí lidstvo k realizaci takových rozhodnutí, která by byla jasným přínosem pro ekologii, společnost i ekonomiku nejen v současnosti, ale i v dlouhodobém časovém horizontu. Podle Living Planet indexu, jenž měří více než deset tisíc reprezentantů z populace savců, ptáků, plazů, obojživelníků a ryb, se jejich počet snížil od roku 1970 o víc než polovinu (52 %). Ani ne dvě generace lidí dokázaly snížit výskyt obratlovců o polovinu. A živé organismy přece vytvářejí strukturu ekosystémů, které udržují život na Zemi.

Přesídlení lidstva na jinou planetu ● Lidstvo v poslední době začíná reálně uvažovat o přesídlení na jinou planetu. V dnešní době je již v různých částech vesmíru objeveno několik stovek vhodných planet, strukturou podobných Zemi. Tyto planety se nazývají exoplanety. Základní předpoklad pro takovou planetu musí být její schopnost udržet vodu v kapalném stavu. Bohužel nejbližší z nich se od nás nachází několik světelných let. Proto se uvažuje o tzv. terraformaci Marsu (přetvoření Marsu, aby se prostředím a životními podmínkami podobal Zemi).

● První krok k osídlení Marsu: vytvořit dostatek kyslíku. To by znamenalo nějakým způsobem dopravit na povrch rostliny. Teprve potom by se mohlo uvažovat o trvalém pobytu člověka na Marsu. ● V první řadě je ale řešen způsob, jakým by se bylo možné na sousední planetu dostat. Se současnou technologií by se kosmonauti dostali na Mars za dva roky letu. Za takovou dobu, nejen že by jim došly zásoby kyslíku a potravin, ale dokonce by byli vystaveni obrovskému gama záření, vycházejícího ze Slunce. Tudíž vize přesídlení lidstva na Mars a jeho terraformaci je v blízké budoucnosti neuskutečnitelná.

Děkuji za pozornost

● Zdroje: ● budoucnost budoucnost ● ● dvojcetem-zeme-da-se-na-ni-ale-zit dvojcetem-zeme-da-se-na-ni-ale-zit ● ● katastrofou/ katastrofou/ ● Vlastní vědomosti a zájem.