Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Konstrukce kosodélníka
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Matematika Rovnoběžníky.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Obvody základních obrazců
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_617_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Rovnoběžníky Marcol René.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Co mají společného tyto obrázky???
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Známe-li délku úhlopříčky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_ONDREJ_SEKORA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_OBDELNIK Název materiálu:Obdélník Předmět:MatematikaRočník:5. Časová dotace:45 min.Datum ověření: Jméno autora:Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova:Obdélník, postup rýsování obdélníku, obvod a obsah obdélníku Výchovné a vzdělávací cíle:Žák pochopí základní vlastnosti obdélníku, výpočet obsahu a obvodu a postup jeho konstrukce Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Anotace, metodický list:Žáci se naučí poznávat vlastnosti obdélníku, jeho konstrukci a výpočet obvodu a obsahu Použité zdroje:

Obdélník Autor: Mgr.Vladislav Rusín

Vlastnosti obdélníku Obdélník je rovnoběžník, který má všechny úhly pravé. Vzájemně protilehlé strany jsou rovnoběžné a mají shodnou délku. Úhlopříčky obdélníka se půlí a jsou stejně dlouhé. AB CD

Postup rýsování obdélníku 1) narýsuj přímku, vyznač na ní bod A a ve vzdálenosti 7cm na ní vyznač bod B AB

2) vezmi si pravítko s ryskou a narýsuj kolmici z bodu B a pak i z bodu A. Vyznač úsečky AD a BC, každá měří 5cm. 3) spoj bod D s bodem C AB CD a= 7cm b= 5cm

Výpočet obvodu obdélníku Obvod obdélníku vypočítáme tak, že sečteme délku všech čtyř stran. o = a+b+a+b o = o = 24 cm Běžně se používá vzorec o = 2.(a+b) / o = 2.a + 2.b / o = 2.(7+5) = 2.12 o = 24 cm Obvod obdélníku je 24 centimetrů. AB CD a b

Výpočet obsahu obdélníku Obsah obdélníku vypočítáme tak, že vynásobíme délku dvou sousedních stran. S = a. b S = 7. 5 S = 35 cm Obsah obdélníku je 35 centimetrů čtverečných. 2 AB CD a b

Který obrazec je obdélník? a) b) c) d) e) f) g)