Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické instalace (Jištění)
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Paleta programování. Paleta programování obsahuje všechny programovací příkazy. Každý programovací příkaz určuje, jak se bude robot chovat či reagovat.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII ZAPOJENÍ MULTIVIBRÁTORŮ.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Spínací jednotka.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_18_16_plocha. Plocha Plocha slouží ve svém smyslu ke zrychlení a snadnějšímu spouštění různých programů, které chceme.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIII Dekodéry pro.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PŘEDMĚTY ZE SKLA TŘÍDÍME ODPADY. Co je na obrázku? 2.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Spuštění programu (10).
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Inf Počítač a lidé s handicapem
9. Přenos programu z PC do stroje
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Tato prezentace byla vytvořena
SPRÁVCE ÚLOH Adéla Veselá 1. A.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
Tato prezentace byla vytvořena
Tlačítko start Eva Kimlová.
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
12. Simulace před obráběním a spuštění programu na CNC frézce HURCO
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Tato prezentace byla vytvořena
Inf Ovládání operačního systému
Řadič Orbis pictus 21. století
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Inf Vývojový diagram.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
OSOBNÍ AUTOMOBILY OCHRANNÉ PROSTŘEDKY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641
Polytechnika v dětské literatuře
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Základní ovládání „Windows“
Transkript prezentace:

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIV Souborná činnost na složitých elektronických zařízeních II Obor:Mechanik elektronik Ročník:4. Vypracoval:Antonín Mahdal Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

PROGRAMOVACÍ PALETA ● Pro jednodušší použití byla paleta programování rozdělena na tři různé skupiny: obecná paleta (obsahuje nejčastěji používané příkazy), kompletní paleta (obsahuje všechny programovací příkazy) a vlastní paleta (obsahuje příkazy, které si můžete stáhnout nebo sami vytvořit). ● Doporučujeme začínat s příkazy v obecné paletě.

Programovací paleta ● Blok pohybu (Move block) Pomocí tohoto příkazu ovládáte motory robota. ● Blok záznamu/přehrávání (Record/Play block) Pomocí tohoto příkazu můžete zaznamenat fyzický pohyb robota a tento pohyb zopakovat v kterémkoli místě programu. ● Blok display (Display block) Tento příkaz použijte k zobrazení obrázku, napsání textu nebo nakreslení libovolného tvaru na display NXT.

Programovací paleta ● Blok čekání (Wait block) Tento příkaz umožní vašemu robotu zjistit podmínky, než bude program pokračovat. Například můžete tento příkaz použít tehdy, když chcete, aby robot počkal na specifický zvuk, dotyk nebo určitou dobu a teprve potom pokročil v programu dále. ● Blok zvuku (Sound block) Blok zvuku umožňuje robotu vydávat zvuky, včetně nabídky z palety slov.

Programovací paleta ● Blok cyklu (Loop block) Použijte tento příkaz, chcete-li, aby robot opakoval stejnou věc stále dokola. Například nechte svého robota chodit stále vpřed a vzad, dokud nestisknete dotykový senzor. ● Blok přepínání (Switch blok) Tento příkaz umožní vašemu robotu učinit vlastní rozhodnutí, např. může jít vlevo - jakmile zaslechne hlasitý zvuk nebo vpravo - jakmile zaznamená tichý zvuk.

Nastavení příkazu ● Každý programovací příkaz obsahuje konfigurační panel, který vám umožní upravit nastavení příkazu na specifické činnosti, které si zvolíte. Jakmile je příkaz zvolen na pracovní ploše, zobrazí se jeho konfigurační panel ve spodní části obrazovky. Změnou parametrů na každém konfiguračním panelu můžete změnit reagování na jednotlivé příkazy. Pokud například chcete, aby se robot pohyboval rychleji, můžete změnit výkonnost (Power property) na konfiguračním panelu příkazu pohybu (Move).

Panel řízení (Controller) ● Pět tlačítek panelu řízení vám umožní komunikaci mezi počítačem a mikropočítačem NXT LEGO kostkou. ● 1) Tlačítko „NXT window“ poskytne přístup k paměti NXT a nastavení komunikace.Blok přepínání (Switch blok) ● 2) Tlačítko „Download and run selected“stahuje a spouští jen část vašeho programového kódu. ● 3) Tlačítko přenosu programu do NXT kostky a jeho následného spuštění. ● 4) Tlačítko Stop zastaví běžící program. ● 5) Tlačítko „Download“ umožní přenosprogramů do NXT kostky.

VÁŠ PRVNÍ PROGRAM ● Tento jednoduchý program spustí soubor NXT. ● Pomůže vám pochopit, jak připojit počítač k NXT. ● Dvojitým kliknutím na programovou ikonu spustíte software na vašem PC anebo počítači Macintosh. Krok 1.

Krok 2. Napište jméno svého prvního programu nebo pouze klikněte na „Go“!

Krok 3. Nejprve v programové nabídce klikněte na ikonu „Sound block“ (příkaz zvuku).

Krok 4. Uchopte a přeneste příkazovou ikonu „Sound“ na pracovní plochu vpravo od výchozího bodu (Startingnpoint). Váš program je nyní připraven k přenosu a spuštění.

Krok 5. Ujistěte se, že máte zapnutou NXT a připojenýkabel USB, jak k počítači, tak k NXT.

Krok 6. Na panelu řízení v pravém spodním rohu pracovní plochy klikněte na „Download and run“ (prostřední tlačítko). Poslouchejte, co se stane. Gratulujeme, dokončili jste svůj první program!

ZÁVĚR Tímto krátkým textem jsme se seznámili s nejzákladnějšími informacemi, které potřebujeme k tomu, abychom dokázali navrhnout a realizovat určité programové sekvence, které na sebe navazují a vykonavají určitou činnost. Dále můžeme stavebnici využívat k různým kreativním návrhům, které si můžeme odsimulovat, vyzkoušet a zkontrolovat, otestovat, popřípadě odstranit nedostatky v některých sekvencích řízení procesů. Věřím, že většinu z vás tyto informace zaujaly a budete dále rozvíjet kreativitu řešení různých technických úloh. Tyto zkušenosti můžete uplatnit v dalším profesním životě.

Střední průmyslová škola Uherský Brod,