Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov 25.5.2012. Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Environmentální výchova pro základní školu
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Podpůrný metodický seminář I.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Průřezová témata.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Šablony OP VVV a podpora nadání
Rodičovská schůzka září 2017.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
17. Listopad 1989.
Pedagog.
Transkript prezentace:

Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov

Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení o BOZP)  doprava na SPŠ Ostrov 8:30-9:15  diskuse žáků ZŠ se studenty SŠ  společná diskuse pedagogů ZŠ a SŠ 9:20-9:50  diskuse pedagogů předmět.komisí  seznámení žáků a pedagogů s aktuálními trendy a novinkami v technických oborech (stanoviště) 9:50-9:20  přestávka s občerstvením 10:55-12:35  diskuse pedagogů předmět.komisí  seznámení žáků a pedagogů s aktuálními trendy a novinkami v technických oborech (stanoviště) 12:40-13:05  společné ukončení, oběd, odjezd ZŠ 13:05-14:30  doprava zpět na ZŠ  zhodnocení akce, diskuse, uložení prac.oděvů

Srovnání RVP ZV a RVP pro odborné vzdělávání Cíle Kompetence Vzdělávací oblasti Průřezová témata Obsah učiva – očekávané výstupy Počty hodin Vzdělávání SVP a mimořádně nadaných Organizace vzdělávání – přijímání, ukončování studia,….

Cíle ZŠ Učení–strategie a motivace, tvořivé a logické myšlení, řešení problémů Komunikace, spolupráce, respekt k práci druhého Vztahy k ostatním, prostředí a přírodě Poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti Tolerance a ohleduplnost k jiným lidem, hodnotám SŠ Učit se poznávat Učit se pracovat a jednat Učit se být Učit se žít společně

Kompetence ZŠ K učení K řešení problémů Komunikativní Sociální a personální Občanské Pracovní SŠ K učení K řešení problémů Komunikativní Sociální a personální Občanské a kulturní Pracovní Matematické ICT Odborné

Vzdělávací oblasti ZŠ Jazyk a jazyková komunikace Matematika a její aplikace ICT Člověk a jeho svět Člověk a společnost Člověk a příroda Umění a kultura Člověk a zdraví Člověk a svět práce SŠ Jazyk a jazyková komunikace Matematické ICT Společenskovědní Přírodovědné Estetické Vzdělávání pro zdraví Ekonomické Odborné

Průřezová témata ZŠ Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova SŠ Občan v demokratické společnosti Člověk a životní prostředí Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie

Srovnání RVP ZV a RVP pro odborné vzdělávání Společné znaky Rozdíly Revize RVP ZV

Státem stanovené zkoušky Státní maturita – společná část maturitní zkoušky (ČJL, CIJ, MAT, Informatika, Občanský a společenskovědní základ, další předměty – DEJ, ZEM, FYZ, CHE, BIO, Dějiny umění, další jazyky) Celoplošné testování 5. a 9.ročníků (ČJ, CiJ, M, v přípravě OVO) Vnější motivace žáků, resp.rodičů - zkušenosti

Znalosti a dovednosti budoucích studentů SŠ Minulost x přítomnost Očekávání x realita Současní žáci na ZŠ – „co přijde na SŠ“ Míra zohlednění studentů se SVP Studentské práce (referáty, prezentace, užití PC aj.)

Jít či nejít na maturitní obor? Systém profiorientace na ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov x jiné ZŠ Předpoklady žáka ZŠ pro úspěšné zvládnutí maturitního studia na SŠ Kdy raději doporučovat učební obor?

Možnosti, přínosy a rizika užší spolupráce ZŠ a SŠ Co můžeme vzájemně podnikat a proč (motivace jednotlivých učitelů)? Přínos pro oba typy škol Rizika užší spolupráce

Program dílčích komisí Návaznost ŠVP ZV a ŠVP SPŠ v předmětech ČJ a lit, AJ, M, F Znalosti,dovednosti a návyky požadované po žácích/studentech v jednotlivých předmětech Diskuse, náměty, návrhy, připomínky k realizaci jednotlivých předmětů, způsob možné spolupráce

Děkujeme za Vaši pozornost.