Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov
Stručný program setkání 7:30-8:30 příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení o BOZP) doprava na SPŠ Ostrov 8:30-9:15 diskuse žáků ZŠ se studenty SŠ společná diskuse pedagogů ZŠ a SŠ 9:20-9:50 diskuse pedagogů předmět.komisí seznámení žáků a pedagogů s aktuálními trendy a novinkami v technických oborech (stanoviště) 9:50-9:20 přestávka s občerstvením 10:55-12:35 diskuse pedagogů předmět.komisí seznámení žáků a pedagogů s aktuálními trendy a novinkami v technických oborech (stanoviště) 12:40-13:05 společné ukončení, oběd, odjezd ZŠ 13:05-14:30 doprava zpět na ZŠ zhodnocení akce, diskuse, uložení prac.oděvů
Srovnání RVP ZV a RVP pro odborné vzdělávání Cíle Kompetence Vzdělávací oblasti Průřezová témata Obsah učiva – očekávané výstupy Počty hodin Vzdělávání SVP a mimořádně nadaných Organizace vzdělávání – přijímání, ukončování studia,….
Cíle ZŠ Učení–strategie a motivace, tvořivé a logické myšlení, řešení problémů Komunikace, spolupráce, respekt k práci druhého Vztahy k ostatním, prostředí a přírodě Poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti Tolerance a ohleduplnost k jiným lidem, hodnotám SŠ Učit se poznávat Učit se pracovat a jednat Učit se být Učit se žít společně
Kompetence ZŠ K učení K řešení problémů Komunikativní Sociální a personální Občanské Pracovní SŠ K učení K řešení problémů Komunikativní Sociální a personální Občanské a kulturní Pracovní Matematické ICT Odborné
Vzdělávací oblasti ZŠ Jazyk a jazyková komunikace Matematika a její aplikace ICT Člověk a jeho svět Člověk a společnost Člověk a příroda Umění a kultura Člověk a zdraví Člověk a svět práce SŠ Jazyk a jazyková komunikace Matematické ICT Společenskovědní Přírodovědné Estetické Vzdělávání pro zdraví Ekonomické Odborné
Průřezová témata ZŠ Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova SŠ Občan v demokratické společnosti Člověk a životní prostředí Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie
Srovnání RVP ZV a RVP pro odborné vzdělávání Společné znaky Rozdíly Revize RVP ZV
Státem stanovené zkoušky Státní maturita – společná část maturitní zkoušky (ČJL, CIJ, MAT, Informatika, Občanský a společenskovědní základ, další předměty – DEJ, ZEM, FYZ, CHE, BIO, Dějiny umění, další jazyky) Celoplošné testování 5. a 9.ročníků (ČJ, CiJ, M, v přípravě OVO) Vnější motivace žáků, resp.rodičů - zkušenosti
Znalosti a dovednosti budoucích studentů SŠ Minulost x přítomnost Očekávání x realita Současní žáci na ZŠ – „co přijde na SŠ“ Míra zohlednění studentů se SVP Studentské práce (referáty, prezentace, užití PC aj.)
Jít či nejít na maturitní obor? Systém profiorientace na ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov x jiné ZŠ Předpoklady žáka ZŠ pro úspěšné zvládnutí maturitního studia na SŠ Kdy raději doporučovat učební obor?
Možnosti, přínosy a rizika užší spolupráce ZŠ a SŠ Co můžeme vzájemně podnikat a proč (motivace jednotlivých učitelů)? Přínos pro oba typy škol Rizika užší spolupráce
Program dílčích komisí Návaznost ŠVP ZV a ŠVP SPŠ v předmětech ČJ a lit, AJ, M, F Znalosti,dovednosti a návyky požadované po žácích/studentech v jednotlivých předmětech Diskuse, náměty, návrhy, připomínky k realizaci jednotlivých předmětů, způsob možné spolupráce
Děkujeme za Vaši pozornost.