Projekt naší třídy. ZŠ a ZUŠ Jabloňová,Liberec Naše škola je z části hudební Hudbou se vždy zabývá jen 1 až 9 třída B. Od roku 1992 jsme řízena jako základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Základní mikrobiologický rozbor vody
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Obec, kde žiji Vesnice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Proč ZŠ Hostýnská?. Proč ZŠ Hostýnská? Dětské hřiště ZŠ Hostýnské disponuje dětským hřištěm, které nevyhovuje z hlediska bezpečnosti (chybějící dopadové.
Voda Základ života.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Test Čtvrtek, 2.3..
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Stejskalová Hana
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Informační gramotnost
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Autor: Stejskalová Hana
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Výzkumníci a pomocníci: Brzula O., Čuříková A., Kopecká S., Kutra, D.,
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Neživá příroda - vzduch
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Projekt naší třídy

ZŠ a ZUŠ Jabloňová,Liberec Naše škola je z části hudební Hudbou se vždy zabývá jen 1 až 9 třída B. Od roku 1992 jsme řízena jako základní umělecká škola Ředitelka školy:Mgr. Iva Havlenová ZŠ – Zaměřuje se na normální učivo, žádné nástroje. ZUŠ – Zaměřuje se na hudební nástroje a učivo.

Uhádneš naší profesi? Ano,je to voda

Věnovali jsme se tématu o udržení zdrojů pitné vody v okolí školy A tady to vše začalo: pobyt na Mariánsko-horských boudách v září

Mariánskohorské boudy Zážitky: -Chata bez elektřiny -Čištění zubů venku v korýtku -Skvělé jídlo -Společné spaní v jedné místnosti -Čekala nás hromada her -A také jsme se vrhli na náš projekt a naučili jsme se, jak postupovat při našem bádání o čistotě vod v našem okolí -Na Mariánách jsme porovnávali čtyři zdroje: PETláhev Dobrá voda, hráz Bílá Desná, rybníček u chalupy a rybníček v louce u chalupy

Naše otázka???? Jaká je voda v Liberci? Zaměřili jsme se na : Bílou Nisu Černou Nisu Rybník ve Vesci Zkoumali jsme: Teplotu vody Ph vody Tvrdost vody Barvu vody Hloubku místa odběru Průhlednost Kvalitu vody podle pozorování Dno Bezprostřední okolí ovlivňující vodu Přítomnost rostlin a živočichů Přítomnost některých chemických látek

Naše domněnky Voda bude špinavá V okolí budou odpadky (hlavně u Nisy pod školou) Objevíme málo živočichů Voda bude zapáchat Na Nise žijí kachny Dno vody pokrývají kameny a písek

Co zajímavého jsme se dozvěděli? Zhruba před 20 lety hrála Nisa různými barvičkami – to proto, že továrny – Textilana – vypouštěly svůj chemický odpad do vody Textilana se zabývala výrobou a barvením látek Díky tomu Nisa nedokázala třeba zamrznout Vesecký rybník slouží dnešnímu areálu – pumpují zde vodu do děl na zasněžení kolečka

Jak jsme postupovali? Odebrali jsme se na místo našeho zkoumání Na místě jsme prozkoumali okolí, barvu vody, teplotu, hloubku, dno a přítomnost živočichů Odebrali jsme vzorek, který jsme zpracovávali ve škole: dělali jsme testy na: Ph vody, amoniak, dusičnany a fosfáty - výsledky jsme zapisovali do pracovních listů

Používali jsme Chemický kufřík Teploměr Metr Baňky pro vzorky

Naše výsledky – Černá Nisa Místo odběru: Na Mlýnku, Staré Pavlovice Datum odběru: Popis okolí místa: stromy, továrna, domy, staré mosty Barva vody: Rezavá Hloubka vody: 14,5cm Průhlednost vody: ČIRÁ Teplota vody: 3  C Kvalita vody: čistá, studená, Popis dna: kameny, písek, koryto je tvořeno čedičem pH: 9.(zásaditá) Tvrdost vody: měkká Amoniak: 0,2 Dusičnany: 0 Fosfáty: 0,5 Počet živočichů: 4 ryby (pstruzi)

Naše výsledky – Bílá Nisa Místo odběru: cyklostezka pod naší školou Datum odběru: Popis okolí místa: odpadky – láhve, stromy, budovy, kameny, kachny Barva vody: do zelena Hloubka vody: 6,5 cm Průhlednost vody: čirá Teplota vody: 5°C Kvalita vody: čistá, chutná Popis dna: kamenitý, mechovitý pH: 7 - zásaditá Tvrdost vody: měkká Amoniak: 0,2 Dusičnany: 10 Fosfáty: 0,5 Počet živočichů: kachny

Naše výsledky – Vesecký rybník Místo odběru: Vesec Datum odběru: Popis okolí místa: stromy, rodinné domy, továrny, led, sníh Barva vody: do černa Hloubka vody: 2m Průhlednost vody: průhledná Teplota vody: 5°C Kvalita vody: čistá Popis dna: bahno, kameny pH: 7 - zásaditá Tvrdost vody: měkká Amoniak: 0,2 Dusičnany: 10 Fosfáty: 0,5 Počet živočichů: kapři

Co je?? Amoniak -Štiplavý plyn, dobře se rozpouští ve vodě -Toxická látka -Vyrábí se průmyslově -Používá se: jako hnojivo, do čistících prostředků, jako chladivo(zimní stadióny),plyn do meteorologických balonů, dříve jako dezinfekce při ošetření masa -V přírodě vzniká rozkladem organických zbytků, exkrementů a moči živočichů -Pro vodní živočichy je velmi toxický

Co je?? Dusičnany -Dobře se rozpouští ve vodě -Vyrábí se průmyslově -Používají se: jako hnojivo, při výrobě střelného prachu.. -Při nadměrném zastoupení ve vodě způsobuje: - v mořské vodě život fytoplanktonu - v jezerech způsobuje množení řas a sinic

Co je?? Fosfáty -Používají se v pracích prostředcích pro změkčení vody = účinnější praní DNES ZAKÁZÁNO - V odpadních vodách vypouštěných do jezer, řek napomáhají šíření sinic a řas, které spotřebovávají kyslík vodním živočichům

Potvrzení či vyvrácení hypotézy Voda byla překvapivě čistá Voda byla studená, ale přesto jsme našli pár živočichů (kapry, kachny, pstruhy?) Voda nezapáchala a ani jsme na místě bádání nenašli odpadky

Naše poznatky Poznali jsme nové prostředí Zjistili jsme, že voda není tak špinavá Nepovedlo se nám zjistit tvrdost vody, ale předpokládáme, že je měkká Naučili jsme se poznávat vodu i z jiné stránky Naučili jsme se spolu lépe vycházet Voda by se měla testovat v různých ročních obdobích