Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluMarketingový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDefinice.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Internet.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Ekonomika– národní hospodářství
Vítejte na Marketingu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový mix (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku marketingového mixu. Časová dotace materiálu je minut.

Marketingový mix - souhrn všech nástrojů, které vyjadřují vztah podniku k jeho podstatnému okolí, tzn. k zákazníkům, spotřebitelům, klientům, dodavatelům, peněžním institucím apod. - je klíčový nástroj k dosažení cílů firmy, který poprvé použil N.H.Borden, profesor Harvard Business School v USA Koncept marketingového mixu 4P – první a nejčastěji používaný. Označení 4P poprvé použil E.J. McCarthy z Minesota University USA Výrobek (Product): uspokojuje potřeby zákazníka. Prodej - cena (Price): hodnota výrobku pro zákazníka. Propagace (Promotion): nejviditelnější část marketingového mixu se zabývá propagací výrobků či služeb. Pozice - místo (Placement): přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi. Jednotlivé složky marketingového mixu 4P se také označují: P1 - Produktový mix, P2 - Kontraktační mix, P3 - Distribuční mix, P4 - Komunikační mix Produkt jakost designe funkce značka balení služby záruky Marketingový mix Cílový trh Prodej (cena) ceníková cena slevy srážky termíny placení úvěrové podmínky Pozice (místo) distribuce pokrytí sortiment zásoby lokality doprava Propagace podpora prodeje image firmy (produktu) reklama public relations prodejní personál přímý marketing

Marketingový mix Další koncepty marketingového mixu: A) Koncept totálního marketingového mixu Tento model vychází z myšlenky totálně marketingově řízené firmy, v níž marketing prostupuje všemi útvary, zaměstnanci a v níž marketing hraje strategickou úlohu. Totální marketingový mix má dvě základní části. První je interní, která hraje roli pro samotný "správný" chod společnosti. V této části jsou dva základní prvky totálního marketingového mixu: PLANNING (plánování) PROCESSES (skutečná práce) Druhá část je zaměřena na vnější prostředí (stakeholdry) a skládá se z následujících prvků: PRODUCT/SERVICE (produktová politika, politika tvorby portfolia služeb) PROGRAMMING (jedná se o prvek uplatňovaný zejména v medicíně, lázeňství - politika tvorby programů: léčebných apod.) PACKAGING (jedná se o prvek uplatňovaný zejména v cestovním ruchu - politika tvorby balíčků) PRICE (cenová politika) PROMOTION (komunikační politika) PLACE (distribuční politika) PEOPLE (politika rozvoje lidských zdrojů) PHYSICAL EVIDENCE (politika rozvoje technického zázemí a prostředí, v němž jsou poskytovány služby) PARTNERSHIP (politika spolupráce, aliancí a partnerství) POLITICAL POWER (politika lobby a politického vlivu) Totální marketingový mix je tak jedením z komplexních pohledů na firmu. Obsahuje celkem 12 částí, pod nimiž se skrývá všech 14 klíčových firemních procesů. V tomto konceptu se objevují nově některé prvky, o nichž se v minulosti často nemluvilo a nebo nebyly pro naplňování strategických cílů a potřeb zákazníků klíčové. Např. PROCESSES vznikl až v návaznosti na postupné zavádění procesního řízení, které z hlediska řízení vytváří mnohdy konkurenční výhodu, neboť umožňuje rychleji reagovat na změny vnějšího prostředí, byť se jedná o hrozby nebo příležitosti.

Marketingový mix Další koncepty marketingového mixu: B) Koncept marketingového mixu 5P Tradiční pojetí 4P je v tomto konceptu pouze rozšířeno o jeden prvek - PEOPLE. Vznik 5P můžeme zdůvodnit jednoduše. Zatím co technologii lze dnes snadno zkopírovat, lidský faktor bude v každé firmě odlišný. Díky němu proto můžeme získat konkurenční výhodu. C) Koncept marketingového mixu 4C (5C) Marketingový mix má kromě firmy i zákazník. Tzv. „Zákaznický marketingový mix“ sestavil v návaznosti na větší zájem o zákazníka Robert Lauterborn. Vzájemně koresponduje s 4P (5P)modelem Marketingového mixu. a to následně: Product → Consumer desire – řešení potřeb a přání zákazníka Price → Cost - náklady, které zákazníkovi vznikají Place → Convenience - dostupnost řešení Promotion → Communication - komunikace (People → Customer approach) – přístup k zákazníkovi D) Koncept marketingového mixu 4A Koncept 4A je zvláštní v tom, že vznikl v souvislosti se specifiky venkovského prostředí - konkrétně indického venkova, které se vyznačuje relativním zákaznickým potenciálem, ale přitom velmi nízkou kupní sílou. V těchto případech pak dochází ke zvažování, zda produkt koupit či nekoupit, neboli zda pro mne má či nemá adekvátní hodnotu. Model 4A tedy pomáhá v sestavení marketingové strategie ve specifických podmínkách. Součástí tohoto mixu jsou prvky: Affordability (cenová dostupnost - zejména z pohledu zákazníka: "Mohu si výrobek koupit? Má pro mne adekvátní hodnotu?) Availability (místní dostupnost - dosažitelnost zákazníka a výrobku - specifika venkovského trhu jsou jeho nižší schopnosti oslovení moderními způsoby komunikace a existuje na těchto trzích nízká mobilita a nebo vybavenost) Awareness (povědomí o produktu - proces budování povědomí může být složitý, neboť zákazníci jsou rozptýlení na velkém území, v určitých oblastech se může mluvit rozdílným jazykem.) Acceptability (přijatelnost - jedná se o nejdůležitější prvek tohoto mixu. Výrobek na venkovském trhu má relativně náročné zákazníky, kteří očekávají adekvátní hodnotu. Jejich rozhodování je mnohem více racionální než v případě jiných trhů.)

Marketingový mix Další koncepty marketingového mixu: E) Koncept marketingového mixu 3V Model 3V pochází od profesora Nirmalya Kumara, který se zaměřil na 3 klíčové oblasti: Valued customer (cennost zákazníka) Value proposition (adekvátní nabídka zákazníkovi) Value network (adekvátní komunikace se zákazníkem - výběr vhodných komunikačních kanálů a těch zpráv, které chceme sdělit) Strategie hledání správné hodnoty pro zákazníka je praktická především pro společnosti působící na B2B trzích. U těchto subjektů v komunikačním mixu převažuje přímý prodej a ve spojení s prodejem skrze nabídku "hodnotného" výrobku zákazníkovi dojde k synergickým efektům, které zvyšují obraty a ziskovost. Klíčové je nejen oslovovat potenciálně nehodnotnější klienty, ale dokázat jim také nabídnout adekvátní hodnotu výrobku, kterou očekávají. F) Koncept marketingového mixu 4S Model marketingového mixu 4S (Scope, Site, Synergy, System) vznikl jako další reakce na rozvoj trhů - internetového obchodování a internetu jako takového. Autor tohoto modelu Efthymios Constantinides uveřejnil odborný článek na toto téma v roce 2002 v časopise ELSEVIER. SCOPE se zabývá STRATEGIÍ a CÍLI (analýzou trhu, potenciálními zákazníky, interní analýzou, strategickou rolí aktivit na webu). SITE se zabývá otázkami: Co zákazník očekává od webu?; Proč bude zákazník web používat? a Co motivuje zákazníka se vracet zpět? SYNERGY zhodnocuje vzájemné působení tří základních pilířů: Integrace skutečné marketingové strategie a aktivit; Integrace webových stránek s organizací procesů a propojením na vnitřní informační systémy (CRM, ERP, MIS aj.); Integrace třetích stran - tvorba sítě zajišťující nebo asistující při realizaci aktivit na webu (on-line marketing, zápisy do katalogů aj). SYSTEM je zaměřen na všechny části technického zázemí webových stránek (software, hardware, včetně servisu, hostingu, administrace webových stránek, platební systém, sledování návštěvnosti webu)

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,