Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlnová optika Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Advertisements

Technologie LCD Panelů. OverDrive  K urychlení této odezvy Gray to Gray (šedá-šedá) je nejčastěji použita technologie OverDrive. Jak tato technologie.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03_FY_C Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Digitální učební materiál
Vlnová optika II Zdeněk Kubiš, 8. A.
18. Vlnové vlastnosti světla
LCD (Liquid crystal display). Základní informace Tenké a ploché zobrazovací zařízení skládající se z omezeného (velikostí monitoru) počtu barevných nebo.
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
ZEEMANŮV JEV anomální A. Dominec, H. Štulcová (Gymnázium J. Seiferta) ‏ V.Pospíšil jako vedoucí projektu.
Polarizace světla Světlo je příčné elektromagnetické vlnění. Vektor intenzity E elektrického pole je vždy kolmý na směr, kterým se vlnění šíří. V rovině.
LCD monitory LCD monitor (liquit crystal display, displej s tekutými krystaly), byl vyvinut počátkem 70. Tekuté krystaly se používají k rozsvěcování a.
Projektory LCD Tento projektor využívá technologii tekutých krystalů. Projektor obsahuje jeden (pro monochromatický obraz) nebo tři (pro barevný obraz)
Praktické i nepraktické využití lineárně polarizovaného světla
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
Aktivní uhlík a polarizované světlo
Cože?.
Hardware 5 verze 2.6.
Polarizace světla Mgr. Kamil Kučera.
Chiroptické metody.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače v motorových vozidlech II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Grafický monitor II.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
LCD monitory Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Monitory LCD a CRT Projektory Princip a srovnání.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výstupní zařízení - monitory
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sada číslo 14 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Polarizace
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_27_FIKA
Polarizace Proseminář z optiky
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Digitální učební materiál
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Autor:Jiří Vondra Tematická sada: Fyzikální pokusy – Vlnová optika Téma:Opticky aktivní látky Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_09_17_VOJI

Anotace: Prezentace je určena k doplnění výkladu tematického celku Vlnová optika, konkrétně k ilustraci optické aktivity látek. Obsahuje námět na pokus – výčet pomůcek, postup provedení, vysvětlení a fotodokumentaci provedeného pokusu. Lze ji proto využít k ilustraci probíraného jevu, ale také jako motivační prostředek pro žáky k jejich samostatnému provedení pokusu. Všechna fotodokumentace je z archivu autora.

OPTICKY AKTIVNÍ LÁTKY

Zařazení pokusu: Polarizace světla. Vlnová optika Pomůcky: fotoelasticimetr (v podstatě silný plošný zdroj světla a dva polarizační filtry, které se mohou vůči sobě natáčet) dvě skleničky, cukr celofán displej z tekutých krystalů (monitor, kalkulačka, mobilní telefon)

Postup: Sestavíme fotoelasticimetr tak, abychom mezi polarizační filtry mohli vkládat sklenice s vodou. Do jedné z nich přidáváme cukr. Alternativou je, že pozorujeme chování celofánu mezi filtry při různých úhlech natočení. Poslední variantou je pozorování LCD skrz otáčející se polarizační filtr.

Sestavení fotoelasticimetru

Dvě sklenice s vodou mezi filtry ve „zkřížené“ poloze

Do jedné ze sklenic postupně přidáváme cukr a mícháme.

Vysvětlení: Oba filtry jsou nastavené tak, že jejich osy svírají 90°, tzn. že skrz ně neprojde světlo. Roztok cukru je ale opticky aktivní, tzn. stáčí rovinu polarizovaného světla, které částečně druhým filtrem může projít (světlá barva pravé sklenice). Šířka sklenice a koncentrace roztoku má vliv na to, o kolik stupňů se rovina polarizace světla stočí.

Opticky aktivní je také celofán.

Efekt stočení se dá zesílit přeložením celofánu.

Přes jeden polarizační filtr sledujme LCD monitor a otáčejme filtrem.

Vysvětlení: Tekuté krystaly, pokud jimi prochází elektrický proud, jsou opticky aktivní. Stáčejí rovinu polarizace světla.