Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Umění v pravěku. Nejstaršími doklady výtvarné činnosti člověka jsou jeskynní malby a rytiny. Proslulou „pravěkou obrazárnou“ jsou jeskyně Altamira ve.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Charakteristika výukového materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověku - souhrnný test
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
WORD Číslování stránek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Název materiálu: Zájmena
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy: Základní škola Záboří nad Labem, okres Kutná Hora, příspěvková organizace Autor: Ivana Stará Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Charakteristika výukového materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Výtvarné umění v pravěku
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRAVEKE_UMENI Název materiálu:Pravěké umění Předmět:Výtvarná výchovaRočník:4. Časová dotace:90 minutDatum ověření: Jméno autora:Mgr. Martina Macíčková Klíčová slova:Pravěk, paleolit, neolit, doba bronzová, technika muchláž Výchovné a vzdělávací cíle:Žák se seznamuje s pravěkým uměním. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence pracovní Anotace, metodický list: Pomocí interaktivního znázornění se žák seznamuje s pravěkým uměním. Ve výtvarné výchově pak napodobuje jeskynní prostor technikou muchláže a dokresluje zvířecí kresbu tuší. Použité zdroje:Vlastní text

Umění Umění je staré jako lidstvo samo. Člověk se vytvářením uměleckého díla realizuje, vkládá do něj své city, pocity, postoj ke světu a podobně.

PravěkPravěk

Pravěk Je tradiční označení pro období dějin lidstva, ze kterého nejsou žádné písemné zmínky. Podle stupně vývoje kultury dělíme pravěk na: PALEOLIT PALEOLIT NEOLIT NEOLIT DOBA BRONZOVÁ DOBA BRONZOVÁ

PALEOLIT (starší doba kamenná) PALEOLIT (starší doba kamenná) př. n. l. ‒ 8000 př. n. l. Člověk se živí lovem, obývá jeskyně a opracovává nástroje z kamene a kosti. Objevují se první malby v jeskyních. Nejznámější je Altamira ve Španělsku a Lascaux ve Francii.

ALTAMIRA ALTAMIRA

LASCAUX LASCAUX

NEOLIT (mladší doba kamenná) př.n.l. Člověk se stává zemědělcem, staví obydlí ze dřeva a proutí. Vytváří se keramika. Nejznámějšími památkami neolitu jsou megalitické stavby.

STONEHENGE - VELKÁ BRITÁNIE

DOBA BRONZOVÁ př.n.l. Vznikají nová řemesla: hutnictví, zlatnictví. Keramika napodobuje kov, glazuruje se.

Zkuste napodobit člověka v pravěku a jeho umění – jeskynní malby. Pomůže vám technika muchláž. POSTUP: Zmačkejte kousek papíru, namáčejte ho ve vodě a v hnědé barvě a tvořte otisky na bílý výkres A4. Po zaschnutí dokreslete tuší a špejlí zvířecí kresbu.

POUŽITÉ ZDROJE: DrnpcLM:&imgrefurl= altamira&docid=JQJki9gI1xJPkM&imgurl= SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=rc&dur=141&sig= &page=1&tbnh=141&tbnw=183&start=0&ndsp=18&ved=1t:4 29,r:5,s:0,i:97&tx=95&ty=86 DrnpcLM:&imgrefurl= altamira&docid=JQJki9gI1xJPkM&imgurl= SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=rc&dur=141&sig= &page=1&tbnh=141&tbnw=183&start=0&ndsp=18&ved=1t:4 29,r:5,s:0,i:97&tx=95&ty=86 CQHFnM:&imgrefurl= =1200&h=900&ei=LyQFUf-jI- SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=hc&vpx=347&vpy=326&dur=1641&hovh=194&hovw=259&tx=158&ty=143&sig= &page=1&tbnh=140&tbnw=185&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:14,s:0,i:124 CQHFnM:&imgrefurl= =1200&h=900&ei=LyQFUf-jI- SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=hc&vpx=347&vpy=326&dur=1641&hovh=194&hovw=259&tx=158&ty=143&sig= &page=1&tbnh=140&tbnw=185&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:14,s:0,i:124 o6yDruM:&imgrefurl= 5wcjckOmtv0M&imgurl= SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=hc&vpx=935&vpy=159&dur=2297&hovh=174&hovw=290&tx=171&ty=86&sig= &page=1&tbnh=140&tbnw=230&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:17,s:0,i:133 o6yDruM:&imgrefurl= 5wcjckOmtv0M&imgurl= SY0QXNpYHABA&zoom=1&iact=hc&vpx=935&vpy=159&dur=2297&hovh=174&hovw=290&tx=171&ty=86&sig= &page=1&tbnh=140&tbnw=230&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:17,s:0,i:133 imgrefurl= 4M&imgurl= rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=327&vpy=282&dur=3375&hovh=186&hovw=271&tx=165&ty=115&sig= &page=1&tbnh=147&tbnw=220&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:8,s:0,i:103 imgrefurl= 4M&imgurl= rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=327&vpy=282&dur=3375&hovh=186&hovw=271&tx=165&ty=115&sig= &page=1&tbnh=147&tbnw=220&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:8,s:0,i:103 mgrefurl= e8kCU48HM&imgurl= rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=278&dur=8047&hovh=194&hovw=259&tx=79&ty=73&sig= &pag e=1&tbnh=147&tbnw=210&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:6,s:0,i:97 mgrefurl= e8kCU48HM&imgurl= rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=278&dur=8047&hovh=194&hovw=259&tx=79&ty=73&sig= &pag e=1&tbnh=147&tbnw=210&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:6,s:0,i:97 mgrefurl= nM&imgurl= CcFUYPsO- rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=568&vpy=301&dur=6047&hovh=220&hovw=229&tx=115&ty=181&sig= &page=2&tbnh=138&tbnw=153&start=18&ndsp=25&ved=1t:429,r:33,s:0,i:183 mgrefurl= nM&imgurl= CcFUYPsO- rP0AXVt4DwCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=568&vpy=301&dur=6047&hovh=220&hovw=229&tx=115&ty=181&sig= &page=2&tbnh=138&tbnw=153&start=18&ndsp=25&ved=1t:429,r:33,s:0,i: &tbm=isch&tbnid=UTZcJJzA59N3AM:&imgrefurl= keltove/&docid=YRjVtr_DH4sV5M&imgurl= 47&ei=- S4FUdSZO8vD0AWJlIHgCA&zoom=1&iact=hc&vpx=299&vpy=318&dur=5547&hovh=168&hovw=299&tx=174&ty=84&sig= &page=3&tbnh=142&tbnw=266&start=49&ndsp=28&ved=1t:429,r:65,s:0,i: &tbm=isch&tbnid=UTZcJJzA59N3AM:&imgrefurl= keltove/&docid=YRjVtr_DH4sV5M&imgurl= 47&ei=- S4FUdSZO8vD0AWJlIHgCA&zoom=1&iact=hc&vpx=299&vpy=318&dur=5547&hovh=168&hovw=299&tx=174&ty=84&sig= &page=3&tbnh=142&tbnw=266&start=49&ndsp=28&ved=1t:429,r:65,s:0,i:279