Strategie rozvoje města Brna Eva GREGOROVÁ Kancelář strategie města Magistrát města Brna 13. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů obcí a území– Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Senioři a Strategie pro Brno Mgr. Eva Gregorová Kancelář strategie města Magistrát města Brna 31. Březen 2011, Jihlava, Rodinná politika v centru pozornosti.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI (novinky od minulého jednání) Eva GREGOROVÁ Kancelář strategie města.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
CZ  Územní plán  Evropské indikátory udržitelného rozvoje  Analýza brownfieldů  Studie udržitelné MHD ve Vsetíně  Přenos dobré praxe a zkušeností.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Komunitní plánování sociálních služeb ve městě Brně Bc. Monika GALKO DiS. Odbor sociální péče MMB Konference „Plánování rozvoje sociálních služeb – dobrá.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
Cykloturistika v JMK, web Brno
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Regionální politika a regionální rozvoj
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Projekt „Vazby národní politiky ČR a EU se zaměřením na politiku HSÚS“
Univerzitní město Olomouc
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Základní informace o programu
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Národní akční plán čisté mobility
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Strategie rozvoje města Brna Eva GREGOROVÁ Kancelář strategie města Magistrát města Brna 13. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů obcí a území– Praha –

OBSAH Vývoj strategického plánování v Brně Strategie pro Brno Navazující dokumenty Příprava na budoucí programové období v aglomeračním kontextu

VÝVOJ STRATEGICKÉHO PLÁNOVÁNÍ Strategie pro Brno 1. koncept dlouhodobé vize 39 strategických cílů 108 strategických opatření Začátek aktualizace Strategie pro Brno Impuls: vstup do EU a programové období Strategie pro Brno dokončení procesu aktualizace 5 priorit 6 strategických cílů 21 strategických opatření 1994 – Územní plán m. Brna 1998 – první diskuze o Strategii pro Brno rozvoj bez strategického rámce Vznik Kanceláře strategie města Územní studie Aglomeračních vazeb města Brna a jeho okolí Projekt Joining Forces Rozvojové dokumenty Strategie pro Brno 2013 Zahájení aglomerační spolupráce

STRATEGIE PRO BRNO Image města a vnitřní/v nější vztahy Místní ekono- mický rozvoj Kvalita života (včetně ŽP) Výzkum vývoj, inovace a vzdělá- vání Doprava a techni- cká infra- struktura PILÍŘPILÍŘ PILÍŘPILÍŘ PILÍŘPILÍŘ PRIORITY Základna moderního města Pilíře Strategie pro Brno naplňující vizi Vize 2020 VIZE,, Brno chce být městem s pozitivní image, místní ekonomickou základnou zaručující jeho konkurenceschopnost v evropském prostoru, s dobrou dopravní dostupností, kvalitními podmínkami pro život obyvatel a zdravým životním prostředím a centrem inteligence, výzkumu a inovací. Brno chce být lepší.

UPLATNĚNÍ STRATEGIE PRO BRNO Soulady se Strategií pro Brno - investiční záměry / projekty EU Koncepční dokumenty jednotlivých odborů Podklad pro indikátorovou soustavu

NAVAZUJÍCÍ DOKUMENTY Image města a vnitřní/vnější vztahy Místní ekonomický rozvoj Kvalita života (včetně ŽP) Výzkum vývoj, inovace a vzdělávání Doprava a technická infrastruktura Jednotný vizuální styl, Komunikační strategie města, City identity, Marketingová strategie Brna a JMK zaměřená na VVI Koncepce ekonomického rozvoje města (KERM), Program rozvoje cestovního ruchu města Brna Kvalita života: Komunitní plán sociálních služeb města Brna pro období , Generel zeleně, Studie Revitalizace Staré Ponávky, Koncepce rodinné politiky města Brna, Generel ovzduší, Strategie bydlení města Brna, Koncepce rekreačního využití příměstských lesů, Program rozvoje kultury města Brna, Plán aktivního stárnutí v městě Brně Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 3, Strategie a koncepce rozvoje univerzitního školství v Brně Generel cyklistické dopravy, Generel pěší dopravy, Generel odvodnění města Brna, Energetická koncepce statutárního města Brna, Generel MHD

INDIKÁTOROVÁ SOUSTAVA V ROCE indikátorů rozdělení podle priorit Strategie pro Brno datové řady ukazující trendy stručná interpretace dat zdroje dat = zaručena pravidelnost měření důraz na minimalizaci nákladů při získávání dat umenty/Indikatorova_soustava_Strategie_pro_Brno_-_2012.pdf

INDIKÁTOROVÁ SOUSTAVA V BUDOUCNU každoroční aktualizace u indikátorů, kde to je možné větší informovanost odborné i laické veřejnosti měření na aglomerační úrovni

ROZVOJ AGLOMERACE Území je provázáno množstvím funkčních vztahů bez ohledu na administrativní hranice Chybí přímá administrativní a politická koordinace Problémem do budoucna může být neexistence společné rozvojové strategie Problémy města Brna ovlivňují situaci v celé aglomeraci a naopak Existence velkého města – výhoda větších organizačních a ekonomických možností Forma spolupráce – volná platforma: postupně na základě společných potřeb a zájmů lze vytvářet potřebný rámec

BRNO V AGLOMERAČNÍM KONTEXTU Počet obyvatel města Brna (2011) Počet obyvatel podle ČSÚ (SLDB 2011): Počet obyvatel podle MV: Počet obyvatel denně přítomných cca (expert. odhad) Počet obyvatel aglomerační oblasti (2010) Územní studie aglomeračních vazeb města Brna: Studie EU před zahájením projektu Joining Forces:

AGLOMERAČNÍ VAZBY MĚSTA BRNA – omezená působnost Strategie pro Brno Územní studie aglomeračních vazeb města Brna a jeho okolí, 2010 Joining Forces – řízení metropolitních oblastí

VYMEZENÍ BRNĚNSKÉ AGLOMERACE Do prostoru Brněnské aglomerace byly zařazeny obce, které splňují současně tato dvě kritéria: poměr denní pracovní dojížďky z obce do Brna k celkovému počtu ekonomicky aktivního obyvatelstva obce je větší než 25 % (použito dat ze SLDB 2001) dostupnost centra města Brna z obcí v jeho okolí prostředky hromadné a individuální dopravy zároveň je v časovém limitu do 40 minut. Současně byla respektována územní celistvost vymezené oblasti aglomerace. Po zveřejnění dat ze SLDB 2011 o vyjížďce a dojížďce dojde k nutnosti opětovného vymezení území Brněnské aglomerace. Lze oprávněně předpokládat, že při dodržení stejných kritérií dojde k plošnému rozšíření jejího území.

EVROPSKÁ ÚROVEŇ Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise: Zdůrazňována role měst a metropolitních oblastí (města jako nové póly růstu a motory rozvoje) Návrhy nařízení počítají s vyčleněním finančních prostředků pro rozvoj vybraných metropolitních oblastí (ITI) Důraz bude kladen na velké integrované projekty strategické povahy Definováno 11 tematických cílů (oblasti, které budou podporovány) Město Brno již vyvíjí kroky k tvorbě integrované strategie pro celou metropolitní oblast (rozvoj dlouhodobé spolupráce a posílení synergických efektů na celém území aglomerace) (spolupráce s JMK, ÚRR Jihovýchod)

Typologie území Jihomoravského kraje Na úrovni SMO ČR vznikla skupina expertů řešící komplexně určitou oblast – tzv. tematický tým (TT), kde máme své zástupce. Vznikla Případová studie – rozvoj Brněnské aglomerace z hlediska kohezní politiky v období Připravuje se ve spolupráci s ÚRR JV a JMK zakázka obsahující: Aktualizaci vymezení Brněnské aglomerace pro potřeby období EU Problémovou analýzu dotčených subjektů v aglomeraci Vydefinování potřeb obcí v Brněnské aglomeraci Databázi strategických projektů pro období EU 2014+, jejich připravenost a finanční náročnost Vydání Atlasu Brněnské metropolitní oblasti PROCES PŘÍPRAVY BRNĚNSKÉ AGLOMERACE na období 2014+

Pracovní setkání s odbory MMB Pracovní setkání s akciovými a příspěvkovými organizacemi města Setkání se starosty okolních obcí (březen 2013) - osloveno 28 sousedících obcí, účast na 1. jednání: 14 obcí, 2. jednání (červen 2013): pozvání pro 30 obcí Dotazník pro okolní obce (priority, potřeby, možná partnerství, plánované projekty): dotazník vyplnilo 17 obcí) Předpokládá se vznik pracovních skupin ke konkrétním aglomeračním projektům PROCES PŘÍPRAVY BRNĚNSKÉ AGLOMERACE na období 2014+

KONCEPCE REKREAČNÍHO VYUŽITÍ PŘÍMĚSTSKÝCH LESŮ – 1. koncepce i mimo území Brna

KONCEPCE ZALOŽENÉ NA SPOLUPRÁCI AKTÉRŮ

DĚKUJI ZA POZORNOST