Regulace loterií a sázkových her Obce regulovat mohou provozování určitých sázkových her svými obecně závaznými vyhláškami (dále jen OZV) na základě a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Advertisements

Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Šetření postupu a rozhodování Ministerstva financí při povolování sázkových her provozovaných pomocí technických herních zařízení obdobných VHP Nálezy.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zájem samosprávy nad zájmy hazardu Mgr. Jan Farský starosta města Semily poslanec PSP ČR za Liberecký.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
SENÁT A REGULACE HAZARDU PETR VÍCHA starosta Bohumína t. č. senátor.
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
Působnost Ministerstva vnitra a jeho role systému povolování obchodu s vojenským materiálem Mgr. Milena Bačkovská Odbor bezpečnostní politiky.
Kontrola veřejné správy I.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Územní samospráva Kraje
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Správa místních poplatků
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
Právní procesy.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Hazardování s hazardem
Územní samospráva Obce
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Územní členění státu a právo na samosprávu v ČR
Novelizace zákona o PO (spalinové cesty) kpt. Mgr. Petr Komínek, DiS. 1.
Regulace loterií a jiných podobných her a připravované změny od roku 2017 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Mgr. Markéta Srpová 25.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Jaroslava Nietscheová, prom. práv. Vodní zákon ve vazbě na ochranu před povodněmi a úloha manipulačních řádů vodních děl Praha.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Legislativa v oblasti RP (žen a mužů) Mgr. Veronika Šprincová.
Sázkové hry dnes a zítra Mgr. Jan Řehola ředitel odboru Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
PRÁVNÍ ÚPRAVA REGULACE HAZARDU od se zaměřením na povolovací proces Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha.
Daň silniční a daň z hazardních her
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
Jedenáct let aplikace „nového“ správního řádu a jeho proměny administrativní a justiční praxí – aneb 3 podivuhodné judikáty Stanislav KADEČKA SPRÁVNÍ.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Workshop I. Téma: Kauce Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha 27. červenec 2016.
Hazard ve Valašských Kloboukách
Lhůta pro pořízení územní studie
Novela zákona o místních poplatcích
Vnější systémová charakteristika finančního práva
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Správa sociálního zabezpečení
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra oddělení dozoru Brno Poznatky z dozorové činnosti ve vztahu k tvorbě obecně závazných vyhlášek.
Obecná část rozpočtového práva III
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Obecná část rozpočtového práva III
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

Regulace loterií a sázkových her Obce regulovat mohou provozování určitých sázkových her svými obecně závaznými vyhláškami (dále jen OZV) na základě a v mezích: ustanovení § 50 odst. 4 zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, generální klauzule obsažené v ustanovení § 10 písm. a) zákona o obcích, tj. za účelem zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku.

Regulace loterií a sázkových her do zmocnění obsažené v § 17 odst. 11 zákona o loteriích, dle kterého „Provozování výherních hracích přístrojů nesmí být povoleno ve školách, školských zařízeních, v zařízeních sociální a zdravotní péče, v budovách státních orgánů a církví, jakož i v sousedství uvedených budov. Okruh vzdálenosti do 100 m od těchto budov může stanovit obec vyhláškou.“ Zrušeno novelou zákona o loteriích provedenou zákonem č. 300/2011 Sb.

Regulace loterií a sázkových her § 50 odst. 5 zákona o loteriích Provozování loterií a jiných podobných her podle tohoto zákona nesmí být s výjimkou loterií a tombol podle § 6 odst. 1 písm. a) povoleno ve školách, školských zařízeních, zařízeních sociální a zdravotní péče a v budovách, v nichž je vykonávána činnost státních orgánů, orgánů veřejné správy nebo činnost registrovaných církví či náboženských společností.§ 6 odst. 1 písm. a) Doporučení - dosavadní vyhlášky dle § 17 odst. 11 zákona o loteriích zrušit a přijmout novou úpravu např. dle § 10 písm. a) zákona o obcích, nebo dle § 50 odst. 4 zákona o loteriích.

Regulace loterií a sázkových her Ustanovení § 50 odst. 4 zákona o loteriích Obec může stanovit obecně závaznou vyhláškou, že sázkové hry podle § 2 písm. e), g), i), l), m) a n) a loterie a jiné podobné hry podle § 2 písm. j) a § 50 odst. 3 mohou být provozovány pouze na místech a v čase touto vyhláškou určených, nebo stanovit, na kterých místech a v jakém čase je v obci provozování uvedených loterií a jiných podobných her zakázáno, nebo úplně zakázat provozování uvedených loterií a jiných podobných her na celém území obce.

Regulace loterií a sázkových her Na základě ustanovení § 50 odst. 4 zákona o loteriích může tedy obec svojí OZV stanovit: že uvedené loterie a jiné podobné hry mohou být provozovány pouze na místech a v čase obecně závaznou vyhláškou určených, nebo na kterých místech v obci je provozování uvedených loterií a jiných podobných her zakázáno, nebo v jakých časech je v obci provozování uvedených loterií a jiných podobných her zakázáno, nebo úplně zakázat provozování uvedených loterií a jiných podobných her na celém území obce.

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích e) sázkové hry provozované pomocí elektronicky nebo elektronickomechanicky řízených výherních hracích přístrojů nebo podobných zařízení (dále jen "výherní hrací přístroje");

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích g) sázkové hry provozované pomocí zvláštního druhu žetonů s kombinací patnácti čísel v číselné řadě od jedné do devadesáti, při kterých není předem určen počet účastníků a ani výše herní jistiny. Losování se provádí veřejně za pomocí mechanického zařízení a spočívá v postupném losování čísel od jedné do devadesáti. Výhra se vypočítává podle úhrnné výše vkladů podle druhu výhry a v každé hře podle výsledku losování. Podmínky hry stanoví podrobně herní plán;

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích i) sázkové hry provozované ve zvláště k tomu určených hernách (kasinech), a to i za pomoci mechanických zařízení, při nichž není předem určen počet účastníků a ani není známa výše vsazených částek jedné hry, například ruleta, kostky, karetní hry, kdy sázející hrají proti provozovateli kasina, případně další hry schválené v herním plánu, jakož i varianty těchto her. Výhra se vypočítává z výše vkladů podle podmínek stanovených herním plánem. Sázkové hry podle tohoto ustanovení nelze provozovat v mobilních hernách (kasinech);

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích j) loterie a jiné podobné hry provozované pomocí technických zařízení obsluhovaných přímo sázejícím nebo provozované po telefonu, při nichž není předem určen počet účastníků a ani není předem známa výše vsazených částek. Výhra se vypočítává z výše vkladů anebo podle podmínek stanovených v herním plánu;

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích l) sázkové hry provozované prostřednictvím funkčně nedělitelného technického zařízení centrálního loterního systému, jímž je elektronický systém tvořený centrální řídící jednotkou, místními kontrolními jednotkami a neomezeným počtem připojených koncových interaktivních videoloterních terminálů. Centrální řídící jednotka řídí veškeré herní procesy, losuje výsledky na základě uplatnění náhody, rozhoduje o všech výhrách a výhry okamžitě zobrazuje na interaktivním videoloterním terminálu, provádí správu vkladů vložených sázejícími a provádí veškerou administraci spojenou s průběhem hry. Centrální řídící jednotka se musí vždy nacházet na státním území České republiky. Interaktivní videoloterní terminál je obsluhován přímo sázejícím a slouží pouze jako zobrazovací jednotka centrálního loterního systému. Pomocí tohoto systému nelze provozovat loterie a hry podle písmen a), c), d), f), g), h), m) bodu 1 a n);

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích m) turnajové nebo hotovostní sázkové hry provozované za pomoci karet, při nichž není předem určen počet účastníků a ani není známa výše vsazených částek, kdy účastníci platí vklad (sázku) nebo startovné, jehož návratnost se účastníkovi nezaručuje. Výhra se vypočítává podle podmínek stanovených herním plánem. Sázkové hry podle tohoto ustanovení nelze provozovat v mobilních hernách (kasinech). Tyto hry jsou uskutečňovány –1. jako stolní hry, při nichž sázející hrají jeden proti druhému na hracích stolech na základě povolení podle písmene i), nebo –2. prostřednictvím zařízení obsluhovaných přímo sázejícím (např. prostřednictvím sítě internet, interaktivních videoloterních terminálů, lokálních loterních systémů, výherních hracích přístrojů);

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 2 zákona o loteriích n) sázkové hry provozované prostřednictvím technického zařízení, které je elektronickým systémem tvořeným řídící jednotkou se třemi pevně fyzicky spojenými herními místy obsluhovanými sázejícími, se kterými tvoří funkčně nedělitelný celek (dále jen „lokální loterní systém“). Toto technické zařízení sázejícím nabízí konkrétní válcové hry zobrazované prostřednictvím nejméně tří mechanicky otáčejících se nebo elektronicky nabíhajících kotoučů s různými symboly, doplněné o bonusovou hru. Technické zařízení nelze rozšiřovat o další herní místa. Rozhodnutí o základních výhrách a správa sázejícím vložených vkladů je prováděno přímo na místě buď technickým zařízením, nebo jedním z herních míst. Pomocí tohoto systému nelze provozovat loterie a hry podle písmen a), c), d), f), g), h), l) a m) bodu 1.

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace - § 50 odst. 3 zákona o loteriích Ministerstvo může povolovat i loterie a jiné podobné hry, které nejsou v zákoně v části první až čtvrté upraveny, za předpokladu, že v povolení budou všechny podmínky provozování takové loterie a jiné podobné hry podrobně stanoveny. Použije přitom přiměřeně ustanovení části první až čtvrté tohoto zákona. Ministerstvo v této souvislosti stanoví provozovateli, aby učinil opatření k zamezení hry osobám, které nedovršily věku 18 let, a k zajištění veřejného pořádku.

Regulace loterií a sázkových her Čl. II zákona č. 300/2011 Sb. - přechodná ustanovení Na povolení, která byla vydána podle § 2 písm. i), j) a podle § 50 odst. 3 zákona o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění účinném před 1. lednem 2012, se zmocnění obce vydávat obecně závaznou vyhlášku nevztahuje do 31. prosince 2014; totéž platí pro ustanovení § 50 odst. 5 zákona o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění účinném od 1. ledna Dobu platnosti těchto povolení omezí Ministerstvo financí tak, aby jejich platnost skončila nejpozději dnem 31. prosince 2014, budou-li tyto loterie a jiné podobné hry provozovány v rozporu s obecně závaznou vyhláškou obce nebo v rozporu s ustanovením § 50 odst. 5 zákona o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění účinném od 1. ledna 2012.

Regulace loterií a sázkových her Možná úskalí regulace nedostatečné vymezení rozsahu regulace nebezpečí diskriminace regulace práv jednoho subjektu nedodržení proporcionality snaha o zneplatnění již vydaných povolení v OZV

Regulace loterií a sázkových her Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 56/10 (Františkovy Lázně), Regulace videoloterijních terminálů do působnosti obcí nepochybně spadá a není přitom podstatné, zda se toto oprávnění obcí na úrovni zákonné úpravy bude opírat o zvláštní zákon ve smyslu § 10 písm. d) zákona o obcích, či zda se bude opírat o generální klauzuli § 10 písm. a) zákona o obcích za účelem zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku… Ostatně, z porovnání § 10 písm. a) obecního zřízení a § 50 odst. 4 loterijního zákona plyne, že se obě ustanovení obsahově překrývají (v tomto smyslu má navíc Ústavní soud vážné pochybnosti o tom, zda by tato oblast jako celek neměla být legislativou svěřena do výkonu samosprávy obcí a zda tedy příčina nyní posuzovaného návrhu spíše netkví v samotné právní úpravě obsažené v loterijním zákoně).

Regulace loterií a sázkových her § 10 písmeno a) zákona o obcích Povinnosti může obec ukládat v samostatné působnosti obecně závaznou vyhláškou a) k zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku; zejména může stanovit, které činnosti, jež by mohly narušit veřejný pořádek v obci nebo být v rozporu s dobrými mravy, ochranou bezpečnosti, zdraví a majetku, lze vykonávat pouze na místech a v čase obecně závaznou vyhláškou určených, nebo stanovit, že na některých veřejných prostranství v obci jsou takové činnosti zakázány,

Regulace loterií a sázkových her § 10 písmeno a) zákona o obcích Předmětem a cílem regulace je zde zabezpečení veřejného pořádku a pokojného soužití v obci, které jsou ohrožovány či přímo narušovány společensky škodlivými vlivy loterií a jiných podobných her, jež svými skutečnými dopady mohou negativně ovlivnit individuální osudy jednotlivců, jejich blízkých a ve svém důsledku i širšího okolí. Obdobně jako u zmocnění dle § 50 odst. 4 zákona o loteriích se i zde vymezení míst, na nichž se povoluje nebo naopak zakazuje provozování sázkových her a loterií, musí opírat o racionální důvody, neutrální a nediskriminační ve vztahu ke konkrétním osobám, na něž regulace při aplikaci dopadá.,

Regulace loterií a sázkových her § 10 písmeno a) zákona o obcích dle tohoto ustanovení zákona o obcích může město regulovat rovněž propagaci hraní loterií a jiných podobných her s ohledem na možnou kolizi s jinými právními předpisy nutno: –vymezit předmět a cíl regulace –vyvarovat se regulaci reklamy, jež je upravena jinými právními předpisy –vyvarovat se ukládání povinností, které by byly v rozporu s povinnostmi stanovenými jinými právními předpisy.

Regulace loterií a sázkových her Předmět a cíl regulace Předmět regulace –propagace hraní loterií a jiných podobných her Cíl regulace –ochrana sociálně slabých, snadno ovlivnitelných nebo duševně nevyzrálých osob před důsledky plynoucími z účasti na některých loteriích a jiných podobných hrách –předcházení záporných jevů spojených s hraním některých loterií a jiných podobných her, které ve svých důsledcích mohou vést k narušování veřejného pořádku

Regulace loterií a sázkových her Regulace reklamy jinými právními předpisy zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů obec může nařízením regulovat reklamu šířenou na veřejně přístupných místech mimo provozovnu jiným způsobem než prostřednictvím reklamního nebo propagačního zařízení zřízeného podle zvláštního právního předpisu (ust. § 2 odst. 2 písm. f))

Regulace loterií a sázkových her Povinnosti vyplývající z jiných právních předpisů zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) označení provozovny (ust. § 17)

Regulace loterií a sázkových her Rozsah regulace: omezení či zákaz propagace loterií a jiných podobných her na vymezených veřejných prostranstvích úprava vnějšího vzhledu provozovny –pravidla pro označení provozovny –omezení či zákaz použití světelných reklam, jackpotů

Regulace loterií a sázkových her Přechodná ustanovení Doporučení: stanovit přechodná ustanovení prodlužující lhůtu ke splnění některých povinností – např. nutnost stavebních úprav.

Kontakty na odbor dozoru a kontroly veřejné správy: Centrum odboru: Adresa: náměstí Hrdinů 3, Praha 4, tel: /429, Oddělení České Budějovice: Adresa: Mánesova 3a, České Budějovice, tel , www. mvcr.cz/odk