Domov na rozcestí Svitavy PhDr. Jaroslava Filipová, ředitelka Název akce datum, místo Transformace sociálních služeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Mgr. Aleš Adamec vedoucí Domova Pístina závěrečná konference Už nechci v kleci! 20. – , Ústí nad Labem.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Místní rozpočtové jednotky
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Josef Středula, předseda ČMKOS
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Výchozí stav DOZP Zašová
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Základní informace o poskytovateli
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Děti na cestě z ústavů Zlata Brůžková, LUMOS
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Zdroje financování majetku - PASIVA
Dostupné bydlení v Hradci Králové jako nástroj sociální práce vedoucí k sociální změně PhDr. Marek Šimůnek, MBA Magistrát města Hradec Králové ANNO,
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Bohumínská 152/25 Ostrava - Muglinov
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
HNĚV.
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
Naučil jsem se....
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Domov na rozcestí Svitavy PhDr. Jaroslava Filipová, ředitelka Název akce datum, místo Transformace sociálních služeb

Vůle ke změně Existuje veřejný závazek k deinstitucionalizaci tj. k transformaci ústavní péče v péči komunitní

Cílový stav – všechny rozhodovací struktury jasně a veřejně vyjadřují závazek k deinstitucionalizaci.

Vůle ke změně na všech úrovních STÁT OBEC A KRAJ ZŘIZOVATEL ZAŘÍZENÍ

Zřizovatel a zařízení

Vůle ke změně KLIENTI -aktivní, schopní, samostatní, ochotní ke změně, připravení.. -nemají zájem, nechtějí změnu, sami se nerozhodnou, potřebují větší či menší podporu… -z různých důvodů změnu odmítají, nebo změnu nezvládnou

Jak motivovat? Komunikace na všech úrovních Individuální přístup Využít vlastní iniciativu a zájem klientů Využít angažovaných pracovníků Dát klientům jistotu a pocit bezpečí Využít odborníků Příklady dobré praxe

Pohled klientů na služby Domova na rozcestí Svitavy anketa klientů služby chráněné bydlení a podporované bydlení 11/2011-5/2012, autorky: pracovnice CHB „ Jak se mi změnil život na chráněném bydlení? Změnil se mi moc a je v tom velký rozdíl, jak jsem žila předtím a nyní. Více mě to vyhovuje zde na bytech. Dostanu se do kontaktu s lidmi, kteří žijí rodinný život. Také se mě tady líbí,že se dostanu k vaření a už hodně jídel umím. Musíme se také postarat, abychom měly uklizeno a chodily v čistém oblečení. Proto jsem se ráda naučila třídit prádlo a dávat do pračky.“ p. Květka Pliatzku „ Jmenuji se Jiřina Novotná. Na chráněném bydlení na ulici Marie Majerové ve Svitavách budu asi už třetí Vánoce. Na pokoji mám i televizi, koukám na některý seriály. Předtím jsem bydlela hodně roků v ústavu. To tam byly i řádové sestřičky. Mně se tu líbí. Společně s vychovatelkami si vybíráme stravu a chodíme si nakupovat potraviny, co potřebujeme na vaření. S vychovatelkami potom vaříme. Taky si sami uklízíme a učíme se prát prádlo. Mám tu víc volnosti než v ústavu, ale taky víc zodpovědnosti, aby se mi nic nestalo nebo nás někdo nevykradl nebo nepřepadl. Pondělky chodíme na ústav dělat ruční práce. Tam vyšívám, ale i jiný. A čtvrtky zas máme sbor s Májou Mitášovou, tam zpíváme a hrajeme. Sama si chodím ke kadeřníkovi, na pedikúru, nakupovat drobnosti a někdy zavítám na návštěvu ke známým. “ p. Jiřina Novotná „ Mám tady více samostatnosti. Můžu jít většinou s přítelem na procházky, do divadla, kina nebo do restaurace. Jsem tady samostatnější. Jezdím sama do práce a spoléhám se hlavně sama na sebe. Naučila jsem se tady více vařit a uklízet. Moc se mi tady líbí a nechtěla bych už nikdy odtud pryč.“p. Kučerová Alena

Vůle ke změně ZAMĚSTNANCI -motivovaní – angažovaní, aktivní, rozumí problematice, nebojí se změny, …. -pasivní – je jim to „jedno“, hlavně, když zůstanou zaměstnaní,… -negativističtí – ví předem, že je vše špatně, … -opoziční – vše je špatně, klientům se ublíží, předsudky….

Předsudky zaměstnanců klienti se neorientují, zabloudí, ztratí se, nedomluví se, neumí se zeptat na cestu, nepřečtou si názvy ulic, označení obchodů, neorientují se v čase, neodhadne, kdy se má vrátit lehce je někdo zneužije, vezme jim peníze nebo cennosti, navede k trestnému činu, zneužije apod. klienti jsou nesvéprávní, sami mohou mimo zařízení pouze s doprovodem něco se jim stane, máme za ně odpovědnost

společnost se klientů bojí, lidé se jim budou smát (jsou agresivní, infekční apod.) Klienti na to neumí reagovat, budou se bát, protože se neumí bránit. klienti se neumí chovat, budou žebrat po městě cigarety, peníze, někoho budou obtěžovat, něco ukradnou, někomu ublíží, něco zničí klienti budou ničit vybavení domácnosti, protože to dělali i v zařízení klienti se nebudou umět postarat, když s něco stane, budou ohrožovat okolí tím, že neodhadnou riziko, zapálí byt, unikne plyn, voda apod.

Jak motivovat? Komunikace na všech úrovních Zapojení pracovníků do procesu změny – delegování pravomocí, využití osobního potenciálu Důraz na morální a humánní hledisko Finanční motivace, perspektiva zaměstnání Využití odborníků Příklady dobré praxe

Názory zaměstnanců Co přineslo pro nás pracovníky? Využít své organizační schopnosti, protože každý den je jiný, přináší neplánované události. Musíme být flexibilní a dělat svou práci s láskou a s přesvědčením, že to co děláme je správné. Není to práce jednoduchá. Je to především práce individuální, každý musí spoléhat především sám na sebe. Záskok nebo dopomoc jiné PSS není samozřejmosti jako na oddělení Na PSS jsou při této práci kladeny velké nároky, musí být schopný řidič, kuchařka, ekonom a hospodář.

Názory zaměstnanců Klienti s handicapem si zaslouží individuální přístup, s porozuměním a úctou, komunikace má směřovat k získání důvěry a odstranění možných psychických bariér. Nakonec jedna hádanka..... co je důležitější? Spokojený klient nebo perfektně uklizený byt? Bylo by dobré, kdybychom byly o veškerých změnách informováni dříve, a ne se je dovídali z cizích zdrojů. V neposlední řadě se velmi rozrostla administrativa a zadávání různých úkonů do počítače, což nám ubírá čas, který bychom mohli věnovat klientům.

Názory zaměstnanců Chráněné bydlení poskytlo klientům možnost žít, jak jejich vrstevníci v bytech běžné městské zástavby, splynout s běžnou populaci aniž by se odlišovali. Dalo jim to možnost se starat sami o sebe se všemi právy, ale i povinnostmi. Povinnosti nejsou pro všechny klienty brány jako nedílná součást života, a proto je třeba nastavením cílů v IP a osobním příkladem podporovat je v samostatnosti a odpovědnosti sami za sebe.

Na závěr…… Otevřené jednání a komunikace přináší pozoruhodné výsledky. Šance docílit skutečně významného přínosu nebo zlepšení je natolik reálná, že se vyplatí podstoupit rizika, která otevřenost přináší.

DĚKUJI ZA POZORNOST PhDr. Jaroslav Filipová