Plán SFDI na rok 2016 a programovací období 2014 - 2020 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Silnice nebo železnice
Advertisements

FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Luhačovice září 2015 Evropské fondy jako zdroj zvyšování konkurenceschopnosti; podmínky jejich využití k financování projektů dopravní infrastruktury Petr.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Čerpání prostředků z fondů EU na území Jihočeského kraje Ing. Petr Maroš vedoucí Odboru evropských záležitostí.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj 12. září 2016 Ostrava 117D815 - Podpora obnovy a rozvoje venkova.
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Rozpočet SFDI na rok 2012 a střednědobý výhled na roky 2013 a 2014.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Záměry MD v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj.
Jednání pracovní skupiny/regionálního kolegia pro cestovní ruch Možnosti čerpání prostředků na podporu rozvoje CR 12. září 2016.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Program podpory inovačních podnikatelských inkubátorů.
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
T I S K O V Á K O N F E R E N C E K O N F E R E N C E
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Národní program podpory cestovního ruchu
Tisková konference.
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Financování dopravní infrastruktury v období
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STÁTNÍ FONDY.
Obsah veřejných rozpočtů I
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
hejtman Pardubického kraje
Pracovní skupina ŘKV Finance
OP Meziregionální spolupráce
19. zasedání Monitorovacího výboru Operačního programu Doprava
Poskytování příspěvků z rozpočtu
Budování dopravní infrastruktury
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Národní akční plán čisté mobility
Financování železniční infrastruktury
Integrované operační středisko – „srdce policie“
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI

Čerpání rozpočtu SFDI v roce 2015 Schválený rozpočet 94,4 mld. Kč Celkové čerpání91,5 mld. Kč / cca 97 % (Ve srovnání s rokem 2014 vyšší čerpání o téměř 40 mld. Kč) Historicky nejvyšší objem finančních prostředků vynaložených do dopravní infrastruktury Zdroje OPD 2007 – ,6 mld. Kč Národní a ostatní zdroje54,9 mld. Kč 2

Struktura výdajů SFDI v roce 2015 (v tis. Kč) 3

Finanční rámec 2016 Schválený rozpočet celkem 65,7 mld. Kč –Národní zdroje 51,3 mld. Kč –EU zdroje 14,4 mld. Kč Upravený rozpočet celkem 77 mld. Kč –Národní zdroje 59,2 mld. Kč –EU zdroje 17,8 mld. Kč 4

Priority rozpočtu SFDI Mandatorní výdaje - o pravy a údržba, příprava akcí, … Dofinancování projektů financovaných v rámci OPD Dostatečné čerpání OPD pro splnění konkrétních milníků (předem stanovené a sledované cíle OPD) Rozestavěné akce Nově připravené akce podle stavu jejich připravenosti 5

Přehled příjmů SFDI Příjmy SFDI stav k dubnu 2016 převody výnosů silniční daně5 700 převody podílu z výnosů spotřební daně7 400 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic4 200 převody výnosů z mýtného9 000 dotace ze státního rozpočtu Zůstatky na účtech, včetně nároků na zdroje Souhrn ostatních dotací (OPDII, CEF, ost. fondy) Celkem – stav k dubnu v mil. Kč

Plán výdajů dle hlavních příjemců 7 v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2016 PříjemceNárodní OPD CEFCelkem ŘSD SŽDC ŘVC Ostatní příjemci Výdaje celkem

Rozklad akcí ŘSD a SŽDC Druh výdajeŘSDSŽDC Neinvestice z toho: Opravy a údržba silnice I. třídy / celostátní a reg. dráhy z toho: Opravy a údržba dálnice2 800X Investice z toho: Akce EU (OPD / CEF) z toho: Akce národní z toho: Příprava akcí Celkem v mil. Kč

9

10

Nová finanční perspektiva Operační program Doprava mil. EUR –Fond soudružnosti 902 mil. EUR –Evropský fond pro regionální rozvoj mi. EUR Nástroj pro propojení Evropy – Connecting Europe Facility (CEF) mil. EUR Celkem mil. EUR, tj mil. Kč –včetně spolufinancování mil. Kč 11

Alokace OPD Prioritní osa (PO)Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Navrhovaná alokace v EUR (předložená EK k vyjednávání) EFRRFS PO1 - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy 0 %51,0 % Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku

Alokace OPD Prioritní osa (PO)Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Navrhovaná alokace v EUR EFRRFS PO 2 - Silniční infrastruktura na síti TEN-T a veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS 0 %28,3 % Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech PO 3 - Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T 19,2 % 0 % PO 4 – Technická pomoc SC Podpora a zajištění implementace OP Doprava 0 % 1,5 %

Specifické cíle podpory OPD Specifické cíle (SC) Zdroje národního spolufinancování SFDI jako ZS SC Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy SFDIano SC Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy SFDIano SC Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravySFDI/příjemciano SC Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci příjemci - městaano SC Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku příjemcine

Specifické cíle podpory OPD Specifické cíle (SC) Zdroje národního spolufinancování SFDI jako ZS SC Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS SFDIano SC Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti vlastníci vozidelne SC 2.3 Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu SFDI/příjemciano SC Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T SFDIano SC Podpora a zajištění implementace OP Dopravapříjemci SFDI je příjemcem

Financování silnic II. a III. třídy Rozdělení finančních prostředků mezi kraje dle délky silnic 16 v tis. Kč tis. Kč pro TSK hl. m. Prahy na komunikace plnící funkci nevybudovaného SOKP Příjemce Schválená částka Rozpis na částku vč. DPH z toho Počet akcí z toho MNO KSÚS Středočeského kraje Jihočeský kraj SÚS Jihočeského kraje SÚS Plzeňského kraje KSÚS Karlovarského kraje SÚS Ústeckého kraje Liberecký kraj Královéhradecký kraj SÚS Pardubického kraje KSÚS Vysočiny SÚS Jihomoravského kraje SS Olomouckého kraje SS Moravskoslezského kraje ŘS Zlínského kraje Celkem M…mostní objekty, N…nehodové lokality, O…ostatní akce

Cyklostezky (rozpočet 150 mil. Kč) –podáno 38 žádostí s požadovaným příspěvkem 196 mil. Kč Bezpečnost (rozpočet 250 mil. Kč) –podáno 288 žádostí s požadovaným příspěvkem 815 mil. Kč Nové technologie (rozpočet 100 mil. Kč) –podáno 92 žádostí s požadovaným příspěvkem 494 mil. Kč 17 Příspěvky na rok 2016 (Přehled předložených žádostí)

Novela zákona o SFDI Rozšíření účelu SFDI, tedy okruhu činností, které může SFDI ze svého rozpočtu financovat zejména v návaznosti na OPD 2014 – 2020 Implementace směrnice 2012/34/EU o vytvoření jednotného železničního prostoru Procedurální a organizační změny spojené s vnitřní činností SFDI Aktuálně byla novela zákona o SFDI schválena v SENÁTU Předpokládaná účinnost novelizovaného zákona do

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost