The expected benefits of the project ChemLog T&T for crisis management in the Usti Region 2 nd Dissemination Conference, Halle, March 19 th 2014 Dr.-Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 L R EGIONÁLNÍ SETKÁNÍ „ KLÍČOVÝCH HRÁČŮ “ PROJEKTU C HEM L OG T&T v rámci mezinárodní konference SpeedCHAIN 2013 Projektový partner č. 5 „Ústecký kraj“,
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
1 BODY PRO VEDENÍ DISKUZE Pracovní jednání Ústí nad Labem.
Strana 1 Průběh pilotního projektu č Mezinárodní konference Halle, SCHP ČR + partneři projektu.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci je na základě tísňové výzvy, není-li.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Role dat v procesu rozhodování?
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Spolupráce obce a ÚP ČR v Litvínově v SVL
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Přijímací řízení pro rok 2008/9
Současné toky a zpracování spalitelných odpadů v ČR
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Jednotný evropský železniční prostor
Bojový řád jednotek požární ochrany Činnost hasičů na místě zásahu
TIPY A RADY PRO PRÁCI S DATABÁZÍ SCOPUS
Základní informace o poskytovateli
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
hejtman Pardubického kraje
GPS - globální poziční systém
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Číslicová technika.
Rozpisy témat a odevzdávárny
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
GDPR aneb to chceme.
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Technická specifika využití solární energie
Ústecký kraj Marková Vendula.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Vítáme Vás v Luhačovicích
Systém odměňování výkonu
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

The expected benefits of the project ChemLog T&T for crisis management in the Usti Region 2 nd Dissemination Conference, Halle, March 19 th 2014 Dr.-Ing. Jan Sixta, Dipl.-Ing. Jan Gaube

2 Dresden A 17 Sokolov Nürnberg Chemnitz L Elbe River Prague D 8 Ústecký kraj: > obyvatel Z toho cca 0,5 mil. podél hlavních dopravních tras Většina obyvatel žije ve městech

3 Dresden A 17 Sokolov Nürnberg Chemnitz L Elbe River Prague D 8

4 Dresden A 17 Sokolov Nürnberg Chemnitz L Elbe River Prague D 8 NP Česko-Saské Švýcarsko a CHKO Labské pískovce CHKO České středohoří

5 L Krizový portál Ústeckého kraje:

6 L Crisis portal of Usti Region: - German Versionhttp://pkr.kr-ustecky.cz

7 OBU je v provozu od Ujela po Evropě necelých km ve třech dopravních módech (železnice, silnice, řeka) Až do konce roku 2013 se hlásila každých 8´, v období až každé 3´a od té doby až dodnes každých 90“ Jediné chybné hlášení polohy (SW automaticky vyloučí na základě logických souvislostí) Žádné jiné problémy v dostupnosti služeb GSM ani GPS nebyly zjištěny

8 2. Trasa pilotního projektu: Mělník (ČR) – Hamburg (D) Sledovací systémy umožnily vytvoření „geozón“ a „bodů zájmu“, ze kterých lze získávat hromadná data o vstupu a/nebo výstupu Jako příklad byly zvoleny geozóny: Česká republika Sasko-Anhalt Hamburg Ústecký kraj (součást ČR) A bodem zájmu terminál kombinované dopravy Lovosice

9 2. Trasa pilotního projektu: Mělník (ČR) – Hamburg (D) Problém přesnosti hranic u geozón = četnost hlášení OBU/kapacita baterií. V první fázi četnost hlášení 8´ = nepřesné určení času a místa přechodu hranice Ve druhé fázi 3´, přesnost vyšší Ve třetí fázi 90“, optimální kombinace přesnosti a výdrže baterií pro vlak a kamion; pro pomalu plující lodě je interval 3 až 5´ dostačující.

10 L Positrex / Střežení Střežení: Sasko-Anhalt Typ střežení: Střežení geozóny Vozidlo: Tracker - CHEM Čas: :53 Pozice: N E Typ alarmu: Vstup do geozóny Geozóna: Sasko-Anhalt Čas: :41 Pozice: N E Typ alarmu: Výstup z geozóny Geozóna: Sasko-Anhalt http: Příklad málo přesného určení přechodu hranic při periodicitě 8´:

11 2. Trasa pilotního projektu: Mělník (ČR) – Hamburg (D) Problém při „klidné plavbě“, nutnost změny nastavení citlivosti OBU na pohyb. Po dálkově nastavené vyšší citlivosti již žádný podobný problém nenastal Systém „Positrex“ od výrobce OBU – LEVEL Náchod Umožňuje sledování, tvorbu geozón a jejich statistiku

12 Příklad využití liniových geozón pro automatické dálkové nastavení OBU pro jízdu v konkrétním dopravním módu OBU po průjezdu terminálem při prvním přihlášení v dané zóně zjistí, v jakém módu pokračuje a podle toho se upraví parametry (četnost hlášení, citlivost na změnu pohybu, případně citlivost cresh senzoru) Vstup do terminálu Lovosice je možný po řece Labi, železnici nebo silnici, a stejně tak i výstup

13 L OBU je v provozu od bez nabíjení, tj. ke dni celkem 144 dní. Čistý čas, kdy OBU vykazovala svůj pohyb, však byl pouze 24,5 dne. Ve zbývajícím čase byla ve stand-by režimu (nepřijímá signál GPS ani nevysílá GSM). Kapacita baterií ke dni byla stále ještě 6%. ( ) Graf poklesu kapacity baterií OBU LEVEL

14 Jak specifikovat nehodový stav v různých dopravních módech? – certifikovaná společnost musí vypracovat jednotnou metodiku pro nehody (u osobních automobilů lze vycházet z e-Call) Nastavení intenzity shock senzoru – lze předem naprogramovat do systému (dálkové přepínání) x ručně Závěr: Crash testy nebyly v průběhu pilotního projektu prováděny. Největší dosud identifikovaný problém v rámci pilotního projektu, jehož řešení je předmětem současných diskusí:

15 Railway transportTruck transportShip transport Multimodal transport Shock sensor – nastavení mezních hodnot zrychlení Není známá jednotná metodika k automatizovanému zjištění havarijního stavu v jednotlivých dopravních módech

16 Výstupy projektu ChemLog T&T využitelné regionální samosprávou: Přesná informace o nebezpečí při jakémkoli nestandardním stavu při dopravě nebezpečných látek na území kraje: Informace pro součásti Integrovaného záchranného systému (Policie, hasiči, zdravotníci) Informace pro veřejnost – zabudování do Krizového portálu ÚK Zisk hodnověrných a ověřitelných informací pro územní plánování a rozvoj: Aktualizace rozvojových strategií dopravní i technické infrastruktury Obchvaty měst, ochranná pásma, zakázaná pásma, pásma s omezenou využitelností (místa kumulace osob, …) Krizový management Zisk přesné statistiky, zejména o tranzitu nebezpečného zboží přes území kraje.

17 L Děkuji za pozornost Ústecký kraj Velká Hradební 3118/48 CZ Ústí nad Labem Ing. Jan Sixta, CSc.Drahoslav Tesař Tel.: Mob.: