MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Advertisements

Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
VY_32_INOVACE_LID_19 Ukončení pracovního poměru. Obsah Způsoby ukončení pracovního poměru Dohoda Výpověď Okamžité zrušení Zrušení ve zkušební lhůtě Uplynutí.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Jsou venkovské školy horší než městské?
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dohoda o náhradě škody.
MANAGAMENT ORGANIZOVÁNÍ.
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Výrobní faktory v organizaci
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Organizační struktura
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA. ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA MZDA JE ODMĚNOU ZA VYKONANOU PRÁCI JE SMLUVNÍ MUSÍ RESPEKTOVAT ZÁKONÍK PRÁCE A ZÁKON O MINIMÁLNÍ MZDĚ, MZDOVÉ.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Klasický management. Klasický management KLASICKÝ MANAGEMENT první fáze vývoje managementu vychází z praxe, zaměřen na organizování výroby.
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Synergie manažerského týmu
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Etické principy ve vědecké práci (Research Integrity)
Principy fungování spolku BISON
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Profesionalita v sociální práci
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Transkript prezentace:

MAM Milan Pučálka

Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité situaci (normální podmínky, případ havárie) – Postojích podřízených (ochotě respektovat mng.) – Osobních vlastnostech manažera (tolerantnosti, puntíčkářství, důvěře, respektování názorů druhých)

Styl řídící práce

Autokratický styl řízení Demokratický styl řízení (partnerský) Liberální styl řízení Byrokratický styl řízení Kompromisní styl řízení Týmový (kooperativní) styl řízení Lhostejný styl řízení

Styl řídící práce Autokratický styl řízení

Styl řídící práce Autokratický styl řízení pro manažera je charakteristické: – Chová se autoritativně, nepřipouští žádnou diskuzi – Pracovníci mají dělat pouze to, co jim nařídil – Detailně jim nařizuje, co mají a jak udělat – Velmi podrobně je kontroluje – Nepřipouští kritiku, očekává splnění, přesnost a pořádek, disciplínu a poslušnost podřízených – Cítí se být zodpovědný za všechno a za všechny

Styl řídící práce Autokratický styl řízení Klady tohoto stylu řízení – Podniku přináší výhody především v rychlosti plnění úkolů Zápory tohoto stylu řízení – Nevyužívá tvůrčí potenciál pracovníků Tento styl se uplatňuje (je vhodný): – V silových složkách státu (armáda, policie, hasiči, zdravotnictví)

Styl řídící práce Liberální styl řízení

Styl řídící práce Liberální styl řízení – Řídící pracovníci se snaží vytvářet dobré osobní vtahy mezi členy pracovního kolektivu – Vytváří příjemné pracovní ovzduší, porozumění, důvěru, připouští stupeň volnosti při rozhodování – Manažer přejímá funkci konzultanta (zadá úkoly, vysvětlí jejich důležitost a sdělí svůj názor, připouští možnost kritiky a diskuze

Styl řídící práce Liberální styl řízení Charakteristické rysy: – Tento řídící styl je nevhodný pokud cíle osobní (zaměstnanců) nejsou totožné s cíli celé organizace (tato alternativa je velmi častá) – Je proto nutné umět rozeznat, kdy tento řídící styl volit

Styl řídící práce Liberální styl řízení – Klady tohoto řídícího stylu – Je minimálně centralistický, vedoucí zasahuje jen málo (malá závislost podřízených na mng.) – Existuje svoboda, ale ne chaos, – Lze jej použít u vysoce kvalifikovaných zaměstnanců, kteří pracují samostatně a jsou vysoce motivováni (mají individuální odpovědnost)

Styl řídící práce Liberální styl řízení Zápory tohoto řídícího stylu – V případě selhání může způsobit pokles výkonu (v případě pracovních kolektivů zaměřených na výkon) Typické uplatnění tohoto řídícího stylu: – Styl je vhodný pro výzkumná a vývojové pracoviště, vysoké školy, programátorské firmy, vzdělávací instituce

Styl řídící práce Demokratický styl Pro manažera je typické: – Tento styl je optimálně centralizovaný, založený na vzájemném respektování, – Vedoucí nedává mnoho příkazů, spíše jde a působí svým příkladem, – Je přístupný k návrhům pracovníkům, vztahy jsou přátelské, – Produktivita pracovní skupiny je průměrná, ale kvalitní a dlouhodobá, – Tento styl je vhodný pro podnikovou sféru,

Styl řídící práce Demokratický styl Klady tohoto řídícího stylu – Společný podíl manažerů i pracovníků na výsledcích činnosti, vzájemná motivace Zápory tohoto řídícího stylu – Časová ztráta spojená s principem demokratického rozhodování Typické uplatnění tohoto řídícího stylu: – Ve firmách zpracovávajících projekty, zabývajících se marketingovou činností,

Styl řídící práce Byrokratický styl řízení – Vedoucí pracovník svou činnost opírá o směrnice a nařízení „shora“, které zpracovává a ukládá podřízeným, – Sleduje, jak byly směrnice dodrženy, – Svou autoritu opírá o autoritu nadřízených

Styl řídící práce Týmový styl řízení

Styl řídící práce Týmový styl řízení Charakteristický – Je zaměřený na výkon při udržování dobrých mezilidských vztahů, – Vedoucí pracovník je blízko svým podřízeným respektuje jejich práva, podílejí se všichni na spolurozhodování, – Probíhá zde stálá výměna informací mezi vedoucím a spolupracovníky – Všichni mají jasně vymezeny kompetence a pracovní postupy, sami provádějí průběžnou kontrolu,

Styl řídící práce Týmový styl řízení Klady tohoto systému jsou: Vysoký výkon a nasazení celého týmu, výsledky práce, pozitivní atmosféra, vysoká motivace členů týmu Typické uplatnění tohoto řídícího stylu: – Výzkumné ústavy, vývojové a projekční kanceláře, obchodní organizace, firmy zabývající se počítačovou technologií

Styl řídící práce Lhostejný styl řízení -Pouze přenáší příkazy z vyšších stupňů řízení na nižší, -Jeho příkazy začínají často: „oni chtějí, nahoře rozhodli, na ředitelství po nás požadují“ -Pro tohoto manažera ve používá výraz doručovatel

Styl řídící práce Lhostejný styl řízení -Klady: se téměř žádné nejsou -Zápory: manažer není schopen firmu efektivně řídit, nelze tedy očekávat žádné výrazné výsledky,