Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Příslovce a příslovečné spřežky
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Grafické znázornění věty jednoduché
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Hrátky s češtinou.
PŘÍSLOVCE (adverbium) je neohebný slovní druh, který vyjadřuje bližší okolnosti dějů a vlastností. V češtině se mezi slovními druhy řadí na šesté místo.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ Můžeme slova ohýbat? hvě zdi čka pan el ák.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SLOVNÍ DRUHY NEOHEBNÉ jupíí frrr hurá lidičký ohohóó dobřepředzaa.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Př PŘÍSUDEK ? ? ? TVARUJE SEDÍ KROUŽÍ USMÍVÁ SE VYTVÁŘÍ
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Elektronická učebnice - I
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_16
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle na kopci odpoledne bezpečně dolů pro zábavu

Příslovečné určení Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk závisí na - slovese (Učil se pilně.) - přídavném jméně (Dobře napsaný.) vyjadřuje okolnosti a vztahy 1.místakde, kam, kudy, odkudŠel do obchodu. 2.časukdy, odkdy, jak dlouhoPřijde zítra. 3. způsobujak, jakým způsobemUčí se pilně. 4. míry jak, do jaké míry Velmi krásný.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Příslovečné určení 5. příčinyproč, z jaké příčiny Trpěl hladem. 6. účeluproč, za jakým účelemLyžuji pro zábavu. 7. podmínkykdy, za jaké podmínkyPři dobré vůli by to šlo. 8. přípustkyi přes jakou skutečnostPřes všechno utrpení tam šli. Bývá vyjádřeno: příslovcem (Šel rychle.) podstatným jménem - s předložkou (Šel do školy.) - bez předložky (Školou se ozývá křik.) zájmenem - s předložkou (Odcházel s ním.) infinitivem (Pavel šel rybařit.)

Procvičení Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Vyhledej příslovečná určení, urči jejich druh a vepiš do tabulky: Podél lesa se klikatila jako stužka úzká stezka. Rybář sešel zvolna polní cestičkou k řece. Od vesnice se krajina prudce svažuje k lesu. Jako zázrakem se tentokrát nikomu nic nestalo. Za malou chvíli jsme byli promrzlí na kost. Přes velké úsilí medaili nezískal. Červencový termín jsme si zvolili záměrně. Do lesů nedočkavě vyrážejí houbaři. Pro nemoc nepřišel do školy. I přes zákaz šel ven. Koupili jsme kolo pro Tomáška. PU MÍSTAČASUZPŮSOBUMÍRYPŘÍČINYÚČELUPODMÍNKYPŘÍPUSTKY

Procvičení Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Vyhledej příslovečná určení, urči jejich druh: Učitel se na nás tvářil velmi potěšeně. Přes přicházející oblevu jsme jeli v neděli na lyže. Při výstupu do hor jsme postupovali hlemýždím tempem. Zcela nás uchvátil pohled na rozbouřené moře. Večer jsme si u ohně vyprávěli různé příhody. Aneta se letos přihlásila do kurzu francouzštiny. Výborně se naobědvali v italské restauraci. Zcela vyprahlá zem svědčila o velkém suchu. Osamělý kocour se ostražitě rozhlížel kolem sebe.

Něco navíc pro šikovné Elektronické učební materiály – II. stupeň Český jazyk Doplň k daným slovesům maximální počet přísl. určení: díval seprocházela se upravímeskočím ……………………. ………….……………. Vytvoř věty s těmito přísl. určeními.

Česky English Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Příslovečné určení adverbial Všimni si slovosledu v anglické větě: Susan learns English hard at home every day. Urči následnost větných členů v této větě. PO – PŘ – PT – PU způs. – PU času – PU místa

Zpětná vazba Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Udělej rozbor věty – vypiš základní skladební dvojici, předmět, příslovečná určení, naznač závislost: Stařenka tiše seděla na zápraží. Odpoledne jsem viděl Petra utíkat na hřiště. Včera vítr vyvrátil v zahradě strom. Auto se pomalu blížilo k domovu. I přes potíže jsem zvládl doběhnout do cíle.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Použité zdroje: Obrázky - clipart office Microsoft