Metodická porada zpracovatelů přestupkové agendy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 3. dubna 2014.
Návrh zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
Zrušení trvalého pobytu JUDr. Lenka Cundová odbor správní Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Metodická porada zpracovatelů přestupkové agendy
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
EIA novela 2015 STAVEBNÍ ÚŘADY Novela zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, (viz zákon č. 39/2015 Sb.,), účinná.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_VÝCHOVA K OBČANSTVÍ _18.MOC SOUDNÍ TEMA: MOC SOUDNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Správní trestání. Tzv. správní trestání (správněprávní odpovědnost) - správní trestání v případech přestupků, - správní trestání v případech tzv. jiných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_12.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Základní postupy ve správním řízení
Zahájení a průběh správního řízení
Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne
soukromých středních škol
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Název vzdělávacího materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Zpráva o uplatňování ÚP
Stavební uzávěra základní informace
Občanské soudní řízení I.
Pracovní porada Pracovní list.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Aplikace práva orgány veřejné moci; uvážení při aplikaci práva
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Správní právo procesní
Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )
Řádné opravné prostředky
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Obecné výklady o důkazech
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Správní trestání III Řízení o přestupcích.
Soutěsky civilního procesu
Správa sociálního zabezpečení
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Občanské soudní řízení
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Vybrané otázky správního řízení v prvním stupni
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Pracovněprávní minimum…
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Poznatky z kontrolní činnosti - rok 2018
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Agenda služebního poměru předmětem přezkumu ve správním soudnictví
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Občanské soudní řízení I.
Z oboru zdravotnictví David Zahumenský.
Řádné opravné prostředky
Občanské soudní řízení I.
Průběh trestního řízení část první – Přípravné řízení trestní
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Finanční arbitr 17. dubna 2019 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Transkript prezentace:

Metodická porada zpracovatelů přestupkové agendy

Obsah metodické porady základní registry upozornění na pochybení zjištěná v rámci odvolacího řízení a poznatky z kontrolní činnosti judikatura odpovědi na dotazy

Kvalifikace přestupku § 49 odst. 1 písm. c) a § 50 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích – více skutkových podstat jednou ze skutkových podstat přestupku proti občanskému soužití dle § 49 odst. 1 písm. c) zákona o přestupcích je jiné hrubé jednání

Oznámení o zahájení řízení x výrok rozhodnutí věnovat pozornost oznámení o zahájení řízení v případě potřeby překvalifikovat – oznámit překvalifikaci obviněnému konstatování typu „v průběhu řízení může dojít k překvalifikaci“ je nedostatečné

Dokazování kladení otázek svědkům starý x nový správní řád Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod vyhlášená ve Sbírce zákonů pod č. 209/1992 Sb. § 36 odst. 3 správního řádu – seznamovat s podklady pro rozhodnutí skutečně až na závěr jednání

Poškozený § 72 zákona o přestupcích – ten, komu byla způsobena majetková škoda uplatnění nároku na náhradu škody nelze předvolávat „poškozeného“ a v předvolání mu sdělovat, že může uplatnit nárok na náhradu škody

Odůvodnění rozhodnutí vypořádat se i s navrhnutými, byť nevyslechnutými svědky „nebyl žádný nestranný svědek“ obviněný se nedostavil, tudíž není třeba předvolávat svědky – je vinen?! nestačí formální zdůvodnění: citace výpovědí a poté „z výše uvedeného vyplývá“ či „komise posoudila výpovědi celkově i jednotlivě a dospěla k závěru“

Lhůty Dodržování lhůt § 67 odst. 3 zákona o přestupcích § 71 SŘ z.č 82/1998 Sb., - odpovědnost za škodu nebo nemajetkovou újmu způsobenou nesprávným úředním postupem

Nečinnost nečinnost jako příčina vzniku škody nebo nemateriální újmy Nejvyšší soud - 28 Cdo 1143/ posuzování přiměřenosti délky řízení Nejvyšší soud - 30 Cdo 14/2010 složitost věci

Omluva z ústního jednání čl.38 odst.2 Listiny základních práv a svobod ust. § 74 odst. 1 zákona o přestupcích Nejvyšší správní soud - sp. zn. 7 As 9/2009 Náležitou omluvou či bezodkladnou omluvou správnímu orgánu může být i omluva učiněná s určitým odstupem času po události, která měla nastat, jež podle konkrétních okolností splňuje znaky náležité či bezodkladné omluvy správnímu orgánu. pořádková pokuta dle ust. § 62 odst. 1 písm. a) SŘ – § 59 SŘ omluvit se bezodkladně a s uvedením důvodů

Judikatura Náhrada škody NSS - 2 AS 20/ adhezní řízení o náhradě škody v rámci přestupkového řízení je efektivním způsobem rozhodnutí o nároku poškozeného, lze-li tak učinit bez větších složitostí a v rámci přestupkového řízení NSS - 5 As 16/ správní orgán může rozhodnout též pouze o části nároku, resp. o jednom či několika z uplatňovaných nároků na náhradu škody

NSS - 7 As 11/ volné hodnocení důkazů hodnocení důkazů podle vlastního uvážení správního orgánu je myšlenkovou úvahou, při které usuzující přijímá jedno tvrzení a odmítá jiné, přičemž se opírá o logické, systematické, historické, pravděpodobnostní, věrohodnostní atp. úsudky, které uvede v odůvodnění svého rozhodnutí, takovým hodnocením však není, jestliže správní orgán jeden důkaz pouze přijal a protichůdný pouze jako nevěrohodný odmítl, aniž by vyložil, proč tak učinil, když navíc nevyužil možnosti provést ke sporné skutečnosti dostupné důkazy další

NSS 6 As 56/2004 doba, po kterou bylo trestní řízení vedeno, začíná běžet dnem zahájení trestního řízení, tj. nejčastěji dnem, kdy policejní orgán sepsal záznam o zahájení úkonů trestní­ ho řízení, a končí dnem právní moci usnesení policejního orgánu, státního zástupce nebo soudu o odevzdání nebo postoupení věci příslušnému správnímu orgánu k projednání přestupku.  § 41 zákona č. 150/2002 (SŘS) - lhůta pro projednání přestupku neběží též tehdy, probíhá-li řízení v přestupkové věci před správním soudem.

NSS 1 As 90/ (doručování) § 19 odst. správního řádu - od primárním způsobem doručování písemností = prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky, pokud je však účastníkovi fakticky doručeno jiným nezpochybnitelným způsobem a on má možnost s písemností se seznámit, nemůže namítat neplatnost doručení – pozor, nelze fikcí! NSS 1 Afs 148/ nedodržení formy samo o sobě neznamená, že se doručení musí zopakovat, rozhodující je, zda se daná písemnost dostala do rukou adresáta

Použití generální plné moci Závěr č. 113 poradního sboru MV ze dne použití generální plné moci je možné připustit na základě § 33 odst. 2 písm. d) správního řádu, ale pouze v případě generální plné moci advokáta. u obecného zmocněnce ze zákona nevyplývá rozsah jeho zastoupení, takže není splněna podmínka ustanovení v § 33 odst. 2 písm. d) správního řádu

Doporučení VOP zastupitelnost předsedy a členů komisí k projednávání přestupků – jmenovat více členů (případně předsedů) může nastat situace předpokládaná § 65 odst.1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), tj. neplní-li orgán obce povinnost podle § 7 odst. 2, krajský úřad rozhodne, že pro ni bude přenesenou působnost nebo část přenesené působnosti vykonávat pověřený obecní úřad, do jehož správního obvodu patří

Různé kontrola datových schránek – doručování prostřednictvím datových schránek má přednost před ostatními způsoby postoupení věci dle § 50 odst. 3 zákona o přestupcích rozhodnutí vyžádaná dle zákona č.106/1999 Sb. iniciály x nacionále návrhové přestupky - poučovací povinnost poučení o odvolání – konkretizovat rozsah práva obviněného, poškozeného, navrhovatele

Různé § 148 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích - starosta rozhoduje o podjatosti člena (předsedy) komise představený úřední osoby, která je vyloučena, za ni určí jinou úřední osobu a nelze-li určit nikoho jiného, bezodkladně o tom uvědomí nadřízený správní orgán, který dle ust. § 131 odst. 4 správního řádu může pověřit k projednání a rozhodnutí věci jiný věcně příslušný podřízený správní orgán