Workshop „Aktuální informace k Operačnímu programu Výzkum, vývoj a vzdělávání“ 5. února 2015 Centrum řízení projektů operačních programů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Advertisements

Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
RIS3 strategie a její vazba na OP PIK Ing. Marek Jetmar, Ph
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Členská schůze MAS Nepomuk,
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Inovace a regionální rozvoj
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Podpora klastrů v působnosti MPO Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

Workshop „Aktuální informace k Operačnímu programu Výzkum, vývoj a vzdělávání“ 5. února 2015 Centrum řízení projektů operačních programů

OP VVV

Prioritní osa 1 – nové rozdělení specifických cílů Specifický cíl 1: Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků Specifický cíl 2: Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou Specifický cíl 3: Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely na VŠ Specifický cíl 4: Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni Centrum řízení projektů operačních programů

Prioritní osa 2 Specifický cíl 1: Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce – důraz na bakalářské a magisterské programy a obory zaměřené na praxi Specifický cíl 2: Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio- ekomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů Specifický cíl 3: Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách Specifický cíl 4: Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol Centrum řízení projektů operačních programů

Prioritní osa 2 Specifický cíl 5: Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje Specifický cíl ERDF: Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol. Centrum řízení projektů operačních programů

Prioritní osa 3 Začlenění investiční priority 9.2 Socio-ekonomická integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové (čl 3. bod 1 b) ii) nařízení o ESF). Investiční priorita 1 Specifický cíl 1: Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ Specifický cíl 2: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků v klíčových kompetencích Specifický cíl 3: Rozvoj strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání Specifický cíl 4: Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků Specifický cíl 5: Zvyšování kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce Centrum řízení projektů operačních programů

Prioritní osa 3 Investiční priorita 2 Specifický cíl 1 – Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání Investiční priorita 3 Specifický cíl 1 – Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání:  zkvalitnění vzdělávání zejména v obcích se sociálně vyloučenými lokalitami  řešení specifických situací v inkluzivním vzdělávání romských dětí žáků a ostatních dětí, které čelí podobným překážkám ve vzdělávání v běžných školách hlavního vzdělávacího proudu Centrum řízení projektů operačních programů

Pojetí územní dimenze v OP VVV Místní akční plány Krajské akční plány Strategie VŠ Strategie RIS3 Centrum řízení projektů operačních programů

Základní východiska Důraz na Specifická doporučení Rady pro ČR – intervence z OP VVV musí prioritně směřovat k naplňování cílů těchto Specifických doporučení. Důraz na koncentraci vynakládaných prostředků a podložení jejich potřebnosti analýzou či strategií s nutností zohlednit intervence z období 2007 – Každá oblast musí být podložena strategií (např. oblast VaV bude pokryta RIS 3, strategie jednotlivých VŠ, pro oblast regionálního školství KAP a MAP – zhodnocení dosavadních intervencí z OP, koncentrace, efektivita, využitelnost). Návaznost na předchozí programové období. Důkladná příprava výzev a zaměření intervencí, včetně přípravy projektů. Zjednodušení administrativní náročnosti v průběhu realizace projektů – maximální využití zjednodušených forem vykazování („šablony“ pro MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ). Centrum řízení projektů operačních programů

Infrastruktury V regionech mimo Prahu není možné budovat nová vědecká centra. Dobudování, modernizace nebo upgrade: Dobudování – rozšíření nebo dokončení existující kapacity VaV centra vázané na pořízení či využívání nových technologií, pokud možno v rámci existujících budov. Nelze financovat – sklady, koleje, menzy, administrativní budovy a další obslužnou infrastrukturu, která neslouží k věcným aktivitám. V rámci rekonstrukcí – pláště, střechy, provozní technologie (kotle, vytápění apod.). Centrum řízení projektů operačních programů

Infrastruktura VŠ Infrastruktury pro rozvoj výzkumně zaměřených studijních programů. Výstavba nové infrastruktury bude podporována v případech vzniku nových oborů (především technických), které jsou poptávány výzkumnými organizacemi a odvětvími náročnými na znalosti. Ze strany vysokých škol žádajících o podporu bude nutné jak u nových, tak u dobudovávaných infrastruktur doložit informace o aktuálním využívání a vytížení stávajících objektů a infrastruktur dané VŠ, včetně plánu na jejich další využívání, o plánovaných investicích VŠ v novém programovém období, včetně dopadů na využití/vytíženost stávajících objektů a infrastruktur i analýzy očekávaného vývoje počtu studentů v budoucích letech, o plánovaných způsobech kofinancování předložených projektů i o řešení udržitelnosti plánovaných nově vybudovaných infrastruktur. Centrum řízení projektů operačních programů

Infrastruktura VŠ Infrastruktura pro vzdělávání Výstavba nové infrastruktury bude podporována v případech vzniku nových oborů, které jsou poptávané na trhu práce, či v případech rozšíření kapacit pro stávající obory, kde poptávka na trhu práce výrazně převyšuje nabídku absolventů. Ze strany vysokých škol žádajících o podporu bude nutné jak u nových, tak u dobudovávaných infrastruktur doložit informace o aktuálním využívání a vytížení stávajících objektů a infrastruktur dané VŠ, včetně plánu na jejich další využívání, o plánovaných investicích VŠ v novém programovém období, včetně dopadů na využití/vytíženost stávajících objektů a infrastruktur i analýzy očekávaného vývoje počtu studentů v budoucích letech, o plánovaných způsobech kofinancování předložených projektů i o řešení udržitelnosti plánovaných investic. Centrum řízení projektů operačních programů

Krajské akční plány (KAP)

RSK, RAP, ITI, KAP Další oblasti Doprava Regionální akční plán kraje Oblast vzdělávání KAP Krajský akční plán z rozvoje sebevzdělávání ITI IPRÚ Další strategie kraje Regionální stálá konference Strategie regionálního rozvoje : Schéma Regionální stálé konference Centrum řízení projektů operačních programů

Krajské akční plány - priority Krajské akční plány rozvoje vzdělávání jsou zaměřené na vzdělávání, včetně neformálního a zájmového vzdělávání, které je vázáno na regionální specifika. Základní priority MŠMT: Inkluzivní vzdělávání – podpora slabých škol a žáků – napříč tématy Podnikavost a iniciativa Polytechnické vzdělávání (STEM vč. EVVO) Odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Kariérové poradenství Školy jako centra dalšího vzdělávání Další témata: Klíčové kompetence a rozvoj cizích jazyků napříč tématy, regionální specifika. Centrum řízení projektů operačních programů

Harmonogram výzev Harmonogram výzev OP VVV 2015 Centrum řízení projektů operačních programů

Strategie inteligentní specializace (RIS3 Účelem RIS3 strategie je efektivní zaměření zacílení finančních prostředků – evropských, národních, krajských a soukromých – na aktivity vedoucí k posílení inovační kapacity a do prioritně vytýčených perspektivních oblastí s cílem plně využít znalostní potenciál na národní i krajské úrovni a v jejich kombinaci, a tak podpořit snižování nezaměstnanosti a posílit konkurenceschopnost ekonomiky. Centrum řízení projektů operačních programů

Vertikální prioritní oblasti – technologické domény V souladu s konceptem inteligentní specializace (RIS3 – Výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci), na základě něhož byla RIS MSK zpracována, byly v rámci analytické části identifikovány následující oblasti výzkumné specializace (vertikální priority či „technologické domény“), na jejichž naplnění budou průřezově soustředěny jednotlivé specifické cíle definované v rámci jednotlivých horizontálních prioritních oblastí. Technologické domény byly v listopadu 2013 projednány a odsouhlaseny Radou pro inovace Moravskoslezského kraje. Centrum řízení projektů operačních programů

1.Pokročilé materiály a materiály s nízkou energetickou náročností, jejich vývoj, výroba a technologie zpracování (vč. využití nanotechnologií) a vzájemného spojování (slitiny, ušlechtilé oceli, kompozity, hliník, plasty, přírodní materiály) – tato oblast reprezentuje tradičně silný materiálový výzkum typický pro MSK, jehož výsledky jsou průřezově uplatnitelné v širokém portfoliu zpracovatelského průmyslu (strojírenství, automobilový průmysl, elektrotechnika, aj.) vč. energetiky a nově také lékařských oborů. 2.Speciální stroje, zařízení a technologické postupy průmyslové automatizace pro výrobu a zkušebnictví – tento výzkumný směr reaguje na rostoucí požadavky firem (zejména v oboru strojírenství a automobilového průmyslu) po technicky sofistikovaných a zároveň nákladově optimálních výrobních zařízeních integrujících prvky měření a průběžné kontroly kvality vyráběných komponentů. Centrum řízení projektů operačních programů

3.Mechatronické systémy a zařízení (vč. souvisejícího modelování a simulací) – jedná se o perspektivní výzkumný obor kombinující prvky strojírenství, elektrotechniky a IT, jehož výstupy jsou uplatnitelné v řadě technologických aplikací či konkrétních produktů napříč zpracovatelským průmyslem, energetikou i medicínským inženýrstvím. 4.Regenerativní medicína, genomika a nové přístupy při analýze dat – výzkumné téma regenerativní medicíny má obrovský aplikační potenciál v lékařské praxi (zejména v oblasti kmenových buněk a návazné personalizované medicíny), pro dosažení odpovídajících kvalitativních výsledků úspěšnosti léčebných metod regenerativní medicíny jsou klíčovými podpůrnými oblastmi také výzkum v oblasti genomiky a multikriteriálně strukturované datové sklady a sofistikované statistické analýzy biologických dat (bioinformatika, biostatistika). Centrum řízení projektů operačních programů

5.Zpracování a využití druhotných surovin a odpadů v podmínkách ostravské aglomerace (s využitím infrastruktury původních těžebních zařízení, bývalých průmyslových objektů – brownfields, aj.), vývoj bezodpadových výrobních technologií – tato problematika zahrnuje vývoj a aplikaci technologií pro nakládání s průmyslovými, biologickými odpady a dalšími alternativními surovinami (použité oleje, apod.) pocházejících z výrobních procesů a starých ekologických zátěží pro jejich další uplatnění v průmyslové výrobě a energetických procesech vč. nových technologických postupů pro předcházení vzniku průmyslových odpadů (zejména v hutnictví, strojírenství a automobilovém průmyslu). 6.Smart grids a smart cities s využitím specifik MSK v procesu změn jeho technologického profilu - geotermální energie, metan, kogenerace a akumulace, podzemní infrastruktura – téma inteligentních energetických sítí a jejich širšího uplatnění v rámci konceptů inteligentního managementu toku energií a ekologických dopravních technologií v municipalitách má vysoký potenciál uplatnění v podmínkách MSK, vezmeme-li v úvahu rozvinutou „klasickou“ energetickou infrastrukturu v kombinaci s novými možnostmi výroby energie z alternativních a obnovitelných zdrojů (kogenerační technologie - kombinovaná výroba el. energie a tepla), kterých je v MSK dostatek; s tím souvisí i problematika efektivního skladování, distribuce a regulace energií (elektrická i tepelná energie); u vývoje sofistikovaných inteligentních energetických technologií je samozřejmě potenciál uplatnění jeho výsledků i mimo MSK. Centrum řízení projektů operačních programů

7.Integrované bezpečnostní systémy (vývoj komplexních bezpečnostních systémů pro soukromý i veřejný sektor) se zahrnutím prvků environmentální prevence a ochrany (škodliviny, epidemiologické jevy) – tato výzkumná tématika zahrnuje široké spektrum bezpečnostních technologií pro potřeby průmyslu (pro předcházení škod na majetku, produkci a lidském zdraví) a také veřejnoprávních institucí pro účely předcházení a eliminace živelných pohrom (povodně, požáry, apod.) včetně technologií monitoringu a modelování průběhu negativních environmentálních jevů ohrožujících veřejné zdraví. 8.Superpočítačové metody pro řešení inženýrských úloh, aplikace v přírodních a technických vědách, modelování a simulace jevů a situací s dopadem na lidskou činnost – tyto metody poskytují technickou podporu pro výzkumné aktivity popsané ve výše uvedených oblastech výzkumné specializace, avšak kromě nich také i pro další aktivity vědecko-výzkumné či socio-ekonomické povahy. 9.SPOLEČENSKÉ VĚDY - ABSENCE Centrum řízení projektů operačních programů

Seznam společných projektů s VŠB – TU a OU – záměr RIS3 Centrum řízení projektů operačních programů

Revize fišé za SU do do 8:00 hodin. Centrum řízení projektů operačních programů řešitel OU, spoluřešitel VŠB-TU, SU Celkový objem (v mil. Kč) Podpora internacionalizace univerzit v regionu 84 SU - Internacionalizace výzkumných aktivit Centra Alberta Einsteina pro gravitaci a Podpora příchodu kvalitních pracovníků ve VaV do regionu 505 Inovace studijních oborů na ostravských univerzitách ve vztahu ke znalostní ekonomice 442 SU - Inovace a popularizace vysokoškolského vzdělávání, vědy a výzkumu v oblasti historických věd SU - Inovace vysokoškolského vzdělávání a posílení mezioborových vazeb (vzdělávání pro praxi) s podporou VaV na FPF SU SU - Inovace cicích jazyků na SU Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem profilace vysokých škol SU - Modernizace stávající infrastruktury pro výuku spojenou s výzkumem ve fyzikálních, informatických a uměleckých doktorských i magisterských studijních programech SU - Rozšíření/přístavba gastronomického centra SU v Opavě SU - Venkovní divadelní scéna SU - Rekonstrukce areálu Na Vyhlídce – 2. etapa Regionální centrum podpory CŽV 155 SU - Rozvoj Centra celoživotního vzdělávání SU jako součást dalšího profesního růstu Škola hrou - popularizace vzdělávání a vědy 110 řešitel VŠB - TU, spoluřešitel OU, SU Celkový objem (v mil. Kč) (TechAréna) Green Light Start up Akcelerátor 20,5 Program dlouhodobých letních stáží studentů 305,1 Regionální kontaktní organizace pro HORIZON ,1 Identifikace a zapojení nadaných studentů do VaVaI (Výzkumu, vývoje a inovací) 211 řešitel SU Celkový objem (v mil. Kč) Vybudování pracoviště pro přípravu krizových manažerů 1,2 Slezské centrum pro výzkum historické krajiny 25 Spolupráce s praxí 112

Děkujeme za Vaši pozornost! Centrum řízení projektů operačních programů