Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluStrategické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické plánování v marketingu
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDefinice.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Účetní závěrka (Sbírka listin)
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika organizací Rozhodování.
Plánování ve školní tělesné výchově
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Téma 11: Finanční plánování
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Ekonomika– národní hospodářství
Marketingový plán společnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Plánování a rozhodování v organizaci
Plánování a rozhodování v podniku
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické plánování na úrovni firmy (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku strategické plánování na úrovni firmy. Časová dotace materiálu je minut.

Strategické plánování v marketingu STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ - týká se všech činností celého podniku - manažerský proces rozvíjení shody mezi cíli, dovednostmi a zdroji organizace a jejími měnícími se tržními příležitostmi - cílem je vytvářet a měnit podnikatelské aktivity a produkty firmy tak, aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé zisky a růst - podstatou je rozhodování, které strategické obchodní jednotky (SBU) mají být budovány a rozvíjeny, které udržovány a které ukončovány Marketingové plánování - nedílnou součástí strategického plánování vychází ze sběru informací - činnost stále trvající, probíhající Systematický proces Činnost zaměřená na budoucnost Stále probíhající proces Koordinační proces - zainteresování veškerého oddělení (ti, co s tím mají co dočinění) Shromažďování výhod - lepší stanovení úkolů, cílů, určení zodpovědnosti výsledkem - písemný dokument - strategický plán

Strategické plánování v marketingu Typy plánování Časové hledisko krátkodobé 1-2 roky - vychází z dlouhodobého, řeší operativní problémy daného období střednědobé 3-5 let dlouhodobé 5-10let - investiční náklady, rozbory, vývoj nových výrobků Podle stylu plánování plánování shora dolů - vedení podniku stanoví cíle i plány plánování zdola nahoru - nižší úrovně formulují své vlastní cíle a překládají uvedení ke schválení plánování smíšené - vrcholové vedení stanoví plány a cíle - střední management Podle úrovní strategické plánování – širší marketingové cíle a strategie pro jejich dosažení taktické plánování – specifické marketingové taktiky (propagace, cenové taktiky, služby…) Podle organizační struktury společnost na úrovni firmy - korporace (případně na úrovni divizí) na úrovni jednotlivých SBU na úrovni každého výrobku

Strategické plánování v marketingu Na úrovni firmy (Korporační a divizní strategické plánování) 1)Definování poslání společnosti -Co podnikáme? Kdo je náš zákazník? Jaký máme pro zákazníka význam? Co budeme podnikat? Co bychom měli podnikat? 2)Určování strategických obchodních jednotek - každá představuje relativně samostatnou podnikatelskou aktivitu - každá má své konkurenty - každá má svého odpovědného manažera 3)Přiřazování zdrojů strategickým obchodním jednotkám -stanovení specifických strategií a poskytnutí potřebných fondů 4)Plánování nových podnikatelských aktivit a rušení aktivit starých -manažeři by se měli zabývat všemi strategickými možnostmi a nemarnit čas a energii zachraňováním ztrátových a neperspektivních obchodů

Strategické plánování v marketingu Na úrovni firmy Nejčastěji používaná analýza je portfoliová matice podíl-růst (BCG analýza): 1) Otazníky (Question marks) - SBU firmy, které se uskutečňují na trzích s vysokým tempem růstu, avšak vykazují relativně nízké tržní podíly - snaha vstoupit na trh, který prudce roste, ale obvykle na něm operuje vedoucí firma - vyžadují vysokou peněžní hotovost 2)Hvězdy (Stars) -získá vedoucí postavení na trhu -nemusí automaticky přinášet vysoké zisky (stále vysoké náklady na udržení postavení) 3)Dojné krávy (Cash cows) -pokud roční tempo růstu trhu klesne pod 10%, stává se hvězdou -produkuje velkou peněžní hotovost 4)Psi (Dogs) - vykazují slabé relativní tržní podíly na trzích s nízkým tepem růstu -mohou být dokonce ve ztrátě Po analýze následuje určení strategie firmy – 4 základní možnosti: Budovat Udržovat Sklízet Zbavovat se

Strategické plánování v marketingu Na úrovni firmy BCG analýza Tempo růstu trhu Relativní tržní podíl 16% 14% 12% 10% 8% 6% 4% 2% 10x 5x 2x 1x 0,5x 0,2x 0,1x OTAZNÍKY DOJNÉ KRÁVYPSI HVĚZDY

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,