„Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Hody, hody doprovody TRADICE. Ve kterém ročním období jsou Velikonoce. 2 Léto Zima Podzim Jaro.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Mimoškolní aktivity dětí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Zlaté pravidlo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
KASTELÁN Svazky klíčů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Práva a povinnosti členů rodiny
Orientujeme se v prostoru
Polytechnika v dětské literatuře
Poznatky ze života zvířat
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Vztah k životnímu prostředí
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Výroba velikonočního košíčku
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

„Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová

Představení a filozofie školy Mateřská škola Sluníčko ve Lhotě u Příbramě leží v malé obci 3km od města Příbrami. Dvoupatrová budova byla původně pro dvě třídy, v současnosti je jednotřídkou. Základní osou naší filozofie je snaha o rovnováhu, celkový rozvoj osobnosti předškolního dítěte, vedení k zdravému způsobu života a hlavně vytváření podmínek pro spontánní i řízený pohyb dětí. K utváření vztahů mezi všemi ve škole jsou zaměřeny hry i řízené činnosti s výstižným heslem : „Tolik svobody, kolik je možno; tolik řádu, kolik je nutno.“

Obsah školního vzdělávacího programu Charakteristika školního vzdělávání programu Představení školy – věcné, právní a sociální prostředí Podmínky vzdělávání Konkrétní obsah vzdělávání - oblasti Školní kurikulum Evaluace školního kurikula Přílohy - provozní řád

ředitelka Alena Vágnerová učitelka Irena Flaxová školnice Vlaďka Černohorská kuchařka Andulka Dubská vedoucí ŠJ Jana Kvapilová a 27 malých lidiček : Matěj, Natálka, Šimon, Terezka, Matouš, Sára, Kristýnka, Toník, Lojzík, Andulka, Markétka... Kdo že je „v pohybu“?

Co pro nás znamená: být v pohodě? Sluníčková pravidla: zdravit se s každým z nás pomáhat si neubližovat si s heslem: bez doktora! hračky do pelíšku mluvit tiše dělit se řešit - domluvou; hrou: kámen, nůžky, papír; ustoupením nebourat si neskákat do řeči dodržovat naše pravidla

Kurikulum školy Já jsem já, ale patřím k ostatním. (Osobnost) Nechte mě běhat! (Pohyb) Chci si hrát, spát i znát! (Potřeby) Jím zdravě! (Životospráva ) Chci se smát! (Duševní hygiena) Ublížil jsem? Promiň! (Vztahy) Ve školce je krásně! (Estetika) Jsem zdravý předškolák. (Cíl )

Ve kterých oblastech jsme v „pohybu“? Dítě s jeho tělo Dítě a ten druhý Dítě a svět Dítě a jeho psychika Dítě a společnost

Oblast : Dítě a jeho tělo Proč zvyšujeme tělesný pohyb dětem? Již předškolní děti trpí: vyšším krevním tlakem a cholesterolem, špatnou životosprávou, vychýlenou pánví, ochabnutím svalstva, ohnutými zády, plochýma nohama, stresem, napětím... Foto: Běh Kovohutěmi 2010

Školní program, rozvíjející nejen tělo Sportovní školička Realizace - jsou to pravidelné hry, činnosti a pohybové aktivity a jimi vedeme děti ke zdravému životnímu stylu a lepším vztahům. Motivací v každém bloku je maskot maňáska Blaženky, který děti provází i programem KAMARÁD Děti se učí zábavnou hrou na sportovce základní názvosloví sportů, osvojují si pohybové dovednosti, posilují svalstvo, připravují pro sebe závody...mění návyky a svůj životní styl. S názvem měsíců měníme sporty: lehkou atletiku, fotbal a míčové hry, gymnastiku, tanec, házení a košíkovou a sáňkování, turistiku, plavání a další… naše specifické vzdělávací cíle jsou např.: podporovat fyzické a tím i psychické zdraví, vytvářet stálé evokující pohybové prostředí ve třídě, vést k elementárním poznatkům o lidském těle, poznávat způsob ochrany a obrany svého těla, učit chápat rozdíl mezi zdravými a postiženými lidmi...

Oblast: Dítě a jeho psychika Ve třech okruzích se děti učí novým dovednostem a získávají schopnosti: 1.jazyk a řeč 2.poznávací schopnosti a funkce, myšlenkové operace 3.sebepojetí, city, vůle Foto: Cestujeme do Afriky

Školní program sloužící k rozvoji psychiky, sebepojetí, vůle a vztahů Školní program sloužící k rozvoji psychiky, sebepojetí, vůle a vztahů. Program Kamarád Realizace - každý pátek se uskutečňují hry a činnosti dětí, kde se v okruzích př. rodina, společenství, konflikty, postižení a další učí reagovat na vlastní chování, chování ostatních a řešit situace s posílením vlastního sebevědomí.

Oblast: Dítě a ten druhý Emocionální stabilitu, vyrovnanost i prosociální chování pomáhají dětem vytvářet činnosti a náměty z programu „Kamarád“ i náhodné situace, citlivě využité učitelkou.

Oblast: Dítě a svět Dětí jsou bohatou součástí našeho světa. Rozmanitost nás vede k různým činnostem jeho poznávání – pečeme cukroví, pěstujeme květiny, pečujeme o rybičky, pozorujeme mikroskopem, batikujeme, mažeme chleba, vyrábíme pomazánku, hrajeme divadlo…

Oblast: Dítě a společnost Děti jsou ve společnosti obklopeny hotovými obrazy – hračky, televize, informace,…které ubíjí dětskou fantazii. Proto je nutné ji rozvíjet a to hledáním vlastních názorů, postojů, citů, vůle a to hlavně cestou umění.

Plán aktivit s rodiči Závody - Běh Kovohutěmi Tvořivé dílny – Podzimníčci Drakiáda Zelené čtvrtky – společné hry a tvoření Rodinný sněhulák Mikulášská nadílka „Vánočnění“ Průvod Čarodějnic po vsi, pálení čarodějnic Velikonoční tvoření Pohádkový les…

Plán akcí školy ukázky Vycházka ke konímNávštěva policistky, zdravotnice Opékání na zahraděVánoční nadílka i pro zvířátka Den pro mé zvířátkoKarneval ve Sluníčku Narozeninové dnyNávštěva ve škole Týden pro lesDen otevřených dveří Návštěvy divadelPohádková země v Pičíně Návštěva psů Zahradní noční školka – spaní ve stanech..

Náš týden Pondělí – Dítě a svět – rozmanitost přírody, vývoj, ekologie, všeobecný přehled Úterý – Dítě a společnost – estetika Středa – Dítě a psychika – matematické představy, fantazie, řeč Čtvrtek – Dítě a jeho tělo – Sportovní školička Pátek – Dítě a ten druhý – program Kamarád Realizace probíhá v týdenních nebo 14.denních cyklech s vybraným tématem př. Co se skrývá za dveřmi, Pohádky ve verších, Týden v pohybu… Nic není dogma, vše se řídí potřebami dětí, kreativitou nebo spontánní situací.

Každý 1-2 školní roky měníme zaměření ŠVP celoročním doplňkovým programem : Celým školním rokem nás provází praktické a intelektové činnosti a akce, některé i s rodiči, zaměřené určitým směrem. Například: „Zachraňte modrou planetu“-ekologie, „Země bezpečí a zdraví“- bezpečnost nebo „Můj dům, můj hrad“- příslušnost k místu, kde žijeme.