Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kombinovaná doprava Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Advertisements

Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
Konstrukce CNC strojů I. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
K O N T E J N E R Y. K O N T E J N E R Y Kontejnerový terminál v Bremerhavenu.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Technická základna silniční nákladní dopravy Předmět: Ing. František Lachnit, Ph.D.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1. Požární ochrana Obor:Elektrikář.
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
REGÁLOVÉ ZAKLADAČE - jsou skladovacím zařízením, které zajišťuje obsluhu regálů v úzkých manipulačních uličkách - navazují na stohovací jeřáby - jejich.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchodní sklady (technické charakteristiky a vybavení)
2 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY 3 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY PATŘÍ MEZI BEZKOLEJOVÉ MECHANIZAČNÍ PROSTŘEDKY POHYBUJÍ SE PO VODOROVNÉ PLOŠE TAŽENÍM NEBO TLAČENÍM PRACOVNÍKŮ.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zajištění obsluhy všech uzlu dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad strojů a zařízení pro svislou dopravu ve.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Optický kabel (fiber optic cable)
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-03
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Úvod do dopravy a přepravy
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Jednotný evropský železniční prostor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
Technické prostředky v požární ochraně
Talíř a příbory Pravo-levo.
Systémy řízení silniční dopravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Katedra výrobních strojů a konstruování - 340
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 1_Z2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Doprava ČR.
PREZIDENTSKÝ VLAK 2018 Národní technické muzeum připomíná ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky jízdou.
Orientujeme se v prostoru
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kombinovaná doprava Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní terminologie pro kombinovanou dopravu (přepravu) Multimodální přeprava – přeprava zboří nejméně dvěma různými druhy dopravy Intermodální přeprava - multimodální přeprava zboží v jedné a téže přepravní jednotce, která postupně užije různých druhů dopravy bez manipulace se samotným zbožím při měnících se druzích dopravy

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kombinovaná přeprava - intermodální přeprava, kdy převážná část trasy se uskutečňuje po železnici, vnitrozemskou vodní cestou nebo na moři přičemž počáteční (svoz) a nebo závěrečná část (rozvoz) probíhá po silnici a je zpravidla co nejkratší

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Přepravní prostředky pro kombinovanou dopravu Pro přepravu země – země nebo země – voda: - kontejnery - výměnné nástavby - návěsy - podvojné návěsy - jízdní souprav podvojný návěs (železnice – silnice): silniční návěs uzpůsobený svou konstrukcí k nasazení na speciální železniční podvozky pro přepravu po železnici a schopný k zařazení do vlakové soupravy

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dělení kombinované dopravy (s ohledem na řidiče tažného vozidla) doprovázená - doprava silničních vozidel jiným druhem dopravy (např. vlakem nebo lodí) doprovázených jejich řidičem nedoprovázená - přeprava silničních vozidel nebo jejich částí jiným druhem dopravy (např. vlakem nebo lodí) nedoprovázených jejich řidiči (zahrnuje též přepravu kontejnerů a výměnných nástaveb)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pro kombinovanou dopravu je potřeba budovat terminály, kde se uskutečňuje překládka ze silničních vozidel na železniční vozy nebo nakládka silničních souprav na železniční vozy.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti N á zevM í sto Vnitřn í plocha překladi š tě (přibližně) v m 2 ČD-DUSS Termin á l, a. s. Lovosice15000 Maersk Czech Rep., Ltd Měln í k METRANS Praha Praha - Uhř í něves ČSKD INTRANS, a. s.Praha - Žižkov25000 Děč í n - Loub í, portDěč í n KP LovosiceLovosice21000 Lovosice-Prosmyky, portLovosice2000 Měln í k portMěln í k METRANS PlzeňNýřany40000 ČSKD INTRANS, a. s. Přerov, Horn í Mo š tenice T-Port, s. r. o. Ú st í nad Labem METRANS Zl í nZlin - L í pa Terminal Ostrava-PaskovOstrava31000 Terminály v České republice, stav 2009 Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Výhody kombinované dopravy silnice - železnice - ekologie - zrychlení dopravy na větší vzdálenosti - přeprava i v noci, v neděli, o svátcích - neprojevují se zde silniční jevy – kongesce, neprůjezdnost při dopravních nehodách - minimalizace vlivu počasí na jízdu - snížení fyzického a psychické zátěže řidičů

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nevýhody kombinované dopravy silnice - železnice - finanční náročnost budování terminálů - nutnost používání speciální železničních vozů - finanční náročnost přepravy – (zatím)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Technická základna kombinované dopravy - překladiště - kontejnerová - pro manipulaci s jízdními soupravami - překládací prostředky - silniční dopravní prostředky - železniční dopravní prostředky - kontejnery

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Překladiště - příjem a výdej kontejnerů, jejich svoz a rozvoz k přepravcům, návěsů a jízdních souprav - součástí jsou: - překládací koleje - pozemní komunikace - provozní budovy - servisní středisko

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Překládací prostředky - portálové jeřáby s uchopovacím zařízením - mobilní překladače

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Silniční dopravní prostředky - mobilní překladače a nakladače - kontejnerové návěsy – přípojné vozidlo bez podlahy s fixačními prostředky pro kontejnery

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Železniční dopravní prostředky Pro přepravu kontejnerů: - plošinové kontejnerové vozy – vůz s podlahou,bez bočnic, s fixačními prostředky pro uchycení kontejnerů

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pro přepravu silničních návěsů: kapsový železniční vůz - železniční vůz vybaven pevnou prohlubní pro kola návěsů Tyto vozy jsou opatřeny pevnou prohlubní, tj. sníženou částí podlahy vozu, do které se umístí kola silničního návěsu a jeho točna spočívá na nesnížené části podlahy. Nakládka a vykládka silničního návěsů se děje vertikálně (zdvih pomocí jeřábu, nebo jiného manipulačního prostředku

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Podvojné návěsy Podvojný návěs – konstrukčně upravený silniční návěs, který umožňuje podsunout železniční podvozky, pomocí nichž se potom pohybují po železnici. Rychlost až 160 kmh -1 (kotoučové brzdy).

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pro přepravu celých jízdních souprav - kombinovaná doprava doprovázená, ve vlakových soupravách jsou zařazeny osobní a lehátkové vozy. Nízkoplošinové vozy s koly o malém průměru - pro přepravu RO-LA (Rollende Landstrasse), horizontální manipulace – nájezd celých souprav

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Syst é mu ACTS (Abroll-Container-Transport-System) - je efektivním spojením výhod železniční a silniční dopravy. Na větší vzdálenosti je využívána výhodnější železniční doprava, pro rozvoz na menší vzdálenosti slouží nákladní automobily, které v odvalovacích kontejnerech přepraví zboží na místo i bez železničního napojení. - systém nevyžaduje speciální překládací zařízení, manipulace je možná u každé koleje, podél které je volný prostor alespoň 10 m od její osy pro pohyb silničních dopravních prostředků.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Prvky systému: odvalovac í kontejnery ACTC V současn é době se vyr á b í zhruba 30 z á kladn í ch typů, s nimiž lze zajistit přepravu snad každ é ho materi á lu: - skř í ňov é uzavřen é - n á držkov é (pro přepravu suchých substr á tů) - sila (pro přepravu cementu a om í tkových směs í ) - otevřen é s vykl á pěc í m zadn í m čelem - izotermick é - plo š inov é aj. Kontejnery ( 5950 x 2500 x max podle typu) svou konstrukc í odpov í daj í požadavkům UIC 591 a normě EN ACTS

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kontejnery ACTC

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Automobilové nosič/překladače kontejnerů ACTC Umožňují kromě vlastní přepravy kontejnerů také veškeré manipulace s nimi včetně jejich nakládky a vykládky z a na: - železniční vůz - automobilový přívěs - rampy - manipulační plochy - vykládku substrátu sklápěním (úhel sklopení stupňů)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Plošinový železniční vůz Čtyřnápravový plošinový vůz řady Slps je opatřen otočnými nosiči pro uchycení odvalovacích kontejnerů ACTS. Používají se železniční vozy se třemi kontejnery.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Výhody systému: - kombinace původních výhod silniční nákladní dopravy s přednostmi dopravy železniční - efektivní doprava z domu do domu bez překládky zboží - flexibilita - rychlá a jednoduchá manipulace - úspora speciálních překládacích mechanismů - kompatibilita se zahraničními přepravními systémy - variabilita kontejnerů umožňuje přepravu všech druhů substrátů jedním typem železničního vozu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nevýhody systému: - jednoúčelovost železničních vozů – jen pro kontejnery ACTC - jednoúčelovost automobilových nosičů, nedají se přepravovat kontejnery ISO

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Opatření EU pro rozvoj kombinované dopravy V Evropě se jako účinné řešení jeví náležitý rozvoj kombinované dopravy, založený na efektivním využívání ekologicky přijatelnější železniční a vodní dopravy ve vhodné vazbě na dopravu silniční. Základním dokumentem je Dohoda o nejdůležitějších trasách mezinárodní kombinované dopravy a souvisejících objektech z roku 1991 (AGTC).

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Podle této Dohody AGTC procházejí Českou republikou tyto nejdůležitější trasy kombinované dopravy: C-E 40 Le Havre – Paris – Forbach – Frankfurt (M) – Schirnding – Cheb – Plzeň – Praha – Olomouc – Hranice na M. – Ostrava / Púchov – Žilina – Košice – Čierna n/T – Lvov, C-E 55 Stockholm – Trelleborg – Sassnitz Hafen – Berlin / Seddin – Bad Schandau – Děčín – Praha – Linz – Salzburg – Villach – Tarvisio – Bologna / Trieste, C-E 551 Praha – Horní Dvořiště – Linz – Selzthal – St. Michael, C E 59 Swinoujscie – Szczecin – Wroclaw – Miedzylesie – Lichkov – Česká Třebová, C-E 61 Stockholm – Trelleborg – Sassnitz Hafen – Berlin / Seddin – Bad Schandau – Děčín – Nymburk – Brno – Břeclav – Komárom / Hegyeshalom – Budapest, C-E 65 Gdynia – Gdaňsk – Katowice – Petrovice u K. – Ostrava – Břeclav – Wien – Villach – Jesenice – Ljubljana – Rijeka, C E 65 Nowa Sol – Wegliniec – Zawidow – Frýdlant v Č. – Liberec – Turnov – Praha,

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti

Doplňky a zajímavosti:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zdroje: sb300.html systemem-acts/vozovy-park/