Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Advertisements

Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_08 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Komplexní čísla – grafické řešení nerovnic s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_15.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_768.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Lomené výrazy – smysl výrazu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
VY_32_INOVACE_83. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Užití geometrické posloupnosti Název sady:Posloupnosti a finanční matematika.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Mocniny s racionálním exponentem II.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
VY_32_INOVACE_91.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
VY_32_INOVACE_85.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Aritmetická posloupnost - součet
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Matematika Parabola.
Sčítání lomených výrazů
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_94.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Úpravy algebraických výrazů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_64.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Transkript prezentace:

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Datum vzniku: – Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

Anotace Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) je zopakovat a procvičit probranou látku i ukázat studentům souvislosti mezi jednotlivými tématy tak, aby si vytvořili určitý nadhled při řešení matematických příkladů. Cvičení jsou seřazena od lehčích ke složitějším, příklady na sebe často tematicky a metodicky navazují. Studenti si zopakují základní metody řešení příkladů, prohloubí si matematické myšlení. 2

2.1 Vysvětlete na příkladu postup při úpravě výrazu a určete podmínky řešení: a) 3 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.1 Vysvětlete na příkladu postup při úpravě výrazu a určete podmínky řešení: b) 4 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.2 Rozložte v součin podle vhodného vzorce: a) b) 5 VÝSLEDEK: VZOREC:

2.2 Rozložte v součin podle vhodného vzorce: c) 125k 3 -1 d) 6 VÝSLEDEK: VZOREC:

2.2 Rozložte v součin podle vhodného vzorce: e) f) POSTUP: VÝSLEDEK: VZOREC: POSTUP: VZOREC:

2.2 Rozložte v součin podle vhodného vzorce: g) 8 VÝSLEDEK: VZOREC:

2.3 Zjednodušte a určete podmínky : a) 9 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: POSTUP: ŘEŠENÍ:

2.3 Zjednodušte a určete podmínky : b) 10 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.3 Zjednodušte a určete podmínky : c) 11 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.3 Zjednodušte a určete podmínky : d) 12 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.3 Zjednodušte a určete podmínky : e) 13 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.4 Zjednodušte a určete podmínky : 14 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.5 Zjednodušte a určete podmínky : 15 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.6 Zjednodušte a určete podmínky : 16 ŘEŠENÍ ÚVOD: PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ POKRAČOVÁNÍ:

2.7 Dělte, uveďte podmínky pro dělitele a proveďte zkoušku: a) 17 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.7 a) Zkouška: 18 ŘEŠENÍ:

2.7 Dělte, uveďte podmínky pro dělitele a proveďte zkoušku: b) 19 PODMÍNKY: VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

2.7 b ) Zkouška: 20 ŘEŠENÍ:

2.8 Vypočítejte: a)Dodržujte prioritu operací. 21 NÁPOVĚDA : VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ :

2.8 Vypočítejte: b)(-2) 2 =(-2)*(-2)= =- 2 2 =-4 22 NÁPOVĚDA : VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ :

2.9 Vypočítejte a porovnejte řešení v obou případech: a) b) 23 VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ:

Zdroje pro textovou část KUBÁT, Josef, Dag HRUBÝ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 195 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN HUDCOVÁ, Milada, Libuše KUBIČÍKOVÁ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 415 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN Vlastní příklady. 24

Seznam zdrojů pro použité obrázky Vlastní obrázky. 25