Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Další operace s vektory
VY_32_INOVACE_67.
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Obecná rovnice přímky - procvičování
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
19. Kreslení závitových spojů Technická dokumentace pro 1. ročník
Kvadratické nerovnice
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
„EU peníze středním školám“
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Matematika Operace s vektory
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Rovnice s absolutní hodnotou I.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_65.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Matematika Elipsa.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_MAT_VA_10 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení kvadratických nerovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
17. Tolerance a drsnost na výkrese
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Transkript prezentace:

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Datum vzniku: – Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

Anotace Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) je zopakovat a procvičit probranou látku i ukázat studentům souvislosti mezi jednotlivými tématy tak, aby si vytvořili určitý nadhled při řešení matematických příkladů. Cvičení jsou seřazena od lehčích ke složitějším, příklady na sebe často tematicky a metodicky navazují. Studenti si zopakují základní metody řešení příkladů, prohloubí si matematické myšlení. 2

3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. a) 3 ŘEŠENÍ: POSTUP:

3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. b) 4 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. c) 5 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. a) 6 ŘEŠENÍ:

3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. b) 7 ŘEŠENÍ:

3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. c) 8 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.3 Řešte v R rovnici: a) 9 ŘEŠENÍ:

3.3 Řešte v R rovnici: b) 10 VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ V I 1 : ŘEŠENÍ V I 2 :

3.3 Řešte v R rovnici: c) 11 POSTUP: ŘEŠENÍ V I 1 :

3.3 c) 12 ŘEŠENÍ V I 1 ŘEŠENÍ V I 2 : ŘEŠENÍ V I 3 : VÝSLEDEK:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: a) (x) 13 ŘEŠENÍ:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: b) (b) 14 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: c) (c) 15 POsTUP: ŘEŠENÍ:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: d) (t 1 ) 16 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: e) (d) 17 POSTUP: ŘEŠENÍ:

3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: f) 18 ŘEŠENÍ:

Zdroje pro textovou část KUBÁT, Josef, Dag HRUBÝ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 195 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN HUDCOVÁ, Milada, Libuše KUBIČÍKOVÁ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 415 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN Vlastní příklady. 19

Seznam zdrojů pro použité obrázky Vlastní obrázky. 20