Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Datum vzniku: – Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Anotace Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) je zopakovat a procvičit probranou látku i ukázat studentům souvislosti mezi jednotlivými tématy tak, aby si vytvořili určitý nadhled při řešení matematických příkladů. Cvičení jsou seřazena od lehčích ke složitějším, příklady na sebe často tematicky a metodicky navazují. Studenti si zopakují základní metody řešení příkladů, prohloubí si matematické myšlení. 2
3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. a) 3 ŘEŠENÍ: POSTUP:
3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. b) 4 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.1 Popište postup při řešení lineární rovnice na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. c) 5 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. a) 6 ŘEŠENÍ:
3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. b) 7 ŘEŠENÍ:
3.2 Popište postup při řešení lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli na příkladu a vyjmenujte, jaké jsou možné výsledky. c) 8 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.3 Řešte v R rovnici: a) 9 ŘEŠENÍ:
3.3 Řešte v R rovnici: b) 10 VÝSLEDEK: ŘEŠENÍ V I 1 : ŘEŠENÍ V I 2 :
3.3 Řešte v R rovnici: c) 11 POSTUP: ŘEŠENÍ V I 1 :
3.3 c) 12 ŘEŠENÍ V I 1 ŘEŠENÍ V I 2 : ŘEŠENÍ V I 3 : VÝSLEDEK:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: a) (x) 13 ŘEŠENÍ:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: b) (b) 14 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: c) (c) 15 POsTUP: ŘEŠENÍ:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: d) (t 1 ) 16 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: e) (d) 17 POSTUP: ŘEŠENÍ:
3.4 Z daného vztahu vyjádřete veličinu uvedenou v závorce: f) 18 ŘEŠENÍ:
Zdroje pro textovou část KUBÁT, Josef, Dag HRUBÝ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 195 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN HUDCOVÁ, Milada, Libuše KUBIČÍKOVÁ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 415 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN Vlastní příklady. 19
Seznam zdrojů pro použité obrázky Vlastní obrázky. 20