Diplomový seminář Katedra Financí a Účetnictví Obor účetnictví a daně Diplomové a bakalářské práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Referát, abstrakt Mgr. Anna Vitásková.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Koordinátoři ICT Organizační informace
Příprava zapisovatelů na SZZ
Jak psát projekt a bakalářskou práci. Termíny Dnes : Zadání projektu : odevzdání projektu : zveřejněn rozpis prezentací Týden
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
5. Prezentace výsledků experimentální práce
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
2006 Úpravy směrnice a prováděcího předpisu pro eVŠKP na UTB ve Zlíně.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
5. ročník Mg. studia do podání přihlášky ke SZZ do odevzdání diplomové práce v tištěné a elektronické formě.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Diplomový seminář úvodní přednáška 11. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 20.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Bakalářská práce Zbyněk Svozil. Charakteristika bakalářské práce Bakalářská práce je v bakalářských studijních programech nejzávažnější písemnou prací,
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – III.část.
M ETODIKA ZPRACOVÁNÍ ZÁVĚREČNÉ PRÁCE 1 Účel práce; 2 Zadání, vedoucí práce, konzultant a oponent; 3 Termín odevzdání a rozsah práce; 4 Etapy zpracování.
Obhajoba bakalářské práce Pokyny k obhajobě (včetně šablony) pro obor PODNIKOVÁ EKONOMIKA A MANAGEMENT KVĚTEN 2016.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE je určena pro žáky 9. tříd Hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi, vhodně doplnit učivo základní školy a ověřit získané.
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
Diplomový seminář úvodní přednáška
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Zpracování ročníkových prací – letní semestr
Obhajoba bakalářské práce
Vzor individuální prezentace
Citační a bibliografické databáze:
Vzor individuální prezentace
Bakalářská práce / Diplomová práce
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Diplomový seminář úvodní přednáška
Diplomový seminář úvodní přednáška
Transkript prezentace:

Diplomový seminář Katedra Financí a Účetnictví Obor účetnictví a daně Diplomové a bakalářské práce

Charakteristické znaky závěrečné práce Důraz je kladen: – na vědecký charakter práce; – schopnost ze strany studenta formulovat výzkumný problém; – Výzkumný problém řešit pomocí dosažitelných nástrojů;

Je zapotřebí: zvolit vhodnou metodiku řešení formulovaného problému; pracovat s vědeckou literaturou; vyvodit patřičné závěry plynoucí z řešení problému; v závěru formulovat vlastní přínos k řešené problematice.

Odlišnost bakalářské a diplomové práce Důraz u bakalářských prací je kladen na uplatnitelnost v praxi – Podstata bakalářského vzdělání spočívá v okamžité uplatnitelnosti v praxi. Důraz u diplomových prací je kladen na schopnost ve větší míře pracovat s vědeckou českou i cizojazyčnou literaturou a schopnost řešit zvolený problém pomocí dostupných vědeckých metod (případné další propracování teorie – konstrukce teoretických modelů). – Podstata magisterského vzdělání by měla směřovat k možnosti vědecké práce a případného dalšího vyššího vzdělávání – Diplomová práce nicméně rovněž obsahuje praktickou aplikaci řešeného problému, ta však slouží k potvrzení či vyvrácení teoretických aspektů

Rozdíly: Rozsah prací: – Bakalářská práce – 35 až 45 stran – Diplomová práce – 45 až 65 stran ( v obou případech bez příloh ) Struktura práce – Bakalářské práce – větší důraz na praktickou část – Diplomová práce – důraz kladen na teoreticko- metodickou část

Termíny pro odevzdání práce Zadání práce vytištěné z IS/STAG a podepsané kompetentními osobami: je součástí jak bakalářské, tak i diplomové práce, vkládá se do BP či DP jako druhý list, k vyzvednutí sekretariát katedry. Práce budou na katedře odevzdány nejpozději do: – – bakalářské práce – – diplomové práce Viz harmonogram studia Viz seminář k bakalářské práci Doc. Tvrdoň (LMS Moodle)

Zadání (téma) práce (to už máte v podstatě za sebou ) Katedry vypisují návrh témat Vždy je ale možné diskutovat o výběru tématu práce s vedoucím práce a zvolit si téma vlastní v souladu se studovaným oborem Dříve než se zvolí téma: -Ujasnit si o čem chci psát -Najít a prostudovat si příslušnou literaturu k tématu -Viz - elektronická databáze v knihovně (zaměření a obsah tématu) -Ověřit si existenci a dostupnost sekundárních dat -Případně si promyslet možnost získání primárních dat (např. dotazování) Diskutujte pravidelně s vedoucím práce

Pozornost věnujte překladu názvu práce (bude na Vašem diplomu )

Výběr literatury Zpravidla by se mělo jednat o odborné knihy, odborné články, relevantní internetové zdroje !! aktuálnost literatury a časové období zpracování Vaší práce

Skladba diplomové/bakalářské práce Povinné části závěrečné práce: – Desky diplomové práce – přední strana – Titulní strana diplomové práce – Zadání diplomové práce – Abstrakt v českém (slovenském) jazyce a v jazyce anglickém – Obsah diplomové práce – Úvod diplomové práce – Textová část diplomové práce – Závěr diplomové práce – Seznam použitých pramenů a literatury – Seznam použitých zkratek – Přílohy (jako jediná část nemusí být součástí vazby) Veškeré informace týkající se vzhledu jsou řešeny šablonou → je dostupná na školním intranetu

Abstrakt Abstrakt je redukovaný text, který charakterizuje obsah dokumentu bez rozlišování autorství abstraktu, bez doplňkových informací, bez vlastní interpretace a hodnocení dokumentu. Základními vlastnostmi abstraktu jsou výstižnost, přehlednost, jasnost, stručnost, přesnost, objektivnost a čtivost. Abstrakt se uvádí v jazyce českém (slovenském) a jazyce anglickém, jednotlivé abstrakty mají rozsah 50 – 100 slov (tj. 6 až 10 řádků) – uvádí se na třetím listu DP/BP

Skladba závěrečné práce Úvod diplomové práce Úvod obsahuje zdůvodnění významu zvoleného tématu, cíl práce a zvolenou metodiku řešení problému. Zároveň je první očíslovanou stranou práce. Předchozí listy nejsou započteny do pořadí. DP či BP se dělí do dvou částí: na teoretickou část a praktickou (aplikační) část. PRAVIDLEM → vyváženost proporcí mezi hlavními částmi práce v počtu stran.

Textová část diplomové práce Text diplomové práce se člení do kapitol a podkapitol. Hlavní kapitoly začínají vždy na nové stránce. Všechny kapitoly a podkapitoly v práci se průběžně číslují arabskými číslicemi. Pozor na příliš krátké kapitoly Výjimku tvoří kapitola Úvod, Závěr, Resumé, Seznam literatury, Seznam zkratek, Seznam příloh. Tyto kapitoly nejsou očíslovány!!!

Závěr práce obsahuje zhodnocení dosažených výsledků a je navázán na v úvodu definovaný cíl práce! představuje především shrnutí poznatků a nejpodstatnějších myšlenek práce. Jsou-li součástí úvodu hypotézy, vědecké otázky → závěr musí obsahovat jejich ověření (verifikaci či falzifikaci), popř. lze vložit i poslední kapitolu před závěrem, pokud bude obsáhlejší NÁVRHY A DOPORUČENÍ formuluje student na základě informací z teoretické a praktické části.

Použitá literatura a prameny Seznam použitých pramenů a literatury Jednotlivé položky v seznamu jsou řazeny abecedně podle příjmení autora. V případě použití metody číselných citací je každá položka opatřena pořadovým číslem použitým v odkazech na publikace. Literatura je vepsána dle normy a pravidel pro psaní bakalářských a diplomových prací (viz metodický pokyn OPF)OPF Autorská etika je morální zásadou - soubor nepsaných pravidel, který by měli autoři dodržovat při publikování textů a jiných produktů duševní a tvůrčí činnosti. Tato pravidla především stanovují následující zásady: uveřejňovat jen pravdivá sdělení nezveřejňovat stejné výsledky opakovaně nepřivlastňovat si cizí myšlenky a nápady důsledně citovat jiné autory, pokud jsou použity ve vlastní práci jejich myšlenky nebo texty

Citace Za původnost práce a dodržování litery autorského zákona, jakož i za uvedení přehledu použité literatury a přesné citace ručí student (= autor). V případě porušení těchto pravidel nebude práce uznána a disciplinární řízení může na fakultě vést až k vyloučení ze studia (vč. reakce poškozených autorů).

Citace Je psána kurzívou (pokud se jedná o přesnou citaci) Základní zásada: Vše, co je citováno v textu, musí být uvedeno v seznamu literatury a současně vše, co je uvedeno v seznamu literatury, musí být průběžně citováno v textu, přičemž student využívá způsob citování ve formě → Příjmení (rok) neboli tzv. Harvardský systém.

Typy citací – krátké citace, které jsou integrální součásti myšlenky sdělované v námi psané větě uvádíme přímo v této větě (samozřejmě v uvozovkách, s odkazem na zdroj a stranu, z grafického hlediska používáme kurzívu; je-li citát samostatnou větou, uvádíme ji i s velkým prvním písmenem), – dlouhé citace a citace, které jsou námi rozebírány a komentovány, uvádíme v rámci odstavce a to nejlépe v odsazení tabelátorem, i zde je z grafického hlediska použita kurzíva – krátké či delší, které jsou doplňkové, či ilustrační uvádíme v poznámce pod čarou (opět v uvozovkách s odkazem na zdroj a stranu),

Přílohy práce Seznam příloh obsahuje seznam názvů příloh, které jsou samostatně očíslované arabskými číslicemi. Přílohy obsahují rozsáhlejší grafické práce, obrázky, tabulky, fotografie a další práce, které nemohly být zařazeny do textu. Přílohy se nepočítají do rozsahu práce. Přílohy mohou být v dokumentu svázány, mohou být připojeny volně, mohou být umístěny do kapsy na vnitřní straně zadní desky vazby (např. diskety) nebo při velkém rozsahu mohou být svázány do samostatného svazku. Obecně platí, že pokud tabulka, schéma, graf či jiné znázornění přesahuje 1/3 strany, nemělo by být součástí vlastního textu, ale mělo by tvořit samostatnou přílohu.

Stylizace textu Používá se: většinou trpný rod (….bylo stanoveno ….) odborný jazykový styl (terminologie příslušného vědního oboru), stručnost, přesnost Vyhýbejte se dlouhým a složitým souvětím (kdy se pak student „ztratí“ → gramatické chyby) Není přípustný „hovorový styl“ (snaha o upoutání posluchačů při přednášce, podnikový slang, novinářský žargon… ) Vyvarujte se citově zabarvených slov

Postup při zpracovávání práce Při přípravě BP/DP nutno postupovat jinak, než při běžném studiu. Zde již nejde o zvládnutí určitého oboru a předmětu, ale jde o jednoznačně účelové studium a výzkum. Je nutno kriticky hodnotit studované texty z hlediska jejich významu pro dosažení cíle BP/DP. Doporučuje se studium v rámci přípravy BP/DP a všechny kroky výzkumu soustavně dokumentovat. Diplomant by neměl připustit „chaos“ v materiálech a získaných poznatcích.

Doporučení Pravidelná konzultace s vedoucím práce Práci si po sobě velmi důsledně přečtěte Dejte práci přečíst i někomu jinému (sami už překlepy pravděpodobně neuvidíte) ZÁLOHOVAT, ZÁLOHOVAT, ZÁLOHOVAT

Odevzdání práce na katedru (paní Marcela Beránková) Termín → viz harmonogram dva výtisky + v elektronické podobě na CD (na nosiči nic nepište). – Současně student zkopíruje svou závěrečnou práci do IS/STAG. Soubor musí být uložen s názvem ve formátu: OPF_Prace_Rok_Zkraceny_nazev_Prijmeni_Jmeno.pdf Např. OPF_B_16_Marketingovy_plan_hotelu_Novak_Jan.pdf OPF_D_16_Prodejni_program_hotelu_Stach_Jiri.pdf Název musí obsahovat i podtržítka kvůli jednotné evidenci. V názvu souboru se nesmí vyskytovat česká diakritika. Současně student vyplní potřebné údaje v databázi IS/STAG v nabídce „Absolvent“ – „Vysokoškolské kvalifikační práce“ tyto záložky: Základní údaje; Názvy práce; Zadání; Anotace, Přílohy; Soubory; Osoby – nezapomenout na klíčová slova!!!!

Před státní zkouškou Každý student má právo se před státní závěrečnou zkouškou seznámit s posudky k závěrečné práci: – Posudek vedoucího diplomové práce – Posudek oponenta Při odevzdávání práce nahlásíte na katedře jméno oponenta Doručení posudku na katedru zajišťuje student, a to včetně formuláře o oponentovi. V případě, že je oponent člen naší katedry, student na katedru zároveň s odevzdáním BP, DP doručí formulář o oponentovi, samotný posudek pak pedagog na katedru odevzdá sám.

OBHAJOBA závěrečné PRÁCE Dobře připravenou prezentací může být konečné hodnocení diplomové práce zlepšeno. Ale i naopak . Při přípravě prezentace práce je nutné důkladně se seznámit s hodnotícími posudky a připravit si argumenty k reakci na dotazy a připomínky. K větší účinnosti je vhodné použít technických prostředků (maximálně 5-6 obrázků bez zvukových doprovodů a efektů).

Průběh obhajoby Prezentace diplomové práce by neměla trvat déle než 10 minut. Na začátku obhajoby bakalářské či diplomové práce je nutné seznámit členy komise s: – tématem práce (obvykle hned úvodní snímek), – cílem práce, – zvoleným postupem práce, – především výsledky práce – splnění cíle, možné je i využití grafů a tabulek, je-li to vhodné z hlediska naplnění cíle.

Závěrem: Tato prezentace nenahrazuje metodické pokyny, které jsou závazné a vždy sledujte zejména aktualizaci termínů Diskuze