Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Product. 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 2 KOMPLEXNÍ VÝROBEK JÁDRO VÝROBKU CENA KVALITA ZNAČKA SERVIS SLUŽBY.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Product. 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 2 KOMPLEXNÍ VÝROBEK JÁDRO VÝROBKU CENA KVALITA ZNAČKA SERVIS SLUŽBY."— Transkript prezentace:

1 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Product

2 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 2 KOMPLEXNÍ VÝROBEK JÁDRO VÝROBKU CENA KVALITA ZNAČKA SERVIS SLUŽBY ZÁRUKA BALENÍ DODACÍ PODMÍNKY

3 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 3 VÝROBEK Spotřební zboží běžné zboží (každodenní, impulzivní, mimořádné) zvláštní zboží (plánování, srovnávání - značka, kvalita, cena) (dražší, širší sortiment) speciální zboží (luxus, móda, cena nerozhoduje, zákazník si jej sám vyhledá) nevyhledávané Kapitálové statky materiál (suroviny - přírodní,zemědělské; polotovary) součástky (finální výrobky – stávají se součástí jiných výrobků) investiční zařízení (stavební, nestavební) pomocný materiál (nejsou přímou součástá výrobku)

4 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 4 Výrobková diferenciace forma (velikost, tvar, fyzická struktura) vlastnosti kvalita výkonu kvalita shody trvanlivost spolehlivost opravitelnost styl, estetika,design

5 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 5 Diferenciace služeb snadné objednání dodání instalace zaškolení zákazníků rady zákazníkům údržba a opravy

6 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 6 Sortiment jednotlivé položky výrobků ve výrobkových řadách šíře měřena počtem výrobků rozšíření sortimentu – změna, přidání vlastností výrobku vstup na nové trhy „vytlačení“ konkurence „kanibalizce“ vertikální vs. horizontální výrobkové řady

7 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 7 Značka jeden z rozhodujících faktorů v rozvoji obchodu odlišuje od konkurence pomáhá identifikovat výrobek  jméno  symbol  číslo  tvar  kombinace předchozích ochranná známka (nutná registrace, zajištěná právní ochrana)

8 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 8 Atributy značek schopnost se odlišit krátké jméno snadno vyslovitelné zapamatovatelné bez vedlejších významů sděluje image snižuje množství potřebných informací k rozhodování vede ke konzistenci v nákupním chování základem marketingové komunikace  identifikátor, motiv reklamní kampaně, stimulace prodeje stávajícího sortimentu

9 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 9 Generická značka neznačkové výrobky zboží je jednoduše zabaleno často je výrobce neznámý nižší cena kvalita odpovídá nízké ceně mají na trhu své místo i okruh zákazníků malé náklady na reklamu, nízká úroveň prodeje

10 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 10 Další typy značek Značka výrobce ten, kdo výrobek vyrobí jej označí svoji značkou výrobce odpovídá za kvalitu výrobku Značka vlastní je značka obchodních firem velkoobchodních nebo maloobchodních Ahold, Tesco. Kaufland… obchod nese odpovědnost za kvalitu

11 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 11 Další typy značek Kmenová značka mnoho výrobků je označeno jednou značkou výhoda - náklady na reklamu pro všechny dohromady nevýhoda- pokud výrobek propadne??? Individuální značka pro každý výrobek zvlášť vysoké náklady na reklamu pokud výrobek propadne, nevztahuje se to na ostatní výrobky

12 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 12 Země původu vyvolává asociace zejména spojené s kvalitou výrobku dovážené vs. místní výrobky (zemědělské produkty) výrobek identifikován se zemí výroby (hodinky) image země  ovlivňuje image výrobku  může ovlivnit volbu jména značky

13 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 13 Obal fyzický obal a etiketa Funkce ochrana výrobku podpora při dopravě poskytování informací vzbuzuje pozornost může vyvolat pozitivní emoce spoluvytváří image výrobce někdy nazýván „pátým P“ (package)

14 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 14 Obal Vlastnosti tvar grafické řešení barva font text materiál recyklovatelnost šetrnost k životnímu prostředí

15 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 15 Životní cyklus výrobku čas Objem prodeje uvedení růst zralost úpadek

16 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 16 Jiné tvary ŽC výrobku móda výstřelky nový život styl

17 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 17 Vývoj nového výrobku 1. Výběr námětů 2. Třídění nápadů 3. Vývoj a testování koncepce 5. Obchodní analýza 6. Vývoj výrobku 7. Testování trhu 8. Komercionalizace 4. Vývojmarketingové strategie

18 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 18 Výběr námětů Kde vzít nové nápady a náměty??? - na úseku technického rozvoje/ pouze velké firmy/ - od ostatních pracovníků - od zákazníků - od konkurence - od managementu

19 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 19 Techniky tvorby nových nápadů Seznam vlastností- sestavení hlavních vlastností existujícího výrobku a jejich následnou modifikaci s cílem zdokonalit výrobek

20 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 20 Silné vztahy Sestaví se seznam několika předmětů a hledají se vzájemné vztahy

21 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 21 Morfologická analýza Je nutná identifikace strukturálních veličin problému a zkoumání jejich vzájemných vztahů /při řešení komplexních problémů/

22 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 22 Brainstorming Stimulace skupinového tvůrčího myšlení skupina 6-10 lidí ne déle než 1 hodinu na dané téma lidé chrlí proud nápadů 4 doporučení: - kritika je zakázána, neformálnost je vítána,množství je povzbuzující, kombinace

23 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Třídění nápadů Redukce nápadů z hlediska jejich přitažlivosti a praktičnosti forma se musí vyvarovat dvou chyb: - opomenutí: opustí nápad, který je dobrý /NENÍ NIC JEDNODUŠŠÍHO, NEŽ KRITIZOVAT CIZÍ NÁPADY/ - chyba pokračování - pokud se špatný nápad dostane dál - co to znamená????

24 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 24 Dále ke třídění Cílem je nalézt a vyloučit špatné nápady co nejdříve. Náklady na realizaci se v každé další etapě zvyšují hodnotící komise stanoví soubor kriterií, podle kterých provádí hodnocení jednotlivých nápadů

25 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Vývoj a testování koncepce Vývoj koncepce Přitažlivé nápady je nutno převést do výrobkové koncepce představa výrobku musí být konkretizována do koncepce výrobku dále vytvořit image výrobku- tj. jaký obraz si spotřebitelé vytvoří o daném výrobku

26 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 26 Testování koncepce Je to ověřování vhodnosti vlastností výrobku z hlediska cílových zákazníků výrobek může být prezentován v symbolické nebo fyzické podobě čím více se podobá realitě tím lépe informace se zjišťují dotazování u potenciálních zákazníků

27 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Vývoj marketingové strategie Zahrnuje 3 části: - popisuje velikost, strukturu a chování cílového trhu, plánované umístění výrobku, velikost prodeje, tržní podíl a cílový zisk - návrh plánované ceny výrobku, distribuční strategie, marketingový rozpočet - dlouhodobý prodej, ziskové cíle, M- mix v čase

28 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Obchodní analýzy Určení prodeje zda prodej bude přinášet zisk odhadování prvních prodejů/ z hlediska času/ odhadování nákladů a zisků - na základě předpovědi prodeje

29 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Vývoj výrobku Pokud návrh výrobku úspěšně projde obchodním testováním, přechází do etapy výzkumu a vývoje, bude převeden do fyzické podoby a výsledkem bude prototyp, který musí splňovat kritéria: je to ztělesnění vlastností výrobku umožní demonstrovat tyto vlastnosti možnost vyrobit za stanovené výr. náklady

30 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Testování trhu Pokud je management spokojen s funkčním i psychologickým provedením výrobku, je potřeba mu dát: název, značku, balení sestavit plán pro testování na trhu cílem testování trhu je zjistit, jak trh reaguje na skutečný výrobek a jak velký je trh.

31 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 31 Rozsah testování trhu Závisí na investičních nákladech Na riziku Na časové tísni Na nákladech na výzkum

32 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Komercionalizace Testování trhu poskytuje dostatek informací pro to, aby se mohl rozhodnout, zda nový výrobek uvést na trh

33 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 33 komercionalizace KDY??? KDE??? KOMU?? JAK???


Stáhnout ppt "10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS Product. 10. VÝROBEK, ZNAČKA A ŽIVOTNÍ CYKLUS 2 KOMPLEXNÍ VÝROBEK JÁDRO VÝROBKU CENA KVALITA ZNAČKA SERVIS SLUŽBY."

Podobné prezentace


Reklamy Google