Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie na různých trzích. Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie na různých trzích. Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence."— Transkript prezentace:

1 Strategie na různých trzích

2 Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence rozdílných strategií „High-Tech“ trhy

3 Proč vstupujeme na mladé trhy? Růst podniku Zajištění budoucnosti podniku Snaha o dosažení prestiže Nutnost obsazení trhu na základě kalkulace a očekávání zákazníků

4

5 Mladé trhy 1.Strategie vstupu na mladý trh 2.Plánování okamžiku vstupu na trh ► Pionýr ► Včasný následovník ► Pozdní následovník 3.Plánování udržení na mladých trzích

6

7

8 Strategie udržení pionýrem- str. celkového trhu Inovace bude mít krátký cyklus životnosti Existuje riziko rychlého imitování Struktura poptávky vyžaduje širokou pohotovost výkonů Výrobek-standardizace,dialog se zákazníkem Cena-vysoká zaváděcí cena Distribuce-pružný distribuční systém Komunikace- informovanost,osobní prodej Zastrašující strategie

9 Strategie udržení včasným následovníkem Tržní situace je podobná pionýrovi V úvahu se berou bariéry vstupu Plánuje směr úderu při vstupu Výrobek- pružné přizpůsobení se zákazníkům Cena- zaměřena podle pionýra Distribuce- neliší se od pionýra komunikace- info o přednostech výobku Obr.12.5 str.217, směr úderu 218

10

11

12 Strategie udržení trhu pozdním následovníkem Strategie imitování Strategie výklenku Inovační strategie

13 Stagnující a smršťující trhy Trhy,kde objem trhu nebude v budoucnu vykazovat míru růstu, popřípadě bude tato míra růstu negativní Důvody: Nasycení trhu Substituční výrobky Demografické a společenské změny

14 Typy strategií 1.Strategie udržení trhu Strategie plánů Požadova- ná tržní pozice SoustředěníDiferenciace Tržní vůdceSoustředná strategie tržního vůdcovství Diferencovaná strategie vůdcovství Nabízející ve výklenku Soustředná strategie výklenku Diferencovaná strategie výklenku

15

16 Strategie úspěšného shluku Strategie silných oblastí podnikání na problematických trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na úspěšných trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na problémových trzích

17 2.Úhybná a ústupová strategie Strategie okamžitého ukončení aktivity podnikatelského oboru Strategie snížení bariér odchodu z trhu Strategie sběrná 3.Kooperační strategie

18

19 Strategie na recesivních trzích Pokles objemu trhu Pokles poptávky Snížená spotřeba Ochabnutí konjunktury ===změna chování tržních subjektů

20 Intenzita recese Trvání recese slabásilná krátkéProcyklické chování Směr vývoje? dlouhé Anticyklické chování Odhad aktuální situace

21

22 Chování během recese Postižení recesí Postižení stagnací Postižení stagnací/recesí

23

24 Výrobek-urychlení anticyklických inovací,dostatek služeb Cena-spíše opatření kondiční a úvěrové politiky Distribuce-přizpůsobivost v odbytové logistice Komunikace-nezměněný rozpočet Flexibilní jednání podniku


Stáhnout ppt "Strategie na různých trzích. Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence."

Podobné prezentace


Reklamy Google