Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Životní cyklus výrobku. Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Životní cyklus výrobku. Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a."— Transkript prezentace:

1 Životní cyklus výrobku

2 Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a stoupají v různých etapách Uplatňování různých strategií S-křivka Zavádění, růst, zralost, pokles

3 Klasický životní cyklus

4 STYL MÓDA MODNÍ HIT Další tvary křivek

5 IDEÁLNÍ TVAR

6 Nejhorší typ životního cyklu

7 Etapa zavádění výrobku na trh Výrobek je uveden na trh Pouze několik konkurentů Prodej roste pomalu Není dosahováno zisku Základní verze výrobku čas prodej

8 Propagace vysoká nízká Strategie rychlého sbírání (Skimming) Strategie pomalého sbírání Strategie rychlého pronikání Strategie pomalého pronikání vysoká Cena nízká

9 Etapa růstu Vstup nových konkurentů růst prodeje Strategie Nové vlastnosti pro výrobky, zdokonalení stylu, Rozšiřuje se sortiment o další provedení Vstup na nové tržní segmenty Nové distribuční kanály čas prodej

10 Etapa zralosti Fáze růstu zralosti Fáze stabilní zralosti Fáze slábnutí zralosti Strategie: Vstup na nové tržní segmenty Získání zákazníků od konkurence Snaha o častější používání výrobku Větší spotřeba při jednom použití Nové a všestrannější použití výrobku Modifikace mixu čas prodej

11 Etapa poklesu Prodej začne klesat - pomalý - rychlý Strategie: Zvyšování investic pro zvýšení konkurenční pozice Výběrové snižování investic Zbavení se výrobku rychlým prodejem

12 NOVÉ VYUŽITÍ NOVÉ TRHY INOVACE ZBAVENÍ SE VÝROBKU Objem prodeje Čas

13

14 USA,Japonsko Záp.Evropa Stř.a vých.Evropa Čas Čas Čas Mezinárodní trhy

15 Vývoj nového výrobku 1) Akvizice 2) Vlastní vývoj nového výrobku

16 Proces vývoje nových výrobků Průzkum námětů Posouzení námětů Vytvoření a ověření koncepce Ekonomická analýza Vývoj výrobku Testování Komercionalizace


Stáhnout ppt "Životní cyklus výrobku. Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a."

Podobné prezentace


Reklamy Google