Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_06.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_06."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L

2 Životní cyklus produktu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Životní cyklus produktu, fáze ŽCP – zavádění, růst, zralost, útlum, marketingové strategie a činnosti v jednotlivých fázích Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Životní cyklus produktu  výrobky mají omezenou životnost  výrobek prochází různými etapami, které představují odlišné požadavky na marketingové chování výrobce a prodejce  zisk je různý v jednotlivých fázích životního cyklu produktu  model životního cyklu pomáhá při marketingovém rozhodování

4 Životní cyklus produktu ZaváděníRůstZralost Útlum Čas Poptávka (tržby) Zisk

5 Životní cyklus produktu – fáze zavádění  tržby rostou pomalu  zakoupí nízké procento zákazníků  ztráta  obvykle nízký počet konkurentů Úkoly pro marketing  informovat zákazníky (informační reklama)  budovat distribuční síť  odstraňovat případné nedostatky produktu  zvolit vhodnou cenovou strategii (viz. dále)

6 Životní cyklus produktu – fáze růstu  tržby rostou rychle  začínáme se dostávat do zisku  zvyšuje se počet konkurentů Úkoly pro marketing  pokračovat v propagaci (informační reklama, přesvědčovací reklama)  pokračovat v budování distribuční sítě  už nyní začít přemýšlet o inovaci produktu!!!  navázat na zvolenou cenovou strategii (cena se může snižovat ale i zvyšovat)

7 Životní cyklus produktu – fáze zralosti  tržby již nerostou, jsou nejvyšší  zisk  opět se zvyšuje počet konkurentů, slabší konkurenti již odcházejí z trhu Úkoly pro marketing  SNAHA UDRŽET TUTO FÁZI CO NEJDÉLE  pokračovat v propagaci (přesvědčovací reklama, připomínací reklama)  nutná inovace produktu!!!  modifikace produktu, modifikace trhu

8 Životní cyklus produktu – fáze zralosti Modifikace produktu  přidání nových funkcí  zvýšení kvality  nové příchutě, typy, barevnost  nový obal

9 Životní cyklus produktu – fáze zralosti Modifikace trhu  najít nové zákazníky přilákat zákazníky konkurenční značky vývoz do jiné země nalezení nového segmentu (např. šampon pro děti určit pro dospělé)  přimět „uživatele“, aby produkt kupovali častěji (např. sušenky BEBE)

10 Životní cyklus produktu – fáze útlumu  tržby klesají  produkt kupují „opozdilci“  zisk klesá (ale obvykle pomalejším tempem než tržby – již nemáme takové výdaje Úkoly pro marketing  v některých případech se pokusit o „omlazení produktu“ (příkladem je značka Kofola, Bromhexin)  tzv. výprodeje (za sníženou cenu)  ve vhodném okamžiku opustit trh (můžeme např. prodat licenci, nebo úplně přestat prodávat – nutno zajistit náhradní díly)

11 Životní cyklus produktu - úkol  ve Wikipedii a na oficiálních stránkách Kofoly zjistěte historii značky a nápoje KOFOLA (vznik, rozvoj)  ve Wikipedii si prohlédněte historii inovací nápoje KOFOLA  pokuste se načrtnout graf životního cyklu s tzv. omlazením

12 Životní cyklus produktu - řešení  1959 vznik receptury  1960 nápoj Kofola  1898 úpadek (masivní vstup zahraničních značek)  2002 kampaň „Když ji miluješ, není co řešit“  inovace roce 2004 byla představena nová Kofola Citrus, s citrónovou příchutí.2004citrónovou V roce 2007 byla vydána vánoční limitovaná edice, Kofola Skořicová, se skořicovou příchutí.2007skořicovou Od roku 2008 je v prodeji Kofola Bez cukru, která neobsahuje žádný cukr a je tak alternativou ke Kofole Original.2008cukr V listopadu 2008 byla vydána další vánoční limitovaná edice, Kofola Barborková, s výraznou chutí třešní.2008třešní V listopadu 2009 byla vydána jako každý rok před Vánoci speciální limitovaná edice Kofola Hvězdičková s příchutí granátového jablka a vanilky.2009granátového jablkavanilky V roce 2011 byla vydána přichuť Kofola Višňová, s višňovou příchutí.2011višňovou V roce 2011 byla vydána příchuť Kofola Extra Bylinková, s příchutí máty, hořce a pampelišky.2011 mátyhořcepampelišky V roce 2012 byla vydána nová příchuť Kofola Festivalová, s příchutí guave.guave V roce 2012 byla vydána nová příchuť Kofola s Guaranou s příchutí guarany v ergonomicky tvarované 1l lahvi. Oproti původní Kofole obsahuje o polovinu více kofeinu.[5]guarany V roce 2012 byla vydána vánoční limitovaná edice, Kofola Vanilková, s příchutí vanilky.

13 Životní cyklus produktu - řešení náčrtek křivky životního cyklu - omlazení

14 Zdroje  Archiv autorky  Wikizdroje: cs.wikisource.org. Datum citace: [ ]. Dostupné na:  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: 6_Bez_cukru.JPG  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_06."

Podobné prezentace


Reklamy Google