Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP Lucie Řádková Tereza Stárková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP Lucie Řádková Tereza Stárková."— Transkript prezentace:

1 Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP Lucie Řádková Tereza Stárková

2 Ing. Andrej Dragomirecký ● * 1932, žije v Praze ● Vůdčí osobnost české HAP ● Přednášel na katedře psychologie FEL ČVUT ● Prof. Baltické pedagogické akademie ● Člen Mezinárodní akademie psychologických věd ● Stříbrný bludný balvan ● Knihy: Psychoterapie I a II, Teorie osobnosti...

3 Vymezení HAP ● Alternativní systém, teoreticky i prakticky se zabývá terapií psychických i somatických potíží klientů ● Hlubinná ● Abreaktivní ● Regresní ● Kauzální ● Strukturovaná ● Nehypnotická

4 Zdroje HAP 1. Hinduismus, buddhismus – reinkarnace, karma 2. Theosofická společnost, hnutí New Age – neomezený lidský potenciál, evolucionistický vývoj vědomí 3. Scientologie a dianetika – dvě části mysli, engramy

5 Indikace a kontraindikace Indikace ● psychické a psychosomatické nemoci, neurózy, psychózy, migrény, úzkosti, deprese, vztahové problémy, stres, fobie, bolesti, různé závislosti a sexuální deviace Kontraindikace ● vyšší stupeň těhotenství, silný vliv alkoholu a farmak (zvláště psychofarmak), nízký věk (tedy nevhodné pro malé děti)

6 Abreakce Odreagování předpokládaných traumatických prožitků klienta, které mohly nastat v průběhu postnatálního či prenatálního života nebo ještě před začátkem současné fyzické existence (tedy v minulých životech).

7 Teorie Dragomireckého Základní axiomy Základním cílem člověka je přežít Paměť obsahuje záznamy všeho, co člověk prožil Vybavování záznamů z paměti pracuje na asociativním principu Trojdimenzionální model člověka Duch Psychika Organismus Engramy

8 Výcvik v HAP Základní + pokračovací kurz (2 x 75 hod) Cena 2900 Kč kurz, 2750 Kč ubytování a stravné Nezbytností knihy A. Dragomireckého Kurz má část teoretickou, sebezkušenostní a část s praktickými nácviky Požadavky na účastníky  Žádné, selekce se neprovádí  Zdokonalit sám sebe, dobrý vztah k lidem, chtít pomáhat, zodpovědný přístup Ukázka – kurz HAP:

9 Auditorské stupně 1.Základní stupeň 2.Pokročilý stupeň 3.Práce s přivtělenými dušemi 4.Auditování na vzdálenost 5.Pokročilý stupeň auditování na dálku 6.Zlepšování prostředí 7.Pokročilý stupeň zlepšování prostředí Ukázka – Zlepšování prostředí a odvádění duší:

10 Terapie v praxi ● Cena – Kč/hod ● Délka – 2-3 hodiny ● Terapeutický efekt přináší abreakce ● Hledá a zpracovává se primární engram ● Probíhá při plném vědomí klienta ● Sezení probíhá dle přesně dané struktury ● Auditor si zapisuje

11 Průběh sezení ● Úvod ● 1. průchod událostí ● 2. průchod událostí ● 3. a další průchody událostí ● Existuje podobná starší událost? – primární engram ● Ukončení – tzv. koncové jevy Ukázka – terapie:

12 Názory klientů a obraz terapie ● Názory účastníků 50:50 ● Stránky auditorů jednoduché či příliš chaotické ● Automatické přejímání textů od Dragomireckého ● Pseudovědecké pojmy a vysvětlení ● Často působí „oficiálním“ dojmem (užívání slov psychoterapeut, psychologické prostředky…) ● Další alternativní metody

13 HAP a alternativní metody

14 Výzkumy ● Výzkumy na HAP neexistují – drahé a časově náročné ● Výzkumy obecně k regresní terapii ● E. Loftus – vytváření falešných vzpomínek

15 Kritika Filosofické základy Navazování na dianetiku Ideologická indoktrinace klientů neověřenými hypotézami Kritika teorie HAP Trauma – jediný zdroj potíží klienta Formální vzdělání Ing. Dragomireckého Vychází z neprokázaných konstruktů

16 Kritika Vzdělávání Délka a náplň kurzu Označování se za psychoterapeuty Terapeutická práce se spřízněnými osobami minimální zájem o výběr kurzistů minimální zájem o problematiku terapeutického vztahu, chybí supervize

17 Kritika Praxe jediná metoda a jediná příčina – chybí indikační fáze terapie (lze řešit všechny druhy problémů) pseudoproblémy – podsouvání klientovi provozování práce na dálku neexistují výzkumy efektivity terapie sugesce a hypnotický stav závěr sezení – koncové jevy propojenost s jinými alternativními metodami

18 Zdroje ●Dragomirecký, A. (1994). Informační teorie psychiky. Praha: Stratos. ●Dragomirecký, A. (2002). Psychoterapie I. Praha: Stratos. ●Dragomirecký, A. (2005). Teorie osobnosti. Praha: Stratos. ●Fowler, C. (1994). A pragmatic approach to early childhood memories: Shifting the focus from truth to clinical utility. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, vol. 31(issue 4), pp DOI: / ●Nádaská, V. (2006). Úvod do hlubinně abreaktivní psychoterapie. ●Hlubinná abreaktivní psychoterapie: Andrej Dragomirecký. (n.d.) Retrieved from: ●Hlubinná abreaktivní psychoterapie: Rozhovor s protagonistou, terapeutem a učitelem Andrejem Dragomireckým. (1999). Retrieved from: ●Valdová, D. (2014). Regrese. Retrieved from: ●Na vlastní oči: https://www.youtube.com/watch?v=ceQD_ux3P4Qhttps://www.youtube.com/watch?v=ceQD_ux3P4Q ●Regresní terapie Brno: https://www.youtube.com/watch?v=tOarK_oD7Cghttps://www.youtube.com/watch?v=tOarK_oD7Cg


Stáhnout ppt "Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP Lucie Řádková Tereza Stárková."

Podobné prezentace


Reklamy Google