Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI OPTIMÁLNÍ VÝSTUP.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI OPTIMÁLNÍ VÝSTUP."— Transkript prezentace:

1 CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI OPTIMÁLNÍ VÝSTUP

2 DOKONALÁ KONKURENCE Cíl firmy = maximalizace zisku Tržní situace firmy:  Dokonalá konkurence  Monopol  Oligopol  Monopolistická konkurence Nulový ekonomický zisk

3 ZISKOVÁ ROVNICE – PŘÍJMY FIRMY  = TR – TC TR = P * Q AR = TR/Q MR = dTR/dQ ! Stav rovnováhy = maximalizace cíle /nikoli nutně maximalizace zisku/

4 DOKONALÁ KONKURENCE !!! V PRAXI V PODSTATĚ NEEXISTUJE !!!

5 PŘEDPOKLADY DOKONALÉ KONKURENCE 1. existence stejnorodého produktu 2. firmy jsou příjemci dané ceny 3. neexistují překážky vstupu do odvětví 4. dokonalá informovanost subjektů 5. dokonalá mobilita výrobních faktorů

6 ZISKOVÁ ROVNICE Platí jedna cena – určená trhem TR Q TR = P * Q

7 AR, MR TR,AR,MR TR 3AR = MR Q AR = TR = P * Q = P Q Q

8 KRÁTKODOBÁ ROVNOVÁHA DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMY TRHFIRMA A PP, C S P* Q Q* D q1 AVC Q ATC MR = AR = P = d MC q2q3q4q5 E

9 MC = MRMC = MR = P KRÁTKODOBÁ ROVNOVÁHA DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMY

10 ZISKOVÁ FIRMA TRHFIRMA A PP, C S P* Q Q* D q1 AVC Q ATC MR = AR = P = d MC q2q3q4q5 E P AC ZISK = VÝNOSY – NÁKLADY Z = (P * Q) – (AC * Q)

11 ZTRÁTOVÁ FIRMA TRHFIRMA A PP, C S P* Q Q* D q1 AVC Q ATC MR = AR = P = d MC q2q3q4q5 E P AC

12 ZTRÁTOVÁ FIRMA aneb KDY UZAVŘÍT VÝROBU Bod uzavření firmyP = AVC AC P P qE Q AVC AC MR, P, d

13 DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMA V DLOUHÉM OBDOBÍ volný vstup a výstup z odvětví firmy směřují k rovnosti TR a TC, tj. k nulovému ekonomickému zisku! (P=MC=min ATC) P=AC MR, P, d MC Q AVC AC E NULOVÝ EKONOMICKÝ ZISK

14 DK FIRMA A ODVĚTVÍ tržní poptávková křivka poptávková křivka jednoho spotřebitele tržní nabídková křivka nabídková křivka jedné firmy

15 PŘEBYTEK VÝROBCE P P P S D D Q Q QQ přebytek výrobce celkový přebytek ze směny

16 CENOVÁ PRUŽNOST NABÍDKY podíl procentuální změny nabízeného množství produktu ku procentuální změně ceny S D Konvergující pavučinaDivergující pavučina


Stáhnout ppt "CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI OPTIMÁLNÍ VÝSTUP."

Podobné prezentace


Reklamy Google