Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI"— Transkript prezentace:

1 CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
OPTIMÁLNÍ VÝSTUP

2 DOKONALÁ KONKURENCE Cíl firmy = maximalizace zisku
Tržní situace firmy: Dokonalá konkurence Monopol Oligopol Monopolistická konkurence Nulový ekonomický zisk

3 ZISKOVÁ ROVNICE – PŘÍJMY FIRMY
 = TR – TC TR = P * Q AR = TR/Q MR = dTR/dQ ! Stav rovnováhy = maximalizace cíle /nikoli nutně maximalizace zisku/

4 !!! V PRAXI V PODSTATĚ NEEXISTUJE !!!
DOKONALÁ KONKURENCE !!! V PRAXI V PODSTATĚ NEEXISTUJE !!!

5 PŘEDPOKLADY DOKONALÉ KONKURENCE
1. existence stejnorodého produktu 2. firmy jsou příjemci dané ceny 3. neexistují překážky vstupu do odvětví 4. dokonalá informovanost subjektů 5. dokonalá mobilita výrobních faktorů

6 ZISKOVÁ ROVNICE Platí jedna cena – určená trhem TR = P * Q TR 9 6 3

7 AR, MR TR,AR,MR TR 3 AR = MR Q AR = TR = P * Q = P Q Q

8 KRÁTKODOBÁ ROVNOVÁHA DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMY
TRH FIRMA A P P, C MC S ATC E P* MR = AR = P = d AVC D Q Q* q1 q2 q3 q4 q5 Q

9 KRÁTKODOBÁ ROVNOVÁHA DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMY
MC = MR MC = MR = P

10 ZISKOVÁ FIRMA ZISK = VÝNOSY – NÁKLADY Z = (P * Q) – (AC * Q)
TRH FIRMA A P P, C MC S ATC E P* P MR = AR = P = d AC AVC D Q Q* q1 q2 q3 q4 q5 Q ZISK = VÝNOSY – NÁKLADY Z = (P * Q) – (AC * Q)

11 ZTRÁTOVÁ FIRMA TRH FIRMA A P P, C MC S ATC AC E P* MR = AR = P = d P
AVC D Q Q* q1 q2 q3 q4 q5 Q

12 ZTRÁTOVÁ FIRMA aneb KDY UZAVŘÍT VÝROBU
Bod uzavření firmy P = AVC P AC AVC AC P MR, P, d qE Q

13 DOKONALE KONKURENČNÍ FIRMA V DLOUHÉM OBDOBÍ
volný vstup a výstup z odvětví firmy směřují k rovnosti TR a TC, tj. k nulovému ekonomickému zisku! (P=MC=min ATC) MC AC NULOVÝ EKONOMICKÝ ZISK E AVC P=AC MR, P, d Q

14 DK FIRMA A ODVĚTVÍ tržní poptávková křivka
poptávková křivka jednoho spotřebitele tržní nabídková křivka nabídková křivka jedné firmy

15 PŘEBYTEK VÝROBCE přebytek výrobce celkový přebytek ze směny P D D P P
Q Q Q Q přebytek výrobce celkový přebytek ze směny

16 CENOVÁ PRUŽNOST NABÍDKY
podíl procentuální změny nabízeného množství produktu ku procentuální změně ceny S D Konvergující pavučina Divergující pavučina


Stáhnout ppt "CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI"

Podobné prezentace


Reklamy Google