Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj."— Transkript prezentace:

1

2  1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj k situaci a k člověku se kterým budete mluvit  Bezprostředním okolím  Kulturně  Emocemi  Pracovní pozicí  Vzděláním  Jazykovými schopnostmi Možné problémy Nezamyslíte se dřív, než něco napíšete nebo řeknete Nevíte přesně, co chcete říct Nerozumíte dané záležitosti

3  2. Vlastní zpráva : Hlavní myšlenka, kterou chcete předat druhým, zahrnuje jak psané, tak ústní sdělení. Když svou zprávu sestavujete, měli byste mít na paměti následující faktory :  Co musí obsahovat ?  Jak bude interpretována ?  Jak ovlivní vaše vztahy ?  Možné problémy Zvolíte výrazy, kterým adresát neporozumí Zvolíte nevhodný tón Není jasné, co chcete sdělit Vaše zpráva není dobře strukturována

4  3.Prostředek vyjádření : Vyjadřovací prostředek je metoda, kterou si pro sdělení zprávy zvolíte. Může to být rozhovor tváří v tvář, telefonní rozhovor, ová zpráva, krátká textová zpráva nebo klasický dopis. Klíčovým prvkem při volbě vyjadřovacího prostředku bývá naléhavost daného sdělení.  Možné problémy Zvolíte si špatnou metodu Přenos zprávy je přerušen nebo zkreslen Zašlete zprávu v nevhodný čas na špatné místo

5  4. Příjemce zprávy : Příjemce bude ovlivněn naprosto stejnými okolnostmi jako autor zprávy : svými postoji, okolím, kulturou, emocemi atd. Pokud se autor zprávy nesnaží ji vhodně naformulovat, může snadno dojít k nedorozumění. K chybnému výkladu mohou přispět také rozdílné kultury nebo časový posun.  Možné problémy Slovní zásoba příjemce nebo úhel jeho pohledu nemusí odpovídat naší zprávě Příjemce se zaměří na to, jak jste určitou věc řekli, místo na obsah zprávy Pokud je zpráva příliš dlouhá, příjemce může být příliš zaneprázdněn na to, aby se na ni soustředil, a nemusí ji správně pochopit

6  5. Zpětná vazba : Bez zpětné vazby nebudete mít představu, jestli byl váš komunikační proces úspěšný. Odezva může mít třeba podobu přikývnutí či úsměvu na poradě.  Možné problémy Nedostanete žádnou zpětnou vazbu Dostanete zpětnou vazbu příliš pozdě Na zpětnou vazbu není vymezen dostatečný čas Zpětná vazba je zkreslena emocemi nebo působením jiných okolností


Stáhnout ppt " 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google