Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikace a její využití v řízení Oravcová Nadežda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikace a její využití v řízení Oravcová Nadežda."— Transkript prezentace:

1 Komunikace a její využití v řízení Oravcová Nadežda

2 Komunikace Výraz komunikace je nejednoznačný –Dorozumívání obecně nejčastějším způsobem takové komunikace bývá lidská řeč a písmo, popř. nonverbální komunikace

3 Rozdělení komunikace Verbální komunikace - slovní komunikace Neverbální komunikace neboli nonverbální komunikace- tedy komunikace „beze slov“ –Mimika- emoce se u lidí projevují v obličeji –Gestá –Řeč tela Elektronická komunikace- –telekomunikace

4 Další rozdělení Interpersonální komunikace- role posluchače a vypravěče Skupinová komunikace- role jednotlivých členů –komunikační sítě: hvězda, kruh, řetěz, či vidlice Masová komunikace- televize, rozhlas, internet

5 Schéma komunikačního systému Transmisivní model- znázornění komunikace spíš v prostoru než v čase Lineární model- posloupnost komunikačních aktivit vyjádřená schématem: –kódování informace- přenos- dekódování informace

6 Schéma komunikačního systému 1.Sdělení 2.Zdroj 3.Kodér 4.Přenosová cesta 5.Dekodér 6.Příjemce 7.Šum 8.Bit 9.Zpězná vazba

7 Zdroje konfliktů Osobnost a sociální chování jedinců Nedorozumění Nedostatky v personální práci Styl vedení lidí v organizaci

8 Nedorozumění Příčiny:Špatná komunikace –Nedostatečné vysvětlení úkolů –Nevhodné formy informovat pracovníky –Nedostatečná inteligence osoby, která informace sděluje, nebo přímá Řešení –Vzdělávání pracovníků- oblast komunikace a vedení lidí

9 Prevence kofliktů Pracovníci musí být přiměřeně a včas informování: –Podnikové noviny –Pracovní porady –Výroční správy –Informovanost prostřednictvím přímého nadřízeného –Navštěvování vyšších vedoucích pracovníků na pracovišti

10 Prevence konfliktů Pracovníci by měli mít možnost vyjadřovat se k záležitostem organizace –Sdělovat své názory vedení organizace –Prostřednictvím: Přímého nadřízeného, schůzí, porad, speciálních schránek, anket, osobně při návštěvných hodinách u vedoucího

11 Vertikální komunikace Existence vertikální komunikace- v sestupné i vzestupné linii Utajování informací= šuškanda a fámy –Nebezpečné je taky omezená možnost sdělování informací

12 Horizontální komunikace Vzájemná informovanost o práci Zlepšování sociálních vztahů Zvyšování pocitu sounáležitosti Komunikace mezi –Jednotlivými zaměstnanci, skupinami, úseky, organizačními jednotkami

13 web.sks.cz/users/ku/uis/komunika.htm Řízení lidských zdrojů, Jozef Koubek, vydavatelství Management press, 3. vydání


Stáhnout ppt "Komunikace a její využití v řízení Oravcová Nadežda."

Podobné prezentace


Reklamy Google