Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama Ivana Papežová A08B0057P.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama Ivana Papežová A08B0057P."— Transkript prezentace:

1 Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama Ivana Papežová A08B0057P

2 Co je reklama? Placená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky mající za cíl zvýšení prodeje. Reklama neboli marketingová kampaň – obchodník využije několik komunikačních kanálů Z latinského reklamare – znovu křičeti Definice reklamy Parlamentu ČR „Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních medií.“

3 Historie reklamy Na tržištích – grafická podoba Starý Řím – profesionální vyvolávači 1. doklad nalezen v Egyptě na hliněné tabulce „Zde žiji já, Rinos z Kypru z milosti bohů obdařený uměním vyložit neomylně každý sen.“ 15.stol. tištěná reklama (vynález knihtisku) Od průmyslové revoluce se vyvíjí do dnešní podoby, 1841 v USA první agentura 19.stol. v Evropě kulaté plakátové sloupy, Litfassovy sloupy Konec 19.stol. obchodní značky Henkel, Swarzkopf, 1. reklamní kampaň Odol reklama v politice Mein Kampf 50.léta americký způsob reklamy – Coca-cola, Marlboro

4 Předvánoční kampaň 1931 Santa Claus v reklamě na Coca-colu 1959 v Chicagu slogan pro firmu ESSO „Put a Tiger in Your Tank“ (Dej si do nádrže tygra) Leo Burnett – vizuální vjem, Marlboro „Chuť svobody a dobrodružství“ moderní reklama vtipná s neotřelými nápady, kráva Milka 70. a 80. léta do reklamy se dostala nahota, textilní a kosmetické značky 90. léta šokový účinek reklamy, Luciano Benetton a fotograf Olivero Toscani, reklama s drsnou syrovostí (ptáci s křídly slepenými ropou, umírající pacient na AIDS)

5 Druhy reklam Internetová reklama Televizní reklama Noviny – reklama v tisku Rozhlasová reklama Letáky Reklama na auto Reklamní předměty Reklamní plochy a venkovní reklama Alternativní reklama

6 Reklama podle kategorie Orientovaná na spotřebitele – získat nové zákazníky a posílit věrnost stávajících Orientovaná na produkt – zvýšit odbyt výrobku, zavedení nového produktu na trh Orientovaná na trh – oslovit určitou cílovou skupinu uživatelů Orientovaná na vlastní podnik – změna image v očích veřejnosti Reklama podle účelu Informativní – informuje o nových produktech, akcích… Přesvědčovací – důraz na značku, podněcuje k rychlé koupi Připomínací – připomíná, kde si výrobek koupit nebo do kdy si ho mohu koupit

7 Cíle reklamy Tvorba silné značky Zvýšení poptávky Posílení pozice na trhu Zlepšení pověsti firmy – pozitivní image Rozšíření distribuční sítě Efektivní slogan by měl být Originální, nápaditý, poutavý, výstižný Stručný, krátký, srozumitelný a lehce zapamatovatelný Sdělovat výhody produktu nebo značky Poskytnout spotřebiteli důležitý užitek nebo řešení Upoutat pozornost a vyvolat touhu spotřebitele po potřebě Dát spotřebiteli pocit spokojenosti se značkou, produktem či službou

8 Příklady sloganů „Najdeš všude, kde je krásně měkoučko.“ „Síla mocného kalibru.“ „Dlouhý život pro vaši pračku, Váš …“ „Ta ti zvedne náladu.“ „I muži mají své dny.“ „Když musíš tak musíš.“ „Chuť, která dělá přátele.“ „Proklatě dobré kuře.“ „Dej si pauzu, dej si …“ „Když ji miluješ, není co řešit.“ „Barevný svět v hrsti.“ „Kde to žije, tam je …“ „Nejjemnější potěšení.“ „A mám to zadarmo.“ „Tu chuť prostě mülluju.“ „Když nevíte coby, najdete to v …“ „Nevaž se, odvaž se.“ „Energie sbalená na cesty.“ „Today. Tomorrow. …“

9 Reklama a barvy Bílá – symbolizuje čistotu (prací prášky) Červená – může vyvolat agresivitu, určená pro vyšší příjmové vrstvy (Coca-cola) Černá – má hodně společného s červenou, je spojená s vážností, pro vyšší příjmové vrstvy (automobil) Modrá – symbolizuje klid a pohodu, výrobky rodinného zázemí (čistící prostředky) Zelená – spojena s přírodou (zdravá výživa)

10 Reklama pomocí vůně Vynález vzdušného děla přišel na svět v Japonsku. V reklamě je ukryta komora s malou tryskou. Do komory se vstříkne vůně a připojená kamera začne vyhlížet oběť. Zařízení se zaměří nejdříve na jeho oči, počítač se podle očí zaměří na nos a proud vzduchu s příměsí vůně prolétne tryskou a dolétne na místo, aby je chodcův nos zaznamenal. Pozn.: Reklama založená na podprahovém vnímání je v zemích EU zakázaná.

11 Příklad Český sen

12

13


Stáhnout ppt "Seminární práce z předmětu KMA/MAB Reklama Ivana Papežová A08B0057P."

Podobné prezentace


Reklamy Google