Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Člen skupiny HVB Group Strategické vzdělávání zaměstnanců a jak se ujistit, že ho opravdu děláte ? Petra Slabá HVB Bank Czech Republic a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Člen skupiny HVB Group Strategické vzdělávání zaměstnanců a jak se ujistit, že ho opravdu děláte ? Petra Slabá HVB Bank Czech Republic a.s."— Transkript prezentace:

1 Člen skupiny HVB Group Strategické vzdělávání zaměstnanců a jak se ujistit, že ho opravdu děláte ? Petra Slabá HVB Bank Czech Republic a.s.

2 Člen skupiny HVB Group HVB Group v CEE regionu

3 Člen skupiny HVB Group Front Office 4 FTE Back Office 5 FTE T&D Centre of Excellence 3 FTE HR Director 1 FTE TOTAL FTE=13 HR Odbor  Aktiva: 5,231 mio EUR  Zisk před zdaněním (PBT): 72,5 mio EUR  Náklady/výnosy: 53%  Počet zaměstnanců: 1274  PBT/zam.: 56,900 EUR 2004 HVB Bank CR audited results 2004 audited results HVB Bank v České Republice Výsledky

4 Člen skupiny HVB Group T&D investice a zisk = zajímavé srovnání

5 Člen skupiny HVB Group Trénink = dnes, Rozvoj = zítřek Trénink = trénujeme naše zaměstnance, aby získali kompetence potřebné k výkonu jejich současné pracovní pozice. Rozvoj = rozvíjíme zaměstnance s vysokým potenciálem proto, abychom podpořili rozvoj jejich kariéry v souladu s potřebami rozvoje společnosti.

6 Člen skupiny HVB Group Komunikace a hodnoty HVB Bank HR Strategie: Podpora obchodních cílů + Autonomie + Příležitost PŘÍLEŽITOST Příležitost pro rozvoj autonomních zaměstnanců PRODUKTIVITA Vytvořit výkonné a motivující pracoviště PODMÍNKY Být firmou, kde chci pracovat PERSONÁLNÍ SAMOOBSLUHA Personální informace na dosah ruky Chceme pomáhat HVB Bank vybudovat takovou individuální a organizační kapacitu, aby splnila své obchodní cíle a zvýšila svoji konkurenceschopnost na českém trhu

7 Člen skupiny HVB Group T&D Strategie musí být obchodně orientovaná  T&D projekty - sponzoři projektů sdílí odpovědnost za investice a výsledky  Linoví manažeři a zaměstnanci se podílí na přípravě projektů s HR  Focus Groups  Steering Committees projektů  Výstupy z PMS = vstupy do analýzy rozvojových potřeb  Interní trenéři a tvůrci e-kurzů  Interní hodnotitelé

8 Člen skupiny HVB Group Jak vnímáme AUTONOMII zaměstnanců? Autonomie = právo zaměstnance samostatně a aktivně pracovat na rozvoji své kariéry v souladu s možnostmi a zájmy organizace a využít ke svému rozvoji všechny zdroje, které jsou k dispozici. Autonomní zaměstnanec Já potřebuji Společnost mi nabízí LET‘S DO IT!

9 Člen skupiny HVB Group T&D strategie rozvíjí AUTONOMII zaměstnanců  Performance Management System  manažeři dávají rámcové zadání, zaměstnanci formulují své cíle, oboustranně akceptovatelné  Individální rozvojové plány  v rámci hodnotícího rozhovoru společně diskutují individuální rozvojové potřeby zaměstnance  Learning Management Portal  interní řešení přístupu k externímu, internímu i elektronickému vzdělávání  E- administrativní proces = self-service

10 Člen skupiny HVB Group T&D strategie je nabízet zaměstnancům příležitosti Moje příležitosti HVB Bank nabízí Hodnocení výkonostiPrůvodce kariérou Development CentraManažerský rozvojový program Assessment CentraProdejní Akademie 360HOT-TIPs Individualní diagnostikaProgram pro klíčové zaměstnance Proaktivní zpětná vazbaIndividuální rozvojové plány Team Feedback ProcessProgram pro Talenty Trainees program Interní katalog kurzů E-learning Rotační kolečka Koučink

11 Člen skupiny HVB Group HVB Bank Průvodce kariérou

12 Člen skupiny HVB Group Zvyšování efektivity v oblasti T&D  Interní trenéři  Měření přínosů vzdělávání  E-learning = významná úspora nákladů: T&D COSTS SAVINGS (EURO) Courses 16 Courses 24 Courses

13 Člen skupiny HVB Group T&D Strategie = investice do segmentů Manažeři Manažerský rozvojový program, Hot-Tips, Indiv. Rozvojové plány, koučink, E-kurzy – Průvodce kariérou, Change mng. Bankovní Front Office Prodejní Akademie, E-kurzy produktové + prodejní Vybrané skupiny zam. Speciální rozvojové programy, individuální rozvojové plány, projektová zadání, mentoring, koučink Key Employees, Talenti, Trainees, Management Pool

14 Člen skupiny HVB Group T&D investice jsou cílené (T&D investice do 3 prioritních segmentů / celkový T&D budget) Manažeři 8,7 % 10,2 %11 % Bankovní Front Office 26,6 % 16,4 %20 % Vybrané skupiny zam. 2,4 % 17,5 % 23,2 % TOTAL 37% 44,1%54,2 %

15 Člen skupiny HVB Group  Manažeři  Manažerský rozvojový program  Bankovní Front Office  Prodejní Akademie Rozvojové projekty a měření investic

16 Člen skupiny HVB Group Manažerský rozvojový program je (4letý) proces nekončící  2003 Development Centra (110 účastníků)  definovali jsme požadovaný profil  změřili jsme manažerský rozvojový potenciál  2004 Mandatorní část MRP (1. fáze)  Role manažera v organizaci + Leadership  Manažerská hra – Gold of the Dessert Kings  2005 Individuální část MRP(2. fáze) + Hot Tips  8 volitelných kurzů – specifické manažerské dovednosti  výběr na základě dohody účastník + manažer  2006 Re-evaluation – Development Centra

17 Člen skupiny HVB Group Můžeme měřit jen tehdy máme-li s čím porovnat … Já jsem Jsem součást managementu Já jako manažer

18 Člen skupiny HVB Group Změřili jsme a co dál ? "Talents"  2nd3rd direct3rd4th Total        GAUS CURVE TARGET ACTUAL

19 Člen skupiny HVB Group MBTI profil další podklad pro rozvoj Extroversion/Introversion Thinking/Feeling Intuitive/Sensitive Feeling Judgement/Perception

20 Člen skupiny HVB Group Prodejní Akademie – změna přístupu a myšlení  od poradce k obchodníkovi  od manažera adminstrátora ke kouči prodejního týmu  rozvoj obchodních a odborných dovedností  implementace metody řízení prodejních týmů  vytvoření nové firemní kultury  Měřitelný nárůst ochodních výsledků

21 Člen skupiny HVB Group Prodejní Akademie je pro všechny obchodníky  2003 Design + zahájení Roll-outu  tréninky obchodních manažerů – koučů  koučink on the job  2004 Pokračování Roll-outu + design tzv. Impact trainings  2005 Prodejní Akademie je standardem  Key Account Management, SME, koučování  E- kurzy produktové a prodejní  2006 Probíhá diskuze o rozvojových potřebách na 2006

22 Člen skupiny HVB Group Základní koncept projektu HARD SKILLS SOFT SKILLS PERSONAL DEVELOPMENT

23 Člen skupiny HVB Group Propojení s kariérovou dráhou Manažeři Seniorní obchodník Obchodník Juniorní obchodník Pokladník Nový obchodník Trénink koučů Koncentrovaný program PA Prodejní dovednosti – Advanced, Vyjdenávání,Prezentační dovednosti - advanced Prodejní dovednosti, Vyjednávání, Prezentační dovednosti, Time Mng. Prodejní dovednosti, Vyjednávání, Prezentační dovednosti, Time Mng., Komunikační dovednosti Komunikační dovednosti, Zákaznická orientace Adaptační proces pro obchodníky Soft skills oblast

24 Člen skupiny HVB Group Co můžeme měřit v Prodejní Akademii 1. Rozvoj dovedností a znalostí – assessment trenérů 2. Obchodní výsledky dosažené během koučování 3. Znalosti – testy (e-learning) 4. Spokojenost účastníků vzdělávání 5. Mystery shopping – spokojenost zákazníků 6. Team Process Feedback – interní zákazník je také pán 7. PMS – dosažený rozvoj v oblasti cílů a kompetencí

25 Člen skupiny HVB Group Rozvoj dovedností ,2 5, ,4 4, ,0 4, Obchodní manažeři (měřeno na škále 1-7) Obchodníci (měřeno na škále 1-7) Corporate Division Retail Division

26 Člen skupiny HVB Group Obchodní výsledky  Koučink v korporátní divizi 2004  Parametr získání nových zákazníků : + 60%  Koučink v retailové divizi 2004  Parametr získání nových zákazníků : + 40%  KOučink v retailové divizi 2005  Výnosy th. EUR

27 Člen skupiny HVB Group Děkuji vám za pozornost ! Pro případný kontakt:


Stáhnout ppt "Člen skupiny HVB Group Strategické vzdělávání zaměstnanců a jak se ujistit, že ho opravdu děláte ? Petra Slabá HVB Bank Czech Republic a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google