Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OUTPLACEMENT (ZMĚNA KARIÉRY). Proč pomoci odcházejícím zaměstnancům? Zvýšení morálku, udržení produktivity a retence zaměstnanců, kteří zůstávají Zachování.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OUTPLACEMENT (ZMĚNA KARIÉRY). Proč pomoci odcházejícím zaměstnancům? Zvýšení morálku, udržení produktivity a retence zaměstnanců, kteří zůstávají Zachování."— Transkript prezentace:

1 OUTPLACEMENT (ZMĚNA KARIÉRY)

2 Proč pomoci odcházejícím zaměstnancům? Zvýšení morálku, udržení produktivity a retence zaměstnanců, kteří zůstávají Zachování pozitivní image vůči veřejnosti Snížení stresu manažerů Minimalizace rizika konfliktů a právních sporů Možnost opětovného nástupu Uvolnění kapacit a zdrojů pro posun vpřed

3 Typy služeb v oblasti změny kariéry INDIVIDUÁLNÍ PROGRAMY Určený osobní konzultant Individualizované kariérové plány SKUPINOVÉ/INDIVIDUÁLNÍ PROGRAMY Intenzivní workshopy Individuální nebo skupinové konzultace KARIÉROVÁ CENTRA V MÍSTĚ ZAMĚSTNAVATELE Workshopy a dostupnost konzultantů Metody vyhledávání pracovních míst

4 Základy změny kariéry Emocionální přechod na pozitivní myšlení Psychometrické zhodnocení, posouzení vlastních schopností a dovedností Stanovení cílů a osobní marketingová strategie CV a průvodní dopisy Příprava na interview Networking a vyhledávací techniky Vyjednávací strategie Zpětná vazba, rozbor postupu, korekce a doporučení

5 Kariérová změna Často a rádi sníme s otevřenýma očima o lásce, dětech, úspěchu, domu se zahradou či letu do vesmíru. Málokdy si přiznáme, že ke splnění těchto snů je třeba změny. Dokud nezačneme pracovat na splnění svého snu – uskutečňovat změnu. Kdy je ten správný čas začít? !!!! TEĎ !!!!

6 Změnová křivka

7 Asistence při změně kariéry Morálka, Produktivity, Loajalita Čas Řízená změna Neřízená změna Akceptovatelné minimum

8 Postup při změně kariéry Self-assessment Životopis, Interview Sebeprezentace Ideální pracovní preference CÍL Využití sítě kontaktů Vyjednávání Workshopy Individuální konzultace

9 Jak začít? Potřeba trhu Sebehodnocení Pracovní příležitosti

10 Š est z á kladn í ch kroků: Krok 1: Určen í c í lov é ho seznamu Výsledek:Shrom á ždit skupinu možných c í lových firem Krok 2: Zhodnocen í c í lov é ho seznamu Výsledek:Zredukovat origin á ln í seznam Krok 3: Kroky vedouc í k interview Výsledek:Kontakt s těmi, kteř í maj í vliv nebo rozhoduj í Krok 4: Př í prava na interview Výsledek:Z í skat povědom í o organizaci, resp. lidech, kteř í se z ú častn í pohovorů Krok 5: Jak se připravit na nab í dky? Výsledek:Shrom á ždit v š echna dostupn á data o firmě; př í prava na oček á vanou nab í dku Krok 6: Jak se připravit na vyjedn á v á n í ? Výsledek:Z í skat takov é informace, kter é podpoř í va š i vyjedn á vac í strategii a pozici

11 PRVNÍ KROK - definice optimální kariérové dráhy: CO VLASTNĚ CHCI? Stejná práce Stejné odvětví Podobná práce Stejné odvětví Jiná práce Stejné odvětví Stejná práce Podobné odvětví Podobná práce Podobné odvětví Jiná práce Podobné odvětví Stejná práce Jiné odvětví Podobná práce Jiné odvětví Jiná práce Jiné odvětví O D V Ě T V Í P R Á C E

12 PRVNÍ KROK - definice optimální kariérové dráhy: CO VLASTNĚ CHCI? Kde je můj trh práce * region, město, země Obor, ve kterém se chcete prosadit Jaké je moje funkční zařazení Platové rozpětí Perspektiva Velikost společnosti Benefity

13 DRUHÝ KROK – self assessment Vyhodnocení vlastních způsobilostí * znalostí * dovedností * postojů * hodnot

14 Způsobilosti Znalosti Dovednosti Postoje, Přístupy, Hodnoty, Motivace,….

15 Určení vlastních klíčových kompetencí

16 Test komunikačních stylů

17 Test MBTI

18 TŘETÍ KROK - Životopis DOBŘE ZPRACOVANÝ ZIVOTOPIS = vstupenka k přijímacímu pohovoru OBSAH x FORMA Klíčové komponenty Relevantní údaje

19 TŘETÍ KROK – písemná komunikace MOTIVAČNÍ / DOPROVODNÉ DOPISY Aktivní oslovení Cílené oslovení reakce na volnou pracovní pozici - přímo u zaměstnavatele - přes personální agenturu

20 TŘETÍ KROK – písemné reference Požadovány zejména mezinárodními společnostmi Povinnost zaměstnavatele poskytnout reference Předkládány na požádání Nízká validita v ČR Platné v kombinaci s použitím networkingu

21 ČTVRTÝ KROK – ústní komunikace TELEFONOVÁNÍ 90ti sekundové představení cíl – dojednání osobní schůzky

22 Jaké způsoby hledání práce jsou nejefektivnější? 64% Networking 17% Nespecifikováno 7% Internet 5% Personální agentury 4% Inzerce 3% Přímé oslovení zaměstnavatele Networking Nespecifikováno Internet Personální agentury Inzerce Přímé oslovení

23 Self-assessment -Testy -Případové studie -Řízené rozhovory, atd. Osobní marketing -Orientace na trhu práce Dokončení kariérové změny -Uplatnění na trhu práce -Využití a rozvoj kompetencí Motivace

24 Děkuji vám za pozornost! Monika Bartoníčková


Stáhnout ppt "OUTPLACEMENT (ZMĚNA KARIÉRY). Proč pomoci odcházejícím zaměstnancům? Zvýšení morálku, udržení produktivity a retence zaměstnanců, kteří zůstávají Zachování."

Podobné prezentace


Reklamy Google